In de huidige situatie heb ik een applicatie die gebruik maakt van gewone queries met
heel veel parameters, zodat ze soort en met van dynamisch worden qua zoek argumenten.
Nu is het zo dat sommige van die queries enorm lang duren en ook veel
tablescans veroorzaken ondank het juist plaatsen van indexen etc.
Hier komt het probleem bij (denk ik) dat iedere keer als er een parameter veranderd,
de DBMS het weer als een nieuwe statische query ziet.
Nu wil ik dit gaan oplossen dmv van stored procedures, maar ik weet nog niet helemaal hoe.
Bij mij kwam iig in gedachte dat bij een parameter gestuurde stored procedure de DBMS iig
weet dat ie met een dynamische query te maken heeft en 'm daarop ook beter kan
optimaliseren.
De vraag is nu alleen: SQL stored procedures of JAVA stored procedures.
Ik ben al een tijd aan het rondsnuffelen en kom eigenlijk iedere keer uit bij de IBM redbooks,
maar ik kan daar niet echt goede informatie vinden over hoe één van de twee op te zetten
en wat de verschillen zijn qua performance etc...
Wie heeft hier meer info en / of ervaring mee en kan wat tips/links aan mij kwijt?
heel veel parameters, zodat ze soort en met van dynamisch worden qua zoek argumenten.
Nu is het zo dat sommige van die queries enorm lang duren en ook veel
tablescans veroorzaken ondank het juist plaatsen van indexen etc.
Hier komt het probleem bij (denk ik) dat iedere keer als er een parameter veranderd,
de DBMS het weer als een nieuwe statische query ziet.
Nu wil ik dit gaan oplossen dmv van stored procedures, maar ik weet nog niet helemaal hoe.
Bij mij kwam iig in gedachte dat bij een parameter gestuurde stored procedure de DBMS iig
weet dat ie met een dynamische query te maken heeft en 'm daarop ook beter kan
optimaliseren.
De vraag is nu alleen: SQL stored procedures of JAVA stored procedures.
Ik ben al een tijd aan het rondsnuffelen en kom eigenlijk iedere keer uit bij de IBM redbooks,
maar ik kan daar niet echt goede informatie vinden over hoe één van de twee op te zetten
en wat de verschillen zijn qua performance etc...
Wie heeft hier meer info en / of ervaring mee en kan wat tips/links aan mij kwijt?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*