Alcatel SpeedTouch ip veranderen

Pagina: 1
Acties:

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:53
Ik heb even gezocht naar een draadje over dit euvel, maar heb niets kunnen vinden. Ik wil het netwerkdoortrekken naar een ander huishouden, maar die hebben ook een Alcatel SpeedTouch Pro modem. Je krijgt dan natuurlijk die vervelende ip conflict omdat ze beide het adres 10.0.0.138 gebruiken. Is er niet een een of andere manier om het ip adres van het modem te veranderen in een andere. En hoe moet je het veranderen?

In de Expert mode kom ik helaas niet. Kijk maar hieronder.

User :
------------------------------------------------------------------------
*
* ______
* ___/_____/\
* / /\\ ALCATEL ADSL MODEM
* _____/__ / \\
* _/ /\_____/___ \ Version 3.2
* // / \ /\ \
* _______//_______/ \ / _\/______ Copyright 1999-2000.
* / / \ \ / / / /\
* __/ / \ \ / / / / _\__
* / / / \_______\/ / / / / /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/ \
* \ \ \ ___________ \ \ \ \ \ /
* \_\ \ / /\ \ \ \ \___\/
* \ \/ / \ \ \ \ /
* \_____/ / \ \ \________\/
* /__________/ \ \ /
* \ _____ \ /_____\/
* \ / /\ \ /
* /____/ \ \ /
* \ \ /___\/
* \____\/
*
-----------------------------------------------------------------------
=>EXPERT
Unknown command.
=>

Verwijderd

dat je niet in expert komt ligt waarschijnlijk aan je firmware versie. maar google en de tweakers-search zullen je daarmee wel verde helpen. Verder kun je bij de webinterface een ip-adres voor het modem opgeven. Dit werkt in combinatie met windows zonder problemen ik had met linux nog wel wat moeilijkheden om dat ip te benaderen (terwijl het 10.0.0.138 ip wel te benaderen was)

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

-> www.bruring.com al geprobeerd?

• MortalPiso
Je bedoelt bij Initial Setup?

Daar staat bij:

IP Adress: None
Subnetmask: None

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
je kunt het gewoon via de webbrowser doen, en dan bij ip table, je ip van keuze toevoegen op de eth adapter. en de oude verwijderen, zou heb ik het iig gedaan.

Ander moet je even in de cli.pdf gaan kijken, via telnet kan het ook.

• MortalPiso
Gelukt, bedankt allemaal voor de nuttige informatie :D

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

volgens mij is 10.0.0.138 geen IP maar je Gateway( de Router/Modem dus)

Verder is www.weethet.nl een goede site met Nederlandse uitleg over het tweaken van je modem.

je moet guest en td en prompt gebruiken

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
:N dat je niet in je firmware komt is logisch, te nieuwe firmware
kijk maar in de faq internet delen voor hoe t wel moet (tk-commando)

iRacing Profiel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon mogelijk om allebei met 2 netwerkkaartjes te werken ZONDER ip conficten

code:
1
2
3
  modem                       modem
    |                         |
    PC1-----------------------PC2

Waar je pc data zoek geef je aan met je subnet en je gateway
Zolang je een ip adres gebruikt wat binnen je subnet valt gaat je pc het netwerk op
als het gebruikte adres niet binne het subnetwerk valt kiest hij automatich voor de gateway

dus ik zou gewoon
pc1:
ip 10.0.1.1
sub 255.255.255.0
pc2:
ip 10.0.1.2
sub 255.255.255.0
Gateways worden atimatisch ingevuld als je vpn openzet

dit zou gewoon goed moeten werken
zonder NAT of wat dan ook
je hoeft dus ook nieks te tweaken

Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je van elkaars bandbreedte gebruik maakt

Iperf

Verwijderd

Je kunt via de webinterface van de modem gewoon een ip toevoegen op de IP-Routing sectie als hij getweaked is naar een Pro (zie bruring.com om te tweaken naar een pro).

Om die 10.0.0.138 eruit te krijgen moet je je modem resetten, dan een Ping-of-life doen (zie Speedtoch Pro userguide) met het nieuwe ip, dan naar Pro zetten, en dan tenslotte dat 10.0.138 ip eruit halen. Kheb mn modem hier nu op 192.168.100.254 (ivm conflicten met een tunneling lan dat op 10. hangt) en dat werkt nu prima.

