Ik ben nu bezig met een ASP script. In de database wordt het aantal seconden bijgehouden. Maar nu wil ik dat voor de gebruikers natuurlijk netjes neerzetten in minuten.
Ik heb al even zitten rekenen hoe ik dat nu precies ging aanpakken. :
Dan neem ik dus het totaal aantaal seconden, dat deel ik door 60. Vervolgens pak ik alleen het getal achter de komma om verder mee te rekenen, en wil ik uit deze eerste berekening alleen het aantal minuten hebben.
Dat getal achter de komma vermenigvuldig ik weer met 60 en voila, je hebt het aantal seconden achter de minuten. Dit kun je allebei netjes weergeven. Nu gaat het alleen nog om de uitvoering.
Even een stukje script om te illustreren:
Echter...nadat ik die 2e bewerking heb gedaan, hoe moet ik dan de minuten en de getallen achter de komma van elkaar scheiden??? (als je het met left probeert, dan kan het wel, maar dan loop je natuurlijk gevaar wanneer het enorm veel minuten zijn)
Misschien is het wel een hele stomme vraag
en is er een simpele functie voor, maar die zou ik dan graag willen weten
Ik heb al even zitten rekenen hoe ik dat nu precies ging aanpakken. :
Dan neem ik dus het totaal aantaal seconden, dat deel ik door 60. Vervolgens pak ik alleen het getal achter de komma om verder mee te rekenen, en wil ik uit deze eerste berekening alleen het aantal minuten hebben.
Dat getal achter de komma vermenigvuldig ik weer met 60 en voila, je hebt het aantal seconden achter de minuten. Dit kun je allebei netjes weergeven. Nu gaat het alleen nog om de uitvoering.
Even een stukje script om te illustreren:
ASP:
1
2
3
4
5
| IF (objrec("duration") > 60) THEN aantal_seconden = objrec("duration") aantal_minuten = (aantal_seconden/60) |
Echter...nadat ik die 2e bewerking heb gedaan, hoe moet ik dan de minuten en de getallen achter de komma van elkaar scheiden??? (als je het met left probeert, dan kan het wel, maar dan loop je natuurlijk gevaar wanneer het enorm veel minuten zijn)
Misschien is het wel een hele stomme vraag