[Quake 3 Arena] Om de paar seconden lag

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
probleem: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/no1/lag.jpg

Ok.

Ik speel vaak Quake 3.
Ik weet ook wel het één en ander van Quake commando's.

Ik heb ook al gegoogled, alleen is dat masterlijk vervelend. Omdat als je het woord 'lagometer' gebruikt je allemaal .cfg's treft enzo.

Mijn vraag:

Ik heb last van plotselinge lag in Quake. Als ik online een 1v1 game speel met een ping van 40 bijvoorbeeld, heb ik om de 10 seconden wel 1 seconde lang een "Connection Interrupted".

Als ik dan snel op mijn lagometer kijk (nadat ik natuurlijk ben gefragged in die tijd :( ) Zie ik onder de stabiele blauwe lijn, een dikke rode balk langs komen. Normaal verander je dan je snaps en je rate.. (snaps naar benee, rate omhoog) en dan komt het wel weer goed.

Nu dus niet.
Heb het al is eerder gehad.. maar na een grote zoektoch leek het aan de NIC te liggen. Ik heb nu ook al mijn .cfg gewist en HELEMAAL opnieuw ingesteld (elke toets op mijn keyboard is een bind in Quake :7 ). Toen ik daarmee klaar was heb ik dus alleen de netwerkinstellingen met rust gelaten, en toen was het nog!

Dus, ik wil weten WAT die dikke rooie balk precies betekent die tussen die groene balk door komt af en toe (packetloss?). En WAT kan ik er nog meer aan doen? :Y)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Bij nader inzien weer open :)

Titel changed

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Rode balk betekent meestal dat je verbinding niet meer naar de server kan connecten, "lag" dus. Als die rooie balk verschijnt betekent dat er ergens iets geblokkeerd is waardoor je lag krijgt. Je verbinding kan de server dus tijdelijk niet vinden.
Wat het allemaal betekent weet ik niet. Waarom je die rode balk krijgt bedoel ik :P
Wat je er aan kan doen is het spel helemaal opnieuw installeren en van voor af aan beginnen. Save je binds van je toetsenbord maar sla niet je config en andere shit op die je hebt aangepast.
Ik heb het vaak genoeg gehad met Half-Life, ik zou het zo is proberen :). Eigenlijk basic shit waar je zelf ook wel op had gekomen maar ach, je weet niet :)

Suc6 :Y)

If you can't beat them, buy them !

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Marf0rz schreef op 13 november 2002 @ 18:33:
Rode balk betekent meestal dat je verbinding niet meer naar de server kan connecten, "lag" dus. Als die rooie balk verschijnt betekent dat er ergens iets geblokkeerd is waardoor je lag krijgt. Je verbinding kan de server dus tijdelijk niet vinden.
Wat het allemaal betekent weet ik niet. Waarom je die rode balk krijgt bedoel ik :P
Wat je er aan kan doen is het spel helemaal opnieuw installeren en van voor af aan beginnen. Save je binds van je toetsenbord maar sla niet je config en andere shit op die je hebt aangepast.
Ik heb het vaak genoeg gehad met Half-Life, ik zou het zo is proberen :). Eigenlijk basic shit waar je zelf ook wel op had gekomen maar ach, je weet niet :)

Suc6 :Y)
Ja leuk ;)

Maar, ik draai 1.32 en 1.16 naast elkaar.
Die maken allebei gebruik van configs in /home/megalodon/.q3a (kdraai linux), en dus kan het best wel weer ff kutten worden voordat dat allemaal werkt enzo.

Misschien dat ik ff die .q3a map ga saven en dan weggooi.
Als dat niet helpt moet ik misschien toch maar reinstallen, want met deze lag kan ik niet spelen..

1v1 doe je dan... je verliest met 10 / 8 en je zegt "Man u lagfragged me 3 times!!" dan heb je meteen iets terug van die netwerk n00bs zoals van "Uhh.. hehe man, check ur ping.. it is below 50"...

|:(

Mijn ping is gewoon niet stabiel, en dat is ie 1,5 jaar wel geweest.... :/

Misschien iemand nog een kleeiin tipje?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08-2025
heb je toevalig upc :( want ik ken het probleem. Deze lag die jij beschrijft doet mij sterk denken aan packetloss. oftewel als jij een q3 speelt dan stuur jij allemaal paktjes met ifo naar de server die deze dan weer terug stuurt met andere info zodat jij ziet dat je bijv. iemand gefraged hebt. Maar als je pakktjes niet aan komen dan heb je even geen connectie met de server. Je ping schiet dan omhoog naar bijv. 3000 enzo. Ik heb dit probleem elke zondag want dan heeft de upc server waar op ik zit het erg druk. hij moet voor zeg maar 30.000 mensen hosten denk ik.
Het probleem van de lag kan dus bij de server liggen of bij jouw netwerkkaart en/of hub.
Als je een hub hebt zou ik er een naar kijken want wij hebben hier een hub die laat zien zodra er een pakketje kwijt raakt doormiddel van dat er in plaats van een groen ledtje een oranje ledtje brand. Ik weet niet of jij en hub hebt en als je er een hebt deze dat ook weer geeft.
Je zou eventueel een andere netwerkkaart kunnen proberen als je een hebt liggen of kan krijgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
en verder nog succes met klooien wna tmijn connetie zuigt toch standaard op zondag
upc bakt er niks van hier. Wat wel grappig is dat het dorp naast ons een vet goede connectie hebben met upc. Had ik dat maar

