AMD 1800+ t-bred DOA?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 23:31
Ik kreeg vandaag mijn nieuwe AMD 1800+ t-bred binnen. Deze heb ik op mijn mobo geprikt, cooler aangesloten, en toen gebeurde er NIETS :( .
Met deze proc wil mijn PC niet eens meer in de BIOS komen, er zijn ook geen piepjes. BIOS heb ik gereset maar dat helpt ook niet. Mijn mobo is een MSI K7T 266 pro2 en de LED's geven aan dat de proc kaput of verkeerd geiinstallerd is.
Ik heb lettelijk al honderden proc geiinstallerd, ik weet hoe dat moet. Dus hij zal wel dood zijn. Mijn Duron 1200 doet het gewoon nog. Het kan ook nog zijn dat deze proc incompatible is met mijn hardware, heeft iemand hier ook al problemen mee gehad?

Mijn mobo is een K7T266 Pro2, ff verbeterd

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
geen bios update gedaan :?

gaan de coolers wel draaien :?

anders opzoeken @ MSI of hij compatible is

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:16

charrel

Cortisol4life..

http://www.msi.com.tw/pro...24&MODEL=MS-6330%20Ver5.0
welke versie van het mobo heb jij, op deze zou ie het gewoon moeten doen. Niet toevallig 1 of ander stom jumpertje over het hoofd gezien op hem op een ander type core te zetten?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Als die proc incompatible is met de hardware zou ie toch wel kunnen booten, dan onstaan er later toch pas problemen?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

http://www.msi.com.tw/pro...9&MODEL=MS-6330%20Ver1.0C

Ik denk dat je hier maar eens moet kijken:
code:
1
2
3
CPU  
- Support Socket A for AMD® Athlon™ / Duron™ Processors 
- Supports 600MHz~1.2GHz

En daarna hier: http://www.msi.com.tw/pro...20&NAME=MS-6330%20Ver1.0C

bios updateje misschien? 8)7

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Multiplier wel goed ingesteld?

• Scheppie
Ik beb voordat ik de proc betelde op de site van MSI gekeken of mijn mobo compatilbe is het is een MS6380, bij CPU support stond dat hij compatible is met prc tot en met 2100+, er staat niets bij over een t-bred proc. Ook niet bij de BIOS updates of FAQ

• Scheppie
Op AMD.com staat mijn mobo zelfs als aanbevolen voor deze proc, er staat wel model 6 achter, wat betekend dit?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Scheppie schreef op 13 november 2002 @ 12:48:
Ik beb voordat ik de proc betelde op de site van MSI gekeken of mijn mobo compatilbe is het is een MS6380, bij CPU support stond dat hij compatible is met prc tot en met 2100+, er staat niets bij over een t-bred proc. Ook niet bij de BIOS updates of FAQ
Website is natuurklijk van toen alle Athlon XP cpu's palomino's waren.
Geen T-bred support dus.

• Scheppie
Hoe weet je dat dan?

Verwijderd

Waar heb je die proc vandaan? En ja, je moet je bios updaten. Door hem te unlocken met de L3 brug zou hij ook moeten werken.
This procedure was developed out of a necessity encountered by OPPAINTER and I after trying to run our 2200+ T-Breds on the Abit KX7-333R. The problem exacerbated itself as a chronic NO post. I had updated my bios prior to installing the 2200+, to Abit's latest 9k bios...but to no avail. I would power on 15 times and get 1 post...it would show as a 1500+. I'd go into the bios, set it for optimum settings and reboot...and nothing. It would again take 15 power ups to get 1 post..never did I make it into Windows after 3-4 hours of trying everything.

I am proud to announce that thru our good friend and fellow staff member Frank here at Xtreme, XtremeSystems.org has the fix for the no boot dilemma utilizing the 2200+T-bred, along with being able to unlock it and enabling all multipliers from 5x to 12.5x.

