Ik heb een FIC SD-11 MB (AMD 751 North, VIA 686 South), met 128MB PC100 en een Athlon 650. Gisteren een Maxtor 40GB HD gekocht, 5400rpm, ATA-66. Aangesloten op MB met 80 polige kabel. Hangt ook Quantum 8GB slave aan (ATA-33). Onder Windows ME nieuwste VIA 4in1 drivers geinstalleerd (dus ook busmaster driver). Bij HD DMA aangevinkt voor master en slave. Opnieuw opstarten -> Maxtor valt niet naar te kopieren, eindigt steevast met blauw scherm met melding van schrijffout.
Bij FIC site gekeken naar nieuwste BIOS (bleek ik al te hebben), bij omschrijving BIOS update staat o.a. :
Fix all Maxtor UDMA 66 HDD copy files hang up.
Da's dus precies mijn probleem! Maar zou dus helemaal verholpen moeten zijn. Momenteel DMA voor Maxtor maar uitgezet, voor Quantum staat gewoon aan.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit Maxtor toch op DMA kan krijgen?
Nog een vraagL bij opstarten geeft PC aan dat zowel Maxtor als Quantum UDMA-4 ondersteunen terwijl ik toch zeker weet dat die Quantum slechts ATA-33 is. Hoe kan dit?
Bij voorbaat heel veel dank voor een reactie.
Bij FIC site gekeken naar nieuwste BIOS (bleek ik al te hebben), bij omschrijving BIOS update staat o.a. :
Fix all Maxtor UDMA 66 HDD copy files hang up.
Da's dus precies mijn probleem! Maar zou dus helemaal verholpen moeten zijn. Momenteel DMA voor Maxtor maar uitgezet, voor Quantum staat gewoon aan.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit Maxtor toch op DMA kan krijgen?
Nog een vraagL bij opstarten geeft PC aan dat zowel Maxtor als Quantum UDMA-4 ondersteunen terwijl ik toch zeker weet dat die Quantum slechts ATA-33 is. Hoe kan dit?
Bij voorbaat heel veel dank voor een reactie.