Toon posts:

Laptop met 250 Mb HD!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een oud laptoppie gekregen. Hier zit maar 250 Mb HD in. Ik hoef er alleen maar Word op kunnne draaien. Welk besturingssystteem kan ik het best hier op zetten?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien kun je wat meer specs posten, proc, geheugen enzo :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Windows 3.11?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
3.11 zat ik ook over na te denken, maar daar kan je geen word 97 opzetten tog?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

OS/2

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Linux met Wine :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een gestripte versie van Win95 moet te doen zijn.
Installeer alleen het broodnodige en voila, een installatie van 55MB.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• ossy
  • Laatst online: 25-03 10:00

ossy

Festina Lente

Heb zelf een 486dx4 75mhz 8mb geheugen en 340mb hd laptoppie met win95 en office 97, draait als een speer.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja win95 is inderdaaad wel beter als het erop kan.

EVnetueel ook nog een paar liedjes erop zetten met Winamp

Verwijderd

Hoe je nog wel ruimte over voor een besturingssysteem als je Word 97 wil gebruiken??? Het zal wel zoiets zijn als een 486 DX2 ofzo... Maar Windows 95 kun je wel vergeten, dat past nooit...

Verwijderd

Topicstarter
ossy schreef op 13 November 2002 @ 12:01:
Heb zelf een 486dx4 75mhz 8mb geheugen en 340mb hd laptoppie met win95 en office 97, draait als een speer.
Check wat ossy zei!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:02:
Hoe je nog wel ruimte over voor een besturingssysteem als je Word 97 wil gebruiken??? Het zal wel zoiets zijn als een 486 DX2 ofzo... Maar Windows 95 kun je wel vergeten, dat past nooit...
Windows 95 hoeft niet meer dan 50 mb in beslag te nemen hoor en dan past Office 97 er zelfs helemaal nog wel op :)

Verwijderd

Ik stem hellemaal in met WhizzCat! Dat zal wel de beste oplossing zijn!
Maar is er iemand die nog dergelijk spul in de aanbieding heeft?!

Verwijderd

Topicstarter
beter! Er zit alleen geen cd-speler in. En een cdspeler met usb is ook geen optie. Namelijk usb zit er niet op.
Kan ik WIn95 inzippen, en dan allemaal op floppy's zetten?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:04:
beter! Er zit alleen geen cd-speler in. En een cdspeler met usb is ook geen optie. Namelijk usb zit er niet op.
Je kan win95 op een speciale floppy editie krijgen, maar waar... da weet ik nie. Misschien kan je het wel via de cd maken ofzo

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
parallel (inter)linken? maar goed dat ik de goede oude dos tijd nog heb meegekregen
toen er nog geen eens usb of cdrom was!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

AvOn schreef op 13 November 2002 @ 12:07:
parallel (inter)linken? maar goed dat ik de goede oude dos tijd nog heb meegekregen
toen er nog geen eens usb of cdrom was!.
Kan ook, maar dan ben je ongeveer 10 uur verder voor een windows 95 installatie, om nog maar te zwijgen van office :P

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-03 21:37
dos en dan windows 3.1 met word

Verwijderd

Topicstarter
op floppy inzippen is dat geen optie?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:04:
ik zou ff zoeken naar een kennis met een externe cdrom die op de printerpoort kan. je hebt van die doosjes van freecom, daar kan gewoon een IDE cdrom speler in en dan kan je die op de printerpoort zetten. onder dos dan ff met een bootdisk en een driverflop installen en je kunt windows er makkelijk op zetten. dan ff alle windows files stevig ingepakt in 1 dir zetten op een aparte backup partitie van eem MB of 80 [50mb is dat denk ik, en daar kan je dan al je word filetjes kwijt] dan kan je die laptop erg lang goed gebruiken zonder cdrom speler en zelfs windows makkelijk reinstallen als het moet.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:09:
op floppy inzippen is dat geen optie?
De eerste win95 versie zonder poespas (paint, exchange, ontspanning e.d.) is 35 MB als je m geïnstalleerd hebt :)

Je zou ook via paralelle/seriele kabel de installatiebestanden over kunnen kopiëren, d.m.v. van interlnk en intersvr (DOS 6.00 en hoger dacht ik, zit in ieder geval bij DOS 6.20 en hoger).

Duurt even, maar dan heb je geen gezeik met beschadigde diskettes enzow :)

webOS all the way!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

je kan gewoon met winrar of winzip de win95 installatie directory inpakken naar schijfjes, dan gaatie vanzelf zeuren om nieuwe schijfjes.... je hebt dan wel een schijfje of 30 nodig gok ik.
Als je dan het netwerk aan de praat hebt kan je Office installeren via het netwerk. Kies aangepaste setup en installeer alleen wat je nodig hebt. Zet in ieder geval Office assisant en snelzoeken en office bar uit....

