nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Amphora schreef op 13 November 2002 @ 13:54:
Als ik bijv test.jpg met mogrify wil resizen (d.m.v. mogrify -quality 40 -geometry "100x100" "test.jpg") blijft test.jpg ongewijzigd maar maakt hij een test.mgk aan... Wat overigens wel een JPEG formaat is... (hernoemen naar .jpg en geen probleem).
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
code:
1
| mogrify -quality 40 -geometry "100x100" test.jpg |
Doet het hier wel, gewoon ff de quotes weglaten bij de filenaam
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
was 't maar zo makkelijk.....
als ik als extra optie -debug meegeef... Krijg ik (soms) als melding terug:
als ik als extra optie -debug meegeef... Krijg ik (soms) als melding terug:
Waar probeerd mogrify temp files aan te maken?mogrify: Unable to create temporary file (test.jpg).
Meest logische plek daarvoor is de directory /tmp . Heb je daar nog wel ruimteAmphora schreef op 13 november 2002 @ 14:25:
Waar probeerd mogrify temp files aan te maken?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
15 gb vrij... moet wel lukken lijkt me...Meest logische plek daarvoor is de directory /tmp . Heb je daar nog wel ruimte
/var/tmp ook.
Iemand ondetussen al een idee hoe ik dit kan oplossen?
Draai het eens met strace, bijvoorbeeld 'strace -f -o strace.mogrify mogrify -quality 40 -geometry "100x100" test.jpg'. Vervolgens zoek je in strace.mogrify naar het probleem - gewoon aan het eind van het bestand beginnen en teruglezen tot je iets vindt
.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Heeft iemand hier al iets op gevonden? Ik heb hetzelfde probleem. Ook via een strace geen problemen te zien. Mogrify zou het origineel moeten overschrijven, maar het gebeurt niet. Ik krijg wel het geconverteerde .mgk bestand, maar het origineel wordt niet overschreven.......
Pagina: 1