Toon posts:

[RAID 5] Schijf zomaar eruit halen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met raid 5, 3 HDD's van 10GB als ik er nu 1 uittrek dan gaat die toch gewoon verder zonder problemen?

Of zie ik het nou verkeerd :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 14:28

Arno

PF5A

Als die disk hot swappable is wel ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Precies, met een Hot-Swappable wel ja.

En of het ook echt werkt? Tsja, daar kom je meestal maar op één manier achter... >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja het is hot swappable ja! Dan is het logisch dat het kan, maar ik bedoelde het meer in de zin van RAID5. Dat begreep ik namelijk nog niet helemaal!\

Kan je dus bij RAID5 1 van de 3 schijven eruithalen, zonder dataverlies?

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 14:12

MrG

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:57:
ja het is hot swappable ja! Dan is het logisch dat het kan, maar ik bedoelde het meer in de zin van RAID5. Dat begreep ik namelijk nog niet helemaal!\

Kan je dus bij RAID5 1 van de 3 schijven eruithalen, zonder dataverlies?
Juist, daarna wordt je RAID5 opnieuw gesynchroniseerd zodra je er een schijf weer bij doet.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Je data gaat dan gerebuild worden en daarna kan je weer werken. Je kan dus niet zomaar doorwerken (in de meeste gevallen)

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks dat wou ik even weten :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een zichzelf respecterend fabrikant van een RAID5 controller heeft dat heus wel op de handleiding beschreven. Anders kun je nog altijd terugvallen op je eigen logica en de feiten/info rondom RAID5 op zichzelf..

Zoekertje dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.