Ik ben een helpdesk applicatie aan het maken voor inetrn gebruik. Met dit pakketje willen we registreren welke klant welk pakket heeft met welke modules.
Nu wil ik een overzicht hebben van alle klanten die bepaalde verzameling van modules hebben, dus bijvoorbeeld een overzicht van alle klanten die module A, module B en eventueel module D hebben (dus A+B+D en A+B).
Ik heb een tabel KLANTEN, een tabel KLANT_MOD en een tabel MODULES. Nu link ik deze aan elkaar door middel van unieke ID's (integers).
Nu moet ik ongeveer een query hebben die bijvoorbeeld zo gaat:
Dit levert uiteraard een lege result set op en kan dus logisch gezien gewoon niet
Maar hoe los ik het wel op ?
Ik gebruik trouwens MySQL i.c.m. Delphi.
Nu wil ik een overzicht hebben van alle klanten die bepaalde verzameling van modules hebben, dus bijvoorbeeld een overzicht van alle klanten die module A, module B en eventueel module D hebben (dus A+B+D en A+B).
Ik heb een tabel KLANTEN, een tabel KLANT_MOD en een tabel MODULES. Nu link ik deze aan elkaar door middel van unