Toon posts:

[administratie]jong en startend bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als jong en al snel uit de kluiten gewassen bedrijf, ben ik eigenlijk op zoek naar een goed, simpel en duidelijk administatie programma, waar ik kan inzetten hoeveel vooraad ik heb, met wie ik contact heb gehad wanneer voor de laatste keer, of er facturen nog openstaan enz. Het kladblokje wil niet meer zo goed werken :) heeft iemand tips 'nd tricks welke software lekker loopt?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

davilex?
wat heb je zelf al gevonden?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Paketten als deze zin vaak erg duur, misschien kun je wat in Access maken om kosten te besparen

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41

MrG

Ik las in de vakantie in de PCM iets over een gratis boekhoud pakket, misschien dat je die bladen hebt en even door kan struinen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:06

Sick Nick

Drop the top!

Access database maken? Kan je in ieder geval prima je voorraad mee beheren

Moet het allemaal in 1 programma zitten?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:09
Jah Access zou ik ook gebruiken. Kun je echt van alles mee doen.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:58
Davilex is betaalbaar. Plus minus Fl250 voor het instappakket. Daarna nog eens Fl500, en dan kan je wel redelijk wat facturen versturen.
Er zitten nogal wat bugjes in, maar daar leer je mee leven :)

Als je ECHT groot wordt, gewoon uitbesteden

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Inderdaad Acces, begin ajb niet aan davilex, heb ik hele slechte ervaringen mee.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
Met name zaken als voorraadbeheer zitten meestal in de uitgebreidere versies van boekhoudpakketten. Ik maak zelf gebruik van Snelstart en ik moet zeggen het bevalt aardig goed voor iemand die eigenlijk de ballen verstand heeft (had) van boekhouden. En goed te betalen ook.

En Access, is leuk voor een beetje voorraadbeheer maar het doen van omzetbelastingaangiftes enzo is ook wel makkelijk als dit allemaal een beetje goed ergens uit komt rollen. (voordruk etc. etc.)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
Boekhoudprogramma's van Davilex ken ik niet. Wat ik een goed en niet te duur pakket vind is Snelstart. Je kunt verschillende modules kopen al naar gelang de behoefte. Meer informatie over Snelstart kun je vinden op www.snelstart.nl

Verwijderd

Administratie??

Ik maak maatwerksoftware voor niet al teveel :-) Neem even contact met me op >> kakanox@hotmail.com

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39

DaRoot

Some say...

ADB Plus misschien? Artikelen, voorraad, werkbonnen, pakbonnen, facturen, offertes, alles bij elkaar.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 07:56
Koop iig gewoon een pakketje ipv zelf in Access gaan zitten klungelen. Andere mensen hebben al voldoende nagedacht over het pakketje. Als je zelf 2 dagen moet bouwen heb je het er al lang uit!

Verwijderd

Misschien is maatwerk-software wel wat.
Wij hebben hier een tijdje met Exact factuur gewerkt (www.exact.nl) maar we vonden Exact niet echt intuitief.
We zijn nu wat andere mogelijkheden aan het onderzoeken, en het pakket CASH (www.cash.nl) lijkt wel interessant.
Een klant van ons heeft hier goede ervaringen mee, en het werkt op zowel linux als windows.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 13:07 . Reden: typo ]

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Ik zou absoluut geen MS Access gebruiken of je moet erguh bekend zijn met dit pakket en al veel in hebben gebouwd.

Waarom: Gezien de wensen / eisen die je stelt aan de applicatie, is het een applicatie die essentieel is voor je bedrijfsvoering. Om zo'n applicatie te maken in Access ben je zeker een aantal dagen bezig (bouwen en testen). Tijd is geld en waarom zou je riskeren dat je een fout hebt gemaakt met het programmeren waardoor plotseling blijkt daar je fakturen helemaal nog niet betaald zijn, terwijl dit wel staat aangegeven.

