Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Window vastkleven aan case + blowhole

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hoi tweakers.. Check eerst es deze pic:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/case_out.jpg

2 zaken.. Die dikke rubberen band rond het window is zo lelijk, en slecht afgewerkt.. Maar het window is toch iets groter dan het gat, en dus kan ik 'm aan de binnenkant vastkleven. Heeft iemand tips? En wat zou ik moeten gebruiken, een metalen plaat bevestigen aan acrylic glas.. Siliconen of een speciale lijm?

En de andere zaak, die blowhole.. Die is een beetje hobbelig (slechte wipzaag). Weet iemand hoe dit op te lossen / te verbergen valt?

Jupiler

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mwoh, die van mij staat toch maar onder me bereau, dus ik zie em niet.

ik vind het niet zo lelijk hoor ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee, maar hoe mooier hoe beter uiteraard ;)

Nog iets over de lijm.. Liefst iets dat een beetje flexibel is, want metaal kan buigen en glas niet..

Verwijderd

Yuk, je hebt gelijk. gewoon proberen en zie maar wat het resultaat is zou ik zeggen, als je het niet probeert weet je het niet he.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik heb gewoon sileconen kit gebruikt, wel goed aandrukken maar dan zit het wel goed vast.

Als een god in Nijmegen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb zelf mn (plexiglas) raampje met een soort dun flexibel dubbelzijdig plakband vastgezet. Deze is ook in L-vorm, en iets groter dan het gat. Aan de binnenkant zit rondom het gat wat van dat plakband, daar is dan het raampje tegenaan geduwt. Dit zit nu al een paar maanden probleemloos vast.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Lijkt me wel een goed idee..

Kan het zonder al te veel beschadigingen aan de case verwijderd worden? En hoe ziet het er ongeveer uit, want ik ga er binnen een uurtje om :)

En nog iemand ideetjes voor het blowhole?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Bij het raampje.. heb ik het volgende gedaan (bevalt prima)
je hebt van die klitterband strips die je ergens op kan plakke.. plak dus 1tje op je raam en 1 op je case kan je em er zo op drukken. Als ie dan nog niet helemaal recht is kan je hem zo corrigeren, en het blijft overigens ook prima zitten.

En die blowhole ziet er niet echt mooi uit idd. Je kan het oplossen door bv een extra moertje tussen je case en koeler te doen dat je er een klein beetje afstand tussen krijgt. Dan vervolgens ga je naar de autozaak en haal je U profiel stripjes va rubber ofzo die kan je zo om de rand heen drukken. en het lijkt bovendien erg mooi dat heb ik bij me window rand gedaan

kijk hier!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
die rubberen rand had je schuin af moeten snijden zodat ie wel goed aansloot... kwestie van nadenken en passen voordat je gaat snijden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Gaaf, ik zie mijn eigen kast op tweakers... Audi XP kast.... hehe, laat ik nou net willen beginnen met een casemod.... Kan ik meteen zien wat voor een effect het heeft :)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
dubbelzijdig foam tape

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hij staat er iig wel mooi mee... Erg nette kast ook :)

De intake (ondertussen al een stuk veranderd, volcano 9 coolmod e.d.):

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/case_in.jpg

Ener-G: dat besefte ik achteraf ook.. Maar dan was het al te laat he :). En die rubberen band vind ik sowieso niet mooi, veel te dik en lomp.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ff resizen aub, iz niet echt prettig

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• tkorrel
  • Laatst online: 06-05 16:12
strakke kast :P

Verwijderd

En... werkt het ook... is je compje nu echt een stuk stiller... euhh... stiller wordt ie natuurlijk niet... maar hoor jij 'm nu een stuk minder ;)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Jupiler schreef op 13 November 2002 @ 13:11:
Hoi tweakers.. Check eerst es deze pic:

[afbeelding]

2 zaken.. Die dikke rubberen band rond het window is zo lelijk, en slecht afgewerkt.. Maar het window is toch iets groter dan het gat, en dus kan ik 'm aan de binnenkant vastkleven. Heeft iemand tips? En wat zou ik moeten gebruiken, een metalen plaat bevestigen aan acrylic glas.. Siliconen of een speciale lijm?

