[php] Aantal sessions

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 13:20
Hoe kan ik het aantal session die aanwezig zijn tellen? Session worden toch op de server bewaard? Ik wil het aantal session die bewaard worden terug krijgen. Weet iemand hoe ik dat terug kan krijgen? Ik heb al

PHP:
1
2
3
session_start();

echo count($_SESSION);

geprobeerd. Maar krijg telkens 1 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Mensen hebben uiteraard geen toegang tot sessies van anderen..

Je kunt wel vrij makkelijk het aantal session-cookies tellen op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je zou de aantal bestanden in je sessie dir kunnen tellen....

Maar ik weet 100% zeker dat het niet waterdicht is. Soms blijven Sessies langer bestaan dan zou moeten.

Wat is eigenlijk de reden waarom je dit wil doen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 13:20
Voor een beheer applicatie mag maar 1 beheerder tegelijk iets toevoegen. Via een login script kan een beheerder toegang krijgen. Er wordt dan een session geset. Daarom dacht ik om makkelijk de sessions te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dan kun je beter bijhouden wie ingelogd is in de database en alleen die persoon rechten geven iets te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup en dan na zoveel minuten niet actief te zijn, uit de database flikkeren. Zoals o.a. het admin paneel van PLESK het doet (als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:13:
Jup en dan na zoveel minuten niet actief te zijn, uit de database flikkeren. Zoals o.a. het admin paneel van PLESK het doet (als ik me niet vergis).[/quote]
Nadeel van dit systeem is dat je netjes moet uitloggen... vergeet ik nog wel eens bij plesk, moet ik een half uur w88 :(

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

Jup en dan na zoveel minuten niet actief te zijn, uit de database flikkeren.
Nadeel van dit systeem is dat je netjes moet uitloggen... vergeet ik nog wel eens bij plesk, moet ik een half uur w88
:?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je browser afgesloten is is het clientgedeelte van de sessie weg.. je kunt dan dus niet meer inloggen en moet je wachten tot de server je uitgelogd heeft..

En dus wachten :)

Als je je browser niet in zn geheel afsluit zou de sessie moeten blijven voortbestaan in je andere browservensters (mits je deze via een link of nieuw venster geopend hebt en niet IE opnieuw hebt opgestart via het icoon. Dit start namelijk ook een nieuwe sessie).
Pagina: 1