Als ik onder linux de datum instel dan wordt gelijk in mijn bios de datum ook aangepast en als ik daarna naar windows ga dan staat mijn datum en tijd daar dus ook anders.
Ik wil het apart kunnen regelen, dus dat als ik onder linux mijn datum en tijd anders zet dat dan onder windows wel de "goede" datum blijft staan.
Weet iemand hoe?
En anders een alternatief wat ook niet lukt.
Ik wilde een scriptje schrijven dat bij het inloggen en uitloggen mijn datum geset wordt. Maar ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld ALLEEN de maand uit te vragen.
als ik onder bash intik: date
dan krijg ik netjes de datum maar ik wil dus alleen de maand.
bij date --help zie je dat het met %m moet maar als ik date -%m doe dan krijg ik een fout..
iemand die het toevallig wel weet?
=======================================================================
thanks! maar het lukt nog niet
Ik probeer nu een programma te maken waarmee ik de datum een jaartje vooruit kan zetten maar tevergeefs..
iemand nog tips of hints? ik doe het als volgt:
#-----------------------------------------------------------
#!/bin/sh
clear
maand= date +%m
dag= date +%d
uur= date +%H
min= date +%M
jaar= date +%Y
jaar = jaar +1
date $maand$dag$uur$min$jaar
Als ik dit doe, dan wordt maand dag uur etc niet gevuld maar hij print gewoon de maand dag uur etc uit.
Als ik dit doe:
maand= "date +%m"
dan krijg ik de volgende foutmelding:
date +%m: command not found
Ik wil het apart kunnen regelen, dus dat als ik onder linux mijn datum en tijd anders zet dat dan onder windows wel de "goede" datum blijft staan.
Weet iemand hoe?
En anders een alternatief wat ook niet lukt.
Ik wilde een scriptje schrijven dat bij het inloggen en uitloggen mijn datum geset wordt. Maar ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld ALLEEN de maand uit te vragen.
als ik onder bash intik: date
dan krijg ik netjes de datum maar ik wil dus alleen de maand.
bij date --help zie je dat het met %m moet maar als ik date -%m doe dan krijg ik een fout..
iemand die het toevallig wel weet?
=======================================================================
thanks! maar het lukt nog niet
Ik probeer nu een programma te maken waarmee ik de datum een jaartje vooruit kan zetten maar tevergeefs..
iemand nog tips of hints? ik doe het als volgt:
#!/bin/sh
clear
maand= date +%m
dag= date +%d
uur= date +%H
min= date +%M
jaar= date +%Y
jaar = jaar +1
date $maand$dag$uur$min$jaar
Als ik dit doe, dan wordt maand dag uur etc niet gevuld maar hij print gewoon de maand dag uur etc uit.
Als ik dit doe:
maand= "date +%m"
dan krijg ik de volgende foutmelding:
date +%m: command not found
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 18:31 . Reden: omdat het wel-niet gelukt is.. ]