Volgende stap is de modem aan ip tunneling te laten doen, doet moet kennelijk ook gaan met de Pro versie, maar echt duidelijk is het niet :)
volgens mij is 10.0.0.138 geen IP maar je Gateway( de Router/Modem dus)
Met zulke uitspraken toon je niet alleen aan dat je er niets van kent, maar je helpt die ander ook nog es voor geen meter.

• HermeS
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 10:02:
Je kunt via de webinterface van de modem gewoon een ip toevoegen op de IP-Routing sectie als hij getweaked is naar een Pro (zie bruring.com om te tweaken naar een pro).

Om die 10.0.0.138 eruit te krijgen moet je je modem resetten, dan een Ping-of-life doen (zie Speedtoch Pro userguide) met het nieuwe ip, dan naar Pro zetten, en dan tenslotte dat 10.0.138 ip eruit halen. Kheb mn modem hier nu op 192.168.100.254 (ivm conflicten met een tunneling lan dat op 10. hangt) en dat werkt nu prima.

Volgende stap is de modem aan ip tunneling te laten doen, doet moet kennelijk ook gaan met de Pro versie, maar echt duidelijk is het niet :)

[...]

Met zulke uitspraken toon je niet alleen aan dat je er niets van kent, maar je helpt die ander ook nog es voor geen meter.
het leven is een continiue leerproces. Vertel hem dat het niet klopt (met eventuele uitleg erbij)dat is voldoende.

En niet om het een of ander, maar als je andere mensen wilt verbeteren zorg dan zelf dat je in ieder geval "wel" weet waar je het over hebt. Een ping-of-life (vertaal het eens leterlijk?) stuur je als de modem geen ip meer heeft en dus niet meer tebereiken is. Op die manier kun je een ip zetten.

Het ip 10.0.0.138 kun je heel simpel via (router) "ip address table" verwijderen. Ipv omslachtig met ping-of-life's tegaan werken. Maar als je het topic gelezen had, was die al gemeld en is het de topic starter al lang gelukt. Dus vanwaar deze kick, behalve proberen iemand op zijn fouten tewijzen?

Verwijderd

HermeS schreef op 19 November 2002 @ 10:57:
[...]

het leven is een continiue leerproces. Vertel hem dat het niet klopt (met eventuele uitleg erbij)dat is voldoende.
Hij zegt dat 10.0.0.138 geen ip is... dat is het wel ?
En niet om het een of ander, maar als je andere mensen wilt verbeteren zorg dan zelf dat je in ieder geval "wel" weet waar je het over hebt. Een ping-of-life (vertaal het eens leterlijk?) stuur je als de modem geen ip meer heeft en dus niet meer tebereiken is. Op die manier kun je een ip zetten.
Ja idd, en dus ook een ander ip als je dat wil.
Het ip 10.0.0.138 kun je heel simpel via (router) "ip address table" verwijderen. Ipv omslachtig met ping-of-life's tegaan werken. Maar als je het topic gelezen had, was die al gemeld en is het de topic starter al lang gelukt. Dus vanwaar deze kick, behalve proberen iemand op zijn fouten tewijzen?
Moet je es proberen om dat ip te verwijderen als je met je web interface op 10.0.138 connected bent... Eerst liet die dat niet toe, en bij een volgende poging was hij wel weg, maar was ik mn connectie dus kwijt. Ping-of-life doen op dat 192.168 ip en hij zat erin.

Ik ben op deze thread gekomen via de search, maar omdat er in mijn ogen nog altijd geen goed antwoord gegeven was op zijn echte vraag heb ik maar even mijn ervaring erbij gepost. Ikzelf gebruik de search echt kei vaak, en er niets zo irritant als mensen een probleem posten en dan achteraf niet aangeven wat de oplossing nu precies was :(