En de andere zaak, die blowhole.. Die is een beetje hobbelig (slechte wipzaag). Weet iemand hoe dit op te lossen / te verbergen valt?

Jupiler
Omg :X
1: Gewoon wat dunner raamrubber nemen en eerst om je case heen doen om te passen voordat je het afknipt.
2: Decoupeerzaag of een dremel. Neem er de tijd voor, doe het rustig en je moet vooral niet in 1 minuut een prachtig gat willen hebben

iStockphoto

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Window is intussen al erin gekleefd, met dubbele kleefstrips, erg mooi en handig, thanks voor de tip.

En BlizzarD, het kan aan mij liggen, maar die blowhole is al gemaakt hoor :p

• Seesar
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

je kunt met klitterband werken...

T60P Widescreen

• Max Groove
  • Laatst online: 29-10 15:04
ik heb dubbelzijdig plakband voor tapijten gebruikt. Normaal maken ze daar vloerbedekking mee vast en het is dus megasterk! Het is makkelijk met een schaar op maat te maken en je kunt het dus in alle vormen knippen.

Een rolletje kost ongeveer 4 euro.

even plaatjes va het resultaat bij mij thuis:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.m.constandse/pictures/Casemod%2043

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.m.constandse/pictures/Casemod%20042

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.m.constandse/pictures/Casemod%20028

edit:
Ik denk dat Chakotey hetzelfde materiaal als ik gebruik

Verwijderd

ik denk dat je kunt proberen om die blowhole rustig met een hamer uit te deuken, plaat met de binnenkant boven op een vlakke ondergrond, en dan rustig tikken totdat het er netjes uitziet, bij eventuele beschadiging van de verf of alsnog hobbelig effect er een nieuw laagje verf overheen doen, dan ziet het er wat mooier uit.
en dat raamrubber, och gewoon wat subtielere nemen volgende keer, je kunt bij een motor winkel oid kijken naar chrome molding, dat werkt de randen erg mooi af. dan plak je je raam gewoon erachter.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
(jupiler)->
Scheelde dat nou erg veel in geluid dat isoleren? En heeft het je temps erg omhooggebrackt :?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Die geluidsisolatie helpt echt wel ja.. En ik heb eigenlijk geen verhoging van m'n temps gezien.

@Kiwi84: thanks, I'll give it a try.

• Max Groove
  • Laatst online: 29-10 15:04
oh, die blowhole:

nog simpelere oplossing: maak hem nog wat groter (en zaag nu met een goeie decoupeer :P), zodat je er zometeen een 120mm achter kunt zetten.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Eigenlijk wel een goed idee... Ik zal eerst es kijken welk effect het uitdeuken geeft, als het nog steeds lelijk is maar ik er lekker 120mm hole van :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Pubbert

random gestoord

Ducktape voor je window: Werkt perfect...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
doe om je blowhole dat restje raamrubber wat je van je window haalt ;)

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Verwijderd

Dichtmaken met pur-schuim, komt nooit meer los !Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.bax1/Images/Smilies/banghead.gif

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb de zone rond het hole wat vlakker kunnen maken ( _/-\o_ Kiwi84), maar het is nog steeds niet zo mooi. Maar ik ga het creatief oplossen.. Ik ga er een fan duct in plaatsen, die een redelijk brede rand heeft, dus dat verbergt de minder mooie zone rond het gat en zo krijgt m'n Volcano 9 rechstreeks koele lucht, zonder dat ik eerst een fan in dat blowhole moet stoppen, dat is ook weer extra geluid. Als het nog steeds niet zo mooi is kan ik er ook een rubberen strip om doen.

En de voorstellen voor een 120mm blowhole hebben me aan het denken gezet.. Ik ga in het toppanel van m'n case een 120 mm hole maken, en daarin een 120 mm Enermax speed-adjustable, zo heb ik een lekkere outtake fan. Thanks to all of you.
Pagina: 1