In mijn servertje zit een Adaptec 152x / AIC 6360 SCSI kaartje op de EISA bus (32bit, 33mhz). Onder Linux werkt alles perfect, maar de harddisk performance is extreem laag. Ik heb twee SCSI harde schijven op de controller hangen, van elk 1GB. Deze schijven geven de volgende read performance:
Opties als Synchronous Transfer, Allow Disconnect/Reconnect, Parity etc. staan allemaal aan. De maximale snelheid van de kaart zou 10MB/sec moeten zijn. Ik denk dat deze schijven dat nooit halen, maar een dikke 1MB/sec lijkt me wat erg weinig voor een 1GB SCSI schijf.
Ik heb de SCSI HOWTO's al doorgelezen, maar niets gevonden wat me verder zou kunnen helpen met het tweaken van deze disks... Iemand een idee? Of is deze performance normaal?
code:
(disk twee, /dev/sdb, geeft vergelijkbare resultaten)1
2
3
4
5
| hdparm -Tt /dev/sda /dev/sda: Timing buffer-cache reads: 128 MB in 20.76 seconds = 6.17 MB/sec Timing buffered disk reads: 64 MB in 48.99 seconds = 1.31 MB/sec |
Opties als Synchronous Transfer, Allow Disconnect/Reconnect, Parity etc. staan allemaal aan. De maximale snelheid van de kaart zou 10MB/sec moeten zijn. Ik denk dat deze schijven dat nooit halen, maar een dikke 1MB/sec lijkt me wat erg weinig voor een 1GB SCSI schijf.
Ik heb de SCSI HOWTO's al doorgelezen, maar niets gevonden wat me verder zou kunnen helpen met het tweaken van deze disks... Iemand een idee? Of is deze performance normaal?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!