Ik zou niet het wiel opnieuw proberen uit te vinden en gaan voor een goed pakket wat zich bewezen heeft op de markt. Ik zou AccountView aanschaffen, dit pakket bestaat net als bij Exact uit verschillende modules die je kunt aanschaffen.

http://www.accountview.nl/

[ Voor 0% gewijzigd door Mouse! op 13-11-2002 13:11 . Reden: 'k moet vaker refreshen ]

......

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
Wij gebruiken Unit 4 Multivers..
is maar net waar je de voorkeur aan geeft hè :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Exact heeft iets speciaal voor de startende kleine ondernemer.
Exact Lite of mkb heet het of zo iets. :? Het wel betrekkelijk niew, een paar maandjes pas. Wat je er allemaal mee kunt doen weet ik niet. Wel de moeite waard om te informeren. (vragen/kijken kost niets)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik heb hetzefde probleem als de topicstarter, ik heb echter acces enzo al verworpen. LEt er op dat je boekhouding goed in elkaar zit, zodat je het uit kunt besteden aan een accountant.

Nou heb ik zelf een paar jaar maatwerksoftware ontwikkeld voor Accountview en ben wel weg van dat pakket. Het enige nadeel is dat het vrij prijzig is, maar altijd nog goedkoper dan Exact. En je kunt wel modulair uitbreiden.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:36
-ScuL- schreef op 13 november 2002 @ 13:10:
Wij gebruiken Unit 4 Multivers..
is maar net waar je de voorkeur aan geeft hè :)
Unit4 = NIET goedkoop..

zelfs erg duur..

gewoon voor Access Gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb :

accountview
unit 4
exact

alles ligt hier.. maar weet niet welke pakket ik het beste kan gebruiken :) access leuk.. maar niet voor ons, zit te veel tijd aan !!!

psst: ben acces developer (schaam)

Verwijderd

augustus is graztis, en schijnt erg goed te zijn

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 02:00
Ik ken niet echt software..
Maar heb met Exact gewerkt, en ik vind het echt een misselijk programma..
Als je een foutje maakt, kun je dat niet eens goed verbeteren [ik bedoel dus fotuje voordat een form. is opgeslagen].
En zo nog een aantal dingen..

Verwijderd

zoals ik al zei: IK MAAK MAATWERKSOFTWARE, het is mijn beroep. voorlopig alleen windows-based, mail even op kakanox@hotmail.com, ik ga mijn telnr. hier niet bekendmaken.

• Bender
  • Laatst online: 17-09 02:00
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 15:01:
zoals ik al zei: IK MAAK MAATWERKSOFTWARE, het is mijn beroep. voorlopig alleen windows-based, mail even op kakanox@hotmail.com, ik ga mijn telnr. hier niet bekendmaken.
1x lijkt mij voldoende hoor..
opdringerig overkomen is niet bepaald klantwervend..

• Kettrick
  • Laatst online: 14:24

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb goede verhalen gehoord over http://www.snelstart.nl/

is ook nog redelijk betaalbaar volgens mij.

Verwijderd

Triloxigen schreef op 13 nov 2002 @ 15:02:
1x lijkt mij voldoende hoor..
opdringerig overkomen is niet bepaald klantwervend..
the problem is: mijn sys was een beetje instabiel zojuist, ik dacht mijn eigen bericht niet te zien maar die was simpelweg niet ingeladen.. Dat krijg je met (teveel) overklokken enzo - dit ding is duidelijk niet van 1650/300 MHz gediend |:(

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:43:
[...]

the problem is: mijn sys was een beetje instabiel zojuist, ik dacht mijn eigen bericht niet te zien maar die was simpelweg niet ingeladen.. Dat krijg je met (teveel) overklokken enzo - dit ding is duidelijk niet van 1650/300 MHz gediend |:(
offtopic:
Zou ik ook zeggen. Ze geloven je alleen niet, maar dat is een ander verhaal.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 13:21:
Ik heb :

accountview
unit 4
exact

alles ligt hier.. maar weet niet welke pakket ik het beste kan gebruiken :) access leuk.. maar niet voor ons, zit te veel tijd aan !!!

psst: ben acces developer (schaam)
Als je "alles" hebt liggen twijfel ik nogal aan de herkomst ervan.