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
LOL @ topic: om de paar seconden lag :D *sorry* ik vonnem lachwekkend :D

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Jaguar_e schreef op 14 November 2002 @ 10:29:
heb je toevalig upc :( want ik ken het probleem. Deze lag die jij beschrijft doet mij sterk denken aan packetloss. oftewel als jij een q3 speelt dan stuur jij allemaal paktjes met ifo naar de server die deze dan weer terug stuurt met andere info zodat jij ziet dat je bijv. iemand gefraged hebt. Maar als je pakktjes niet aan komen dan heb je even geen connectie met de server. Je ping schiet dan omhoog naar bijv. 3000 enzo. Ik heb dit probleem elke zondag want dan heeft de upc server waar op ik zit het erg druk. hij moet voor zeg maar 30.000 mensen hosten denk ik.
Het probleem van de lag kan dus bij de server liggen of bij jouw netwerkkaart en/of hub.
Als je een hub hebt zou ik er een naar kijken want wij hebben hier een hub die laat zien zodra er een pakketje kwijt raakt doormiddel van dat er in plaats van een groen ledtje een oranje ledtje brand. Ik weet niet of jij en hub hebt en als je er een hebt deze dat ook weer geeft.
Je zou eventueel een andere netwerkkaart kunnen proberen als je een hebt liggen of kan krijgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
en verder nog succes met klooien wna tmijn connetie zuigt toch standaard op zondag
upc bakt er niks van hier. Wat wel grappig is dat het dorp naast ons een vet goede connectie hebben met upc. Had ik dat maar
Ik heb geen UPC. Ik heb Demon DSL Metro 786 / 256

Ik Quake op me kamer op een Linux bak, die gaat via een HUB naar een Win2K machine waar ICS op staat en internet via een Ethernet ADSL verbinding binnen haalt.

Ik denk dat ik mijn bak maar is beneden rechstreeks op die modem gooit. Kijken of ik dan nog die lag heb. En goeie tip van dat lampje op die hub. Ik heb de goedkoopste 10 MBIT 5 poorts safeway hub :) Maar er zit wel een pariteits-lampje op, voor de colissions.. als ik dalijk lag zal ik ff snel een blik op die hub werpen om te kijken of dat ding dus ligt te klootviolen.

Aan mijn provider ligt het iig niet. Ik heb voorheen nooit probs hiermee gehad.
Eerst maar eens rechtstreeks proberen. Werkt dat, dan ga ik naar me hub kijken en naar de NIC in mijn computer :) Thx, voor je reply btw.
jellywoods schreef op 14 November 2002 @ 10:30:
LOL @ topic: om de paar seconden lag :D *sorry* ik vonnem lachwekkend :D
:?

Leg uit.

Verwijderd

Hmmz
wat is je MAxfps?
Als ik met chello maxfps 0 zet dan heb ik ook LAG
en als ik hem op 125 zet niet.
(ik haal zo nu en dan 500Fps. unneeded maar toch :P)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 22:55:
Hmmz
wat is je MAxfps?
Als ik met chello maxfps 0 zet dan heb ik ook LAG
en als ik hem op 125 zet niet.
(ik haal zo nu en dan 500Fps. unneeded maar toch :P)
/com_maxfps is het beste als je em op de snelheid zet die je haalt met timedemo001.

Bij mij is dat 100 FPS, maar voor de verdere sprongen die ik wil maken heb ik em op /com_maxfps 125 staan.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Kikker.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hier een screenshot (net gemaakt en ook even in firstpost gezet),.. beter kan iemand me helpen want ik begin er een beetje simpel van te worden :/

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/no1/lag.jpg

Ik draai dus ICS.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Win2K Server 192.168.0.1
       |
       |
    HUB -- Win98 192.168.0.3
       |
       |
Linux Mandrake 8.2 -- 192.168.0.2

Internet en alles werkt gewoon als een zonnetje. NIC in de Win2K server net vervangen.. maar nog steeds die rooie balk in Quake! :(

Iemand ? ;(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ok, opgelost..

Bedankt voor de hulp :/ ;)

Nieuwe NIC in server, NIC omgewisselt van PCI sloten, Internet over nieuwe NIC laten lopen, Intern over oude Internet NIC laten lopen.. Alle protocollen en NICS opnieuw geinstalleerd en SP3 voor Win2K erop..

Pagina: 1