Spelletjes: Win ME vs. Win 2000

Pagina: 1
Acties:

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:03
Hoihoi,

Op het moment draai ik Win ME, maar ben niet helemaal tevreden over de stabiliteit. De enige reden waarom ik geen Windows2000 draai, is omdat spellen niet zo lekker schijnen te draaien onder Win2000. Is dit waar? Of valt het mee? Het gaat om OpenGL spellen als CounterStrike en Quake3. De rest boeit niet :) Onder WinME haal ik in Quake3 bijv. 53 fps in demo001, 1024x768, 32 bits, high quality met een overgeklokte GF2 MX. Kan ik veel verschil verwachten met Win2k? En werkt m'n tv-out met de 6.47 drivers van NVidia?
Configuratie:
P2 350 op een Asus P2B met 128 Mb, 20,5 GB IBM HD, SB Live! en een Asus v7100/T GeForce2 MX (200/210 overgeklokt).

Verwijderd

Games draaien het beste onder Win98 SE.

Verwijderd

het gaat tussen Windows Me & 2K the core en dan is Windows ME beter.

maar ja zo'n dictatuurschap als wat thecore doet is ook niet best daarom speel ik The Arm met Total Annihilation :P

• biobak
Net benchmarkje in Win2k gedraaid:
Quake 3: 1024, 32 bits, high quality, 6.47 drivers: 53.3 fps :)
Geen verschil met WinMe dus. Wat 3d mark2000 betreft, scheelt het 1000 3d marks :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>scheelt het 1000 3d marks [/quote]lekker belangrijk als spellen het dus maar goed doen. En dat doen ze blijkbaar dus waar maak je je druk om?

• biobak
Ik wil liever geen dual boot, dus ik wil evt. van win me af. Maar d3d prestaties sucken blijkbaar met zo'n lagere 3dmark score.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Major Carnage

waki miko Reimu

Win2k en games moet je niet doen met 128 MB
dat wordt 1 swapfeest

of je moet je win2k schoon houden, dan gaat het wel

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar d3d prestaties sucken blijkbaar met zo'n lagere 3dmark score.[/quote]correctie: 3dmark suckt

Verwijderd

ik ben juist weer niet tevreden over win2k

spellen draaien langzaam etc....+ je kan niet alles draaien..

onder ME wel :)

Verwijderd

Bij mij draait ME het lekkerst voor spellen...2k gebruik ik als ik ga surfen.

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 07:50

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 22:23 schreef biobak het volgende:
Onder WinME haal ik in Quake3 bijv. 53 fps in demo001, 1024x768, 32 bits, high quality met een overgeklokte GF2 MX[/quote]Lekker bagger dan....
Je kan pas een beetje fatsoenlijk railen als je fps boven de 60 uit komt.

• biobak
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kan pas een beetje fatsoenlijk railen als je fps boven de 60 uit komt.[/quote]Bwahaha, waar heb je die wijsheid nu weer vandaan. Snelle netwerkverbinding is veel belangrijker.

* biobak is toch wel blij met z'n 2 mbit

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
waarom heb je minimaal 60fps nodig om goed te kunnen spelen ???
Dat is toch bullshit, zo snel kunnen mijn ogen het niet eens binnen krijgen. 30 fps is een goede fps om fatsoenlijk te kunnen spelen.
Win 2000 is niet echt een goed games platform, ook niet echt voor dedicated game servers. Win2k heeft namelijk problemen met programma's die TCP en UDP tegelijk gebruiken, M$ weet dit maar heeft net _nog_ steeds niet gefixed. Maar ja windows toets crash werkt ook nog steeds.
Win Me draait ook niet echt lekker.. Win 98 se is nog steeds het beste platform om games te spelen (dit geld ook voor dedicated game server), helaas geen dual cpu ondersteuning.

Verwijderd

WinME draait prima met Games....geen problemen. Ik dus van leven niet meer terug naar 89S(ucks)E(dition)...en 2K is leuk maar niet voor games. WinME zit daar mooi tussen. Het is snel en mooi als 2K. En ja kan er op gamen als 89....en het is nog stabiel ook...beter kan toch niet.:)

En dat gel*l over mijn fps is zo laag...en bla bla....is een beetje kinderachtig..JE GAME MOET GOED DRAAIEN!!!! Of de fps nu 30 of 130 is maakt geen ruk uit.
Kan je lekker gamen en voelt het voor jou goed aan dan is het goed....cijfertje zeggen niets....gevoel zegt alles.

Verwijderd

Uh guys, als je toch over fps praat, dan heeft iedereen 't zowat over timedemo1 en daarin geeft ie aan 't eind het GEMIDDELDE aan. Dus als je dan leuk in bv. een space map als dm17, of nog veel erger naar de RL kijkt in dm5, dan duiken je fps echt wel ff 10tallen lager dan die bv. 40/50 gemiddeld in timedemo1. Dus ik wil bv. als op hoog niveau quakende gamer wel minstens 60 fps gemiddeld, zodat ie niet onder de 30 fps duikt (wat ie nu dus wel doet! :()

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 13:57 schreef Xaran het volgende:
WinME draait prima met Games....geen problemen. Ik dus van leven niet meer terug naar 89S(ucks)E(dition)...en 2K is leuk maar niet voor games. WinME zit daar mooi tussen. Het is snel en mooi als 2K. En ja kan er op gamen als 89....en het is nog stabiel ook...beter kan toch niet.:)

En dat gel*l over mijn fps is zo laag...en bla bla....is een beetje kinderachtig..JE GAME MOET GOED DRAAIEN!!!! Of de fps nu 30 of 130 is maakt geen ruk uit.
Kan je lekker gamen en voelt het voor jou goed aan dan is het goed....cijfertje zeggen niets....gevoel zegt alles.[/quote]Waar kan ik die 89 versie vinden waar je het 2 keer over hebt ;)
Pagina: 1