[win2k] commandline om een tray icon te veranderen

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik ben op zoek naar een commandline opdracht om een willekeruig try icon te kunen veranderen, bijv die van volume die toch hier op het kantoor niet echt van nut is.

de bedoeling is dat ik met een (gekleurd) icoontje een gekozen printer profiel weer kan geven.

ik heb begrepen dat dit in de meeste programma codes niet zo moeilijk moet zijn, maar ik heb veder niet veel ervaring met programmeren buiten C++ voor dos om.

nu ben ik dus benieuwd of sommige proggies ook via de commandline aan te sturen zijn zodat hun trayicon willekeurig door een ander icon vervangen kan worden.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Lijkt me niet echt. Je kunt beter alle onnodige uitschakelen (voor zover mogelijk) en een nieuw programmaatje dat het printerprofiel wijzigt (laten) maken.

• spacy
Arzie schreef op 13 November 2002 @ 14:42:
Lijkt me niet echt. Je kunt beter alle onnodige uitschakelen (voor zover mogelijk) en een nieuw programmaatje dat het printerprofiel wijzigt (laten) maken.
de onnodige icons zijn niet echt tot overlast,
maar zouden hier mooi nuttig voor kunnen zijn,
via rundll zijn normaal veel onbekende opdrachten uit te voeren en dit is misschien ook zo'n mogelijkheid.
ik begin zelf ook al een vermoeden te krijgen dat ik binnenkort maar eens een visual programeer pakketje op moet zoeken

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Nope, dat kan je niet zomaar. Je kan wel een resource hacker nemen, en die ico's er zelf in hacken :)

Stop uploading passwords to Github!

• spacy
Papa Eend schreef op 13 November 2002 @ 14:45:
Nope, dat kan je niet zomaar. Je kan wel een resource hacker nemen, en die ico's er zelf in hacken :)
maar kan ik dan via een rundll command 1 van die andere icons kiezen ?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:13
Ik zie op school wel is mensen die bijvoorbeeld MIRC achter het volume icoontje hebben staan, bedoel je zoiets?

Hier is dus wel een programmatje voor en dus ook mogelijk

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

kieskes schreef op 13 november 2002 @ 14:47:
Ik zie op school wel is mensen die bijvoorbeeld MIRC achter het volume icoontje hebben staan, bedoel je zoiets?

Hier is dus wel een programmatje voor en dus ook mogelijk
da's gewoon een feature van Mirc.

er is niet een simpele functie die je even kan aanroepen via rundll om even een icon te veranderen.

Stop uploading passwords to Github!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
icons maken en verwijderen gaat met windows messaging (nee niet die foute feature) dit systeem stuurd berichten tussen appz om bijvoorbeeld start of terminate opdrachten uit te zenden

als je de pc afsluit bijvoorbeeld stuurd windows naar alle appz een 'ik ga afsluiten' melding.
zo worden dus ook icons gemaakt. Het programma stuurd een code naar het systeem met 'ikwileenicon' er in.

zoiets kan je niet via de dos commandline doen aangezien je daar geen WM_ rotzooi mee kan versturen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• spacy
ik heb al wel wat gevonden maar daar heb ik VB voor nodig (zal vast geen probleem worden >:) )
ik denk dat ik aan de hand van de volgende info wel zo'n VB proggie in elkaar kan knutselen

linkje naar technet artikel
Pagina: 1