UPDATE : it has been determined and confirmed that connecting only the # 5 bridge will in fact unlock the T-Bred and allow it to also be recognized and function in the KX7-333(R).
L3 brug Nr 5 moet je dus hebben. Daar kun je omheen verfen dus je ziet er later niks meer van :P

Edit: Link: http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=1261

• Scheppie
Ik heb deze proc bij Gistron gekocht, mijn bios versie is 3.3. Dat unlocken doe ik liever niet omdat ik nog garantie heb

Verwijderd

Scheppie schreef op 13 november 2002 @ 13:27:
Ik heb deze proc bij Gistron gekocht, mijn bios versie is 3.3. Dat unlocken doe ik liever niet omdat ik nog garantie heb
Verkoop hem aan mij dan.. >:)

• Scheppie
Ik probeer ff een nieuwe BIOS, als dat het niet is stuur ik hem waarschijnijk terug. Ik kan hem dan wel aan je verkopen maar ik kan je niet garanderen dat hij niet kaput is

Verwijderd

Is het een via266a? Want dan zou hij het moeten doen met bios versie vanaf 3.5.. ik heb namelijk msi gemaild en die meldden mij dat het zou werken vanaf die bios..

Verwijderd

Scheppie schreef op 13 november 2002 @ 13:34:
Ik probeer ff een nieuwe BIOS, als dat het niet is stuur ik hem waarschijnijk terug. Ik kan hem dan wel aan je verkopen maar ik kan je niet garanderen dat hij niet kaput is
het was een grapje.. ik heb er een bij yorcom besteld namelijk ;)

• Scheppie
OK :), ik heb de BIOS geflashed naar de nieuwste versie 3.7, ik krijg nog die proc niet aan de praat. Heeft iemand nog een ander ideetje

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Scheppie schreef op 13 november 2002 @ 14:19:
OK :), ik heb de BIOS geflashed naar de nieuwste versie 3.7, ik krijg nog die proc niet aan de praat. Heeft iemand nog een ander ideetje
Terugsturen! :X

Humor moet je serieus nemen

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je al honderden hebt geinstalleerd dan heb je vast wel eens eerder een DOA gezien. Ik ben het dan ook eens met:

• Scheppie
OK guys, bedankt voor jullie hulp. _/-\o_ Ik hoop dat de volgende proc wat minder probleempjes oplevert

Verwijderd

Scheppie schreef op 13 november 2002 @ 15:00:
OK guys, bedankt voor jullie hulp. _/-\o_ Ik hoop dat de volgende proc wat minder probleempjes oplevert
Ik gok erop dat de volgende ook niet werkt :X Maar dat laat je wel ff weten in dit topic toch?

• Scheppie
Is goed zodra ik wat binnen heb dat werkt laat ik het weten

Verwijderd

ik denk dat het geval misschien is doorgefikt doordat de koeler verkeerd is gemonteerd, en dat ie et daardoor niet deed. die dingen gaan zoooo snel dood.
ik gok erop dat de volgende et wel goed doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 17:31:
ik denk dat het geval misschien is doorgefikt doordat de koeler verkeerd is gemonteerd, en dat ie et daardoor niet deed. die dingen gaan zoooo snel dood.
ik gok erop dat de volgende et wel goed doet.
:? |:( Kijk nou nog eens goed..

Verwijderd

ok, ik heb nu precies hetzelfde probleem...., zelfde mobo.

er heeft een amd XP 1700+ op gedraaid....dus de instellingen zijn goed... maar ik zie dat op beide AMD XP's de core verschillend is :?

ik heb trouwens een 350 watt voeding, 3DFX voodoo3 3000 video, 256 DDR

ik zet het systeem aan, de cooler van de cpu gaat draaien, maar het beeld blijft zwart :(

\ik heb via de search al mensen bios update, zien roepen, maar hoe doe je dit als je geen beeld krijgt :?

ik heb bios reset al gedaan...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 11:56 ]

Verwijderd

sorry voor deze kick maar ik moet het antwoord snel weten in verband met DOA, binnen 7 dagen moet dit product al terug zijn bij Salland....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht wegens kicken van een stokoud topic, kicken binnen 24 uur, FAQ-zaakje (kijk eens in de PMG FAQ welke CPU's je allemaal op je mobo kan prikken). Verder zijn clones niet toegestaan op GoT, lam0r.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 07-04-2003 12:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.