Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe kast uitdeuken?

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
iemand ervaring met het uitdeuken van een systeemkast. Er zit namelijk een flinke deuk in me kast (op de grond gepleurt :)) waardoor die niet goed meer dicht kan. waarmee kan je dat het beste doen, gewoon een hamer ofzo :? of kan je het beter anders doen?

thx

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Je kan dit het beste met een houtje doen en daar dan voorzichtig m,et een hamer op tikken...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Hoe groot is de deuk?

Misschien een reden om er een raampje in te zetten.....

Meh ...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
uitdeuken met hamer op plankje (VOORZICHTIG) en daarna plamuur erop smeren bijschuren
en daarna in een mooi kleurtje spuiten .je kan de de deuk er natuurlijk uitzagen en er een window inmaken :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik zou wel voorzichtig te werk gaan als je er een hamer bij pakt. 8)7 Je slaat nml het materiaal lokaal dunner, en automatisch zal het daarom heen dus dikker worden. Dit resulteert in inwendige spanningen waardoor je de kans hebt dat de plaat nog verder kromtrekt. Als je eraan begint kijk dan zeer regelmatig van de zijkant tegen de plaat aan of ie recht wordt. Je kan er idd een houtje langs houden. Als de plaat krom wordt kan je deze het beste recht buigen op een mooi egaal oppervlak, bv je aanrecht. :)

Orange & Red

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Ooit eens met een metaal werker gesproken, die had er een metaalen staafje met bol uiteinde voor. Deze maseerde hij vanuit de buitenkant rustig naar binnen. Ik zie dat je in Utrecht woond, ik weet dat ze in nieuwegein een garage van rover hebben, waar ze ook zo'n mannetje hebben.

Als je nou een goede kast wil hebben ga je naar die garage en vraag je naar de tovenaar. Dan weten ze precies wie je bedoeld :)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• kutkip
  • Laatst online: 27-11 01:41
Vraag maar aan terw_dan :P Whehe

Nee serieus neem zo'n rubberen camping-hamer ofzow.

Verwijderd

Waar zit de deuk zit deze niet op een hoek, dan kun je hem er uithalen door de ingedeukte kant op een vlak stuk te leggen en op de achterkant (bult) met een hamer en een plank er voorzichtig op te slaan. Op deze manier krijg je geen kleine deukjes van de hamertikjes.

Succes

• Toet3r
  • Niet online
er een raampje van maken zal wat moeilijk gaan gezien de plaats van de deuk (zie pic)

dus voorzichtig met een hamer met een houtje ertusse is dus een oplossing, ga ik dat maar probere

deuk zit aan de bovekant waardoorr die bovenste rand naar buiten is kome te staan
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/12653-2.jpg

Verwijderd

edit

Verwijderd

Ik denk dat het te laat is voor je systeemkast. Als de deuk op de verstevigingsbalk zit krijg je hem er never nooit meer mooi uit.

Misschien een leuke case mod om hem helemaal vol deuken te slaan

• Toet3r
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:54:
Ik denk dat het te laat is voor je systeemkast. Als de deuk op de verstevigingsbalk zit krijg je hem er never nooit meer mooi uit.

Misschien een leuke case mod om hem helemaal vol deuken te slaan
goed idee ja dan heb ik helemaal geen kast meer |:(

Verwijderd

;) Een kennis zoeken die goed is in Karate .. :P

Leg de kast plat op een plank hout met de deuk tegen die plank, zet een stuk houten balk van binnen tegen de deuk, en ga op die balk slaan met een ordinaire stevige hamer.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
je kan hem gewoon proberen uit te deuken. Maar omdat de deuk op een verstevigingspunt zit krijg je dus automatisch een minder stevige kast.....de vraag is of je daar op zit te wachten. Een uitgedeukte deuk is namelijk bij lange na niet zo stevig als je origineel.

Verwijderd

Bij nader inzien, voordat je met een hamer op de kast gaat slaan, demonteer dan wel eerst even de HD, CDrom en floppy.. ;)

En ik zou geen rubberen hamer nemen, die schiet alleen maar harder terug. Die dingen zijn echt beter om een paal of tentharing in de grond te drijven.

Voor je het weet schiet dat ding in de kristallen kroonluchter van je moe .. :)

• Toet3r
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 13:24:
Bij nader inzien, voordat je met een hamer op de kast gaat slaan, demonteer dan wel eerst even de HD, CDrom en floppy.. ;)

En ik zou geen rubberen hamer nemen, die schiet alleen maar harder terug. Die dingen zijn echt beter om een paal of tentharing in de grond te drijven.

Voor je het weet schiet dat ding in de kristallen kroonluchter van je moe .. :)
tuurlijk doe ik dat zo'n n00b ben ik nou ook weer niet ;)

en helaas geen kroonluchter die ik kan slopen :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ga naar de gamma en haal een stukje plexi, lijm daar ff 2 van die randen aan en je hebt een plexi deksel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Geen rubberen hamer maar nylon ;)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
plamuur die deuk er gewoon uit en spuit em .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Pluisje schreef op 13 November 2002 @ 12:49:
er een raampje van maken zal wat moeilijk gaan gezien de plaats van de deuk (zie pic)

dus voorzichtig met een hamer met een houtje ertusse is dus een oplossing, ga ik dat maar probere

deuk zit aan de bovekant waardoorr die bovenste rand naar buiten is kome te staan
[afbeelding]
wel raar hoor, waarom een deukje eruit slaan, en hem nooit meer mooi krijgen, je zult de deuk altijd blijven zien. Ik raad je gewoon aan om voor 35 Euro een mooie nieuwe strakke kast te halen, kan je met deze kast gaan Case Modden >:)

maar uitdeuken op dat kleine randje is wel gevaarlijk, en er is een kans dat je de plaat die er boven opzit ook kapot maakt, of beschadigd, haal dus wel ff de platen eraf, als dat je niet leukt, neem een kleinere hamer om het werkt te doen, en neem er de tijd voor.

en wie heeft ooit gezegt dat je op die plaats geen window kan maken :D moet lukken, extra buisjes inlassen, zodat er nog genoeg steun is, window er inzagen aan boven en zijkant, en mooi afwerken :P misschien leuk voor mijn eigen CM

maarjah, ik hoop voor jou dat het je lukt, zo niet, koop een andere kast, ben je van het gezeur af, recht worden zal je kast nooit
Pagina: 1