• HermeS
Hij zegt dat 10.0.0.138 geen ip is... dat is het wel ?
Ik zeg ook niet dan je ongelijkt hebt, ik zeg alleen dan je hem moet corrigen.
Op die manier nemen mensen sneller dingen aan dan dat je zegt dat ze fout zitten en vervolgens een -lichte- belediging doet aan hun adres.
Ja idd, en dus ook een ander ip als je dat wil.
Als dat kan is dat heel mooi, maar dat is niet de reden van alactel geweest. Je kan er een ip adres mee toevoegen. Het is een redmiddel
Moet je es proberen om dat ip te verwijderen als je met je web interface op 10.0.138 connected bent... Eerst liet die dat niet toe, en bij een volgende poging was hij wel weg, maar was ik mn connectie dus kwijt. Ping-of-life doen op dat 192.168 ip en hij zat erin.
Ben je alleen op save-all gedrukt, en dan moet je inderdaad even de modem uit/aan zetten, wil je dat niet dan moet je apply gebruiken. Dat zou inderdaad wat problemen kunnen geven lijkt mij. Ik heb echter geen enkel probleem gehad daarma. Via de webinterface toevoegen(pas als je op apply drukt past hij het toe) . Alle verbindingen ernaar toe verbreken. geconnected op het juiste ip, oude ip verwijderd. Geen problemen icm versie: GSV7AA3.270 (917431), apply.
Ik ben op deze thread gekomen via de search, maar omdat er in mijn ogen nog altijd geen goed antwoord gegeven was op zijn echte vraag heb ik maar even mijn ervaring erbij gepost. Ikzelf gebruik de search echt kei vaak, en er niets zo irritant als mensen een probleem posten en dan achteraf niet aangeven wat de oplossing nu precies was :(
Hellemaal mee eens! :)

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Weet je wat ook nog een handige manier is? Ping-of-Life. Die staat uitgelegd in de PDF die je van de site van Alcatel kunt downloaden.
Dit is ongeveer wat je dan doet: je zet een speciaal MAC-adres in de ARP-cache van een pc, laat 'm pingen naar het IP dat je op je modem wil hebben, restart de modem --> deze reageert dan op het speciale MAC-adres door het door je pc gepingde IP over te nemen. Best l33t.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
boer Krelis schreef op 19 November 2002 @ 17:37:
Weet je wat ook nog een handige manier is? Ping-of-Life. Die staat uitgelegd in de PDF die je van de site van Alcatel kunt downloaden.
Dit is ongeveer wat je dan doet: je zet een speciaal MAC-adres in de ARP-cache van een pc, laat 'm pingen naar het IP dat je op je modem wil hebben, restart de modem --> deze reageert dan op het speciale MAC-adres door het door je pc gepingde IP over te nemen. Best l33t.
Vraagje: lees je überhaupt wel iets in een draadje voordat je iets post ???

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Chemist schreef op 19 november 2002 @ 19:24:
Vraagje: lees je überhaupt wel iets in een draadje voordat je iets post ???
Een ping-of-life werkt wel degelijk om een modem een nieuw IP te geven, ook wanneer er helemaal geen sprake is van een foutief gedelete routing table, waarbij 10.0.0.138 weg is gegooid. Dat jij de Ping-of-life alleen kent door prutz0rs die hun tweaks niet goed hebben uitgevoerd is niet relevant, het antwoord dat door die user werd gegeven was gewoon correct. Maar wel omslachtig, maar dat boeit niet. Dus niet meteen 'lees de draad' beginnen te blaten, alsjeblieft.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Het antwoord was natuurlijk correct ja, maar het was reeds gegeven in een post hierboven. En nu mag dit wel op slot, want zo blijven we miere(n)neuken.

• HermeS
Wat zit iedereen nou met ene ping of life teknoeien/spellen (okay ik geef toe, het is een intresante benaming >:) ). Een ping of life is er om een ip adres tezetten in situaties dat je niet meer de modem kunt bereiken. Een ping of life "verwijderd" niet het bestaande ip, En dat wil de topic starter ook!

En een slotje is mischien wel handig ja :) .

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

td <enter>
prompt <enter>

Verwijderd

Tnx voor de tip tarzan24 :)

"Asus 8420 GeForce 4 4200@4600" <- leg es uit wat je daar mee bedoeld :?

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 07:46:
Tnx voor de tip tarzan24 :)

"Asus 8420 GeForce 4 4200@4600" <- leg es uit wat je daar mee bedoeld :?
Lol

Ik heb mijn 4200 kaart overclocked naar een 4600 kaart :D
Pagina: 1