Er zijn voldoende manieren om te weten te komen welk programma het beste voor jouw "bedrijf" is.

De beste methode als je zelf al die pakketten al hebt is TESTEN.

ARME AOW’er

• Crazy D
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

't Is idd een kwestie van testen, kijken wat de functionaliteit biedt die jij wilt, op een prettige manier.
Als je een accountant hebt, informeer ook eens bij hem, 't kan wel handig zijn om daar al een beetje rekening mee te houden. Er is weinig zinnigs over te zeggen welke "het beste" is want zoals je ziet zijn er al een aantal meningen. (en de mensen die Access roepen moeten zioch eens afvragen of ze wel in deze wereld leven... een boekhoudpakket schrijf je niet zomaar, je mag al blij zijn als je met een weekje iets werkends hebt, en dan wordt het dus al direct goedkoper om een standaardpakket aan te schaffen. En dan denk ik nog niet aan eventuele bugfixes, en de geldigheid van je gegevens).
AccountView ligt prijs-teschnisch denk ik erg intressant, Exact is redelijk duur maar ook behoorlijk uitgebreidt (misschien te uitgebreidt, en dus te duur). Unit4 heb ik geen ervaring mee. Mjah nogmaals, je "hebt ze liggen", installeren die hap, demo admin aanmaken, en ermee gaan werken zoals je "straks" wilt dat het gaat werken als je met je echte admin gegevens aan de slag gaat. Da's de enigste manier.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik leer op het moment met een Pakket werken dat onder de naam "Exact" op de computers staat. Het zou iets met administratie temaken hebben. Volgens mij wel een redelijk uitgebreid en goed pakket in mijn ogen.

Verwijderd

Als je zelf weet heel goed weet hoe je administratie moet bijhouden of een boekhouder in dienst hebt, dan zou ik gaan kijken naar bovenstaand genoemde software in overleg met je boekhouder. Zoniet, zoek een klein accountantskantoor op en die leveren je nog geld op ook. Bovendien kun je hier ook terecht voor de jaarlijks wijzigende belastingregeltjes, en zaken als liquiditeits-berekeningen waar wat meer bij komt kijken dan een simpel pakketje 0én en 1én ;)

Voor zaken als relatiebeheer met de klant moet je eens onder het kopje CRM gaan zoeken.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Je zou ook eens kunnen kijken naar ADB plus 2000 ( http://www.adbplus.nl/index.html?target=ADBplus_2000.html ), de basisversie is volgens mij gratis, en het kan vrij veel.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

awesdorp schreef:
offtopic:

Zou ik ook zeggen. Ze geloven je alleen niet, maar dat is een ander verhaal.
Kan zijn awesdorp, maar wie zit er met een probleem? Ik niet hoor... Het is mijn beroep, maar ik heb ook een vaste baan (ook in de IT overigens). Hoef er niet van te leven - als ik niks te doen heb verzin ik zelf wel iets :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 15:04:
[...]

Kan zijn awesdorp, maar wie zit er met een probleem? Ik niet hoor... Het is mijn beroep, maar ik heb ook een vaste baan (ook in de IT overigens). Hoef er niet van te leven - als ik niks te doen heb verzin ik zelf wel iets :-)
offtopic:
grappig, me-n00by learns how to quote |:(

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn ouders gebruiken Accept en op school gebruiken we Exact. (k doe Ec & Acc) Die andere 2 programma's die jij noemde ken ik niet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ach dit (vaak gefundeerd) opsomtopic was leuk, maar ondertussen heeft de topicstarter genoeg info gehad lijkt me. Zelf samen met de accountant oid bepalen welk het beste voor jou is lijkt me hier nu heel verstandig - al betwijfel ik of je de software legaal hebt liggen om te testen :+

marmelade-punk, twee keer spammen is idd nergens voor nodig. Nog een tip voor als je serieuze, grote opdrachten wilt krijgen: registreer een domeinnaam, ga vooral geen hotmailadres gebruiken voor e-mail, dat ziet er niet bepaald professioneel uit en je wilt toch dat mensen je uiteindelijk een hoop geld geven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.