Traag wireless LAN.

Pagina: 1
Acties:

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb gisteren twee computers verbonden via een Wireless LAN. Helaas is de snelheid nog erg laag. De afstand is niet groot, slechts tien meter met een plafond en een muur daar tussen. Ik heb zelfs de PC's naast elkaar gezet, en hier werd de snelheid wel iets beter op, maar zeker nog niet wat het zou moeten zijn.

Ik heb in beide PC's een Belkin draadloze Netwerkadapter met een draadloze Belkin PCMCIA Netwerkkaart erin zitten. De ene PC draait op XP Home, de ander op XP Pro.

Op dit moment is de maximale snelheid ongeveer 0,5 Mbit/s (als de PC's naast elkaar staan!!) Ik heb geprobeerd om verschillende snelheden in te stellen, maar dit maakt ook allemaal niet uit. Alle instellingen staan zo te zien goed. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
er zijn meerdere modi, en 5,5 mbit is er inderdaad 1 van. Als het goed is geeft je verbinding ook de snelheid aan. Probeer eens alle opties uit te zetten zoals encryptie, en de antennes wat te bewegen. vaak wil dat ook nog wel eens wat schelen. Controleer de handleiding of alles goed ingesteld is, en breng ze ander terug als je niet tevreden bent met de prestaties.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

0.5 Mbit/s is wel heel langzaam...weet je zeker dat het niet 0.5 Mbyte/s is (oftwel 4 Mbit/s) ?
Voor zover ik begrepen en ervaren heb is (ondanks het feit dat er 11 Mbps op de kaartjes staat) 4-6 Mbps een meer reeele snelheid is.
Verder...het vlak naast elkaar zetten van een zender en ontvanger kan juist zorgen voor een verlaging van de snelheid. Voor zover ik begrepen heb heeft dit te maken omdat het signaal vanuit de antenne een soort van donut-vorm heeft en dus dicht bij de antenne zwakker is dan een eindje er vanaf.

Heb je trouwens ook de volgende dingen geprobeerd ?
- Op een ander kanaal werken ?
Mocht er iemand in je buurt zijn die hetzelfde kanaal gebruikt ga je volgens mij de bandbreedte met elkaar delen.

- Met of zonder encryptie werken.

edit:

ok...het meeste is al gezegd zie ik net

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• puschkin
Ik heb een computer op verschillende plekken in het huis gezet, op verschillende kanalen gezet enz, maar het schiet allemaal niet op. Als ik bijvoorbeeld 100Mb wil verzenden van de een naar de andere computer, heeft hij daar 5 minuten voor nodig.......

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Dan heb je volgens mij een verbinding van ongeveer 3Mbps. Is redelijk acceptabel voor wireless. (11 Mbps haal je nooit, hooguit tussen de 4 en de 6 Mbps.)

Living the American Dream

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Toch vat ik die 11 Mbps niet helemaal...is het niet een beetje een kwestie van misleidende informatie.
Allemaal leuk en aardig, maar het is nagenoeg onmogelijk om bij fabrikanten sites uit te vinden dat je die 11 Mbps van je lang-zal-ze-leven niet haalt.
Slaat dat getal dan ergens anders op ? En zo ja...kan je me uitleggen waarop en waarom je qua snelheid nooit 11 Mbps haalt ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• puschkin
Erik_van_H schreef op 13 November 2002 @ 15:04:
Dan heb je volgens mij een verbinding van ongeveer 3Mbps. Is redelijk acceptabel voor wireless. (11 Mbps haal je nooit, hooguit tussen de 4 en de 6 Mbps.)
Ik heb dan toch een verbinding van iets meer dan 300 Kb/s? Of vergis ik me?

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

de Mbps in 3 Mbps staat voor megabit per seconde...
3 Mbps is 3000 kilobit per seconde en dat is dus 3000/8 (1 byte is 8 bitjes) = 375 kilobyte per seconde.
Da's inderdaad iets meer dan 300 Kb/s

Er wordt gesteld dat je met een 11 Mbps (theoretisch 1.3 Mb/s) draadloos netwerk, maximaal 4-6 Mbps (bitjes) kunt halen. Dat is dus maximaal 500-750 Kb/s (bytes).

Om die reden vroeg ik je ook of je in je startpost 0.5 Mb/s (megabyte per seconde) of 0.5 Mbps (megabit per seconde) bedoelde.

• puschkin
oke......dat had ik dus niet helemaal goed door.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

begrijpelijk...'t is een kwestie van notatie

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Die 11 Mbps halen die apparaten alleen in een "optimale omgeving", kortom, nooit dus. Ik had het spul zelf thuis ook, en ben een discussie aan gegaan met de fabrikant. Het schijnt dat zelfs een TV die apparaten kan storen. Dan al wordt de snelheid minder... :'(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
als je byte bedoelt moet je de B groot schrijven
Mbps is gewoon megabit per seconde, net als Mb/s
MBps is megabyte per seconde, net als MB/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
11 mbit/s is de bitsnelheid die door de lucht gaat, maar vanwege crc controle en dergelijke (een draadloze verbinding is natuurlijk van erg slechte kwaliteit) hou je daar maar ongeveer de helft van over.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

FatalError schreef op 13 november 2002 @ 20:12:
als je byte bedoelt moet je de B groot schrijven
Mbps is gewoon megabit per seconde, net als Mb/s
MBps is megabyte per seconde, net als MB/s.
oh ja...de hoofdletters. Als het een examen geweest was, dan was ik mooi het haasje. :)

Pagina: 1