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kabel heb je dan precies nodig? Een seriele/parallele kabel?

• dennis808
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb ooit een IBM Thinkpad (75 MHz) met 250 MB HD voorzien van windows95 en Word door een Zipdrive100 aan de Paralelle-poort te hangen en dan met de DOS-versie van Iomega Guest alles vanaf de zipdrive geinstalleerd. Niet snel, wel goed.

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• ossy
  • Laatst online: 25-03 10:00

ossy

Festina Lente

dennis808 schreef op 13 november 2002 @ 12:28:
Ik heb ooit een IBM Thinkpad (75 MHz) met 250 MB HD voorzien van windows95 en Word door een Zipdrive100 aan de Paralelle-poort te hangen en dan met de DOS-versie van Iomega Guest alles vanaf de zipdrive geinstalleerd. Niet snel, wel goed.
Ik heb het op de zelfde manier gedaan, werkte prima.
Btw: na de install van win95 en office97(word,excel,powerpoint) had ik iets van 120 mb over op mijn 340 md hd

Specs

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: Even overkopieren via serieel/parallel kan niet met 250 MB >> die schijf = vol als je Win95 hebt draaien + installatiebestanden office. IMHO: Gewoon netwerken, PCMCIA zal je vast wel hebben >> aan een ander systeem hangen en PCMCIA netwerkkaartje erin. While you're at it, maak meteen even een image op cd-rom van die harddisk. Dan kan je alles in 1x terugpompen, mocht het fout gaan.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

Youk

Volvo For Life

dennis808 schreef op 13 november 2002 @ 12:28:
ik heb identiek hetzelfde gedaan 1 week geleden, en dat gaat nog vrij goed ook, wel ff vermelden dat ik de installatie bestanden naar de HD had gezet (voor windows installatie), anders krijg je problemen bij een reboot tijdens de installatie want dan kan die de zipdrive niet meer vinden

Volvo Classic Club Belgium

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:22

mr_petit

opperprutser

kan je niet gewoon dat hdd'tje in je gewone pc hangen (via een adaptertje) en dan op die hdd win95 kaal installeren?
Daarna wel hopen dattie boot enzo (i.v.m. drivers), en hopen dat pnp de rest doet.

anders kan je ook alleen de win95 directory erop zetten (70mb ofzo) en daarvanaf installen; maar dat zit je nog wel met de office install, maar je zal dan toch waarschijnlijk wel een netwerkkaartje erin hebben zitten...

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst effe kijken of wqat vriendin win95 nog hebben op flop. Anders zip ik hem zelf wel in

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
ik heb dat ook met een parallele zipdrive gedaan! dat is echt dé oplossing. :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik heb toch zo mijn twijfels hoor. Het zal misschien allemaal wel passen op 250 MB, maar je wil natuurlijk ook nog wat ruimte hebben om wat documentjes, wat muziek e.d. op te slaan.
Ik weet zeker, dat je dan met 100 MB niet tevreden zult zijn. We hebben hier op school 100 MB ruimte op een netwerkschijf, en dat houdt echt niet over.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 10:47

EXX

EXtended eXchange

Is er geen diskcompressie voor Win95 (of beter gezegd FAT16)? Op m'n DOS 6.2/ Win3.1 laptop (ook FAT16) heb ik gewoon dblspace draaien en dat geeft pakweg 50% meer ruimte. Draait dblspace niet met Win95?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:24
paralelkabel aansluiten en de cab-bestanden overpompen met fx misscien een optie??

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik gaat volgende week effe aan de slag met een parralelle kabel. Jullie horen het nog wel :)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Stacker 4.0 was ook heel leuk in die tijd. Misschien een beter alternatief als Dblspace die overigens ook met WIN95 werkt.

Verwijderd

Nou als je de windows95 A editie neemt dan is de instalatie maar 28mb :) dat is dus wel relaxed :D

Verwijderd

De oude Norton Commander heeft een ideale Link-optie om een netwerk link te maken.
Parallel en serieel, maakt niet uit geloof ik.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 07:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:20:
Wat voor kabel heb je dan precies nodig? Een seriele/parallele kabel?
Kan beide. Parallel is sneller, maar meer werk om te maken.
Hier kan je de specificaties vinden, hoe de kabel zelf te solderen.
Als je niet kunt solderen, kan je hem daar ook bestellen.
http://www.sewelld.com/FastLynx.asp

Je kunt daarmee de win9x directory van je windows 95 cdrom
copieren van je desktop pc cdrom, naar je laptop via die kabel.

Een andere optie is, een 2.5" naar 3.5" ide converter kopen.
Dan kan je de harddisk uit je laptop aansluiten in je desktop pc.
Als je dan de installatie directory op je laptop harddisk hebt gezet,
kan je hem weer terug plaatsen in je laptop,
waarna je vanuit die directory setup.exe kan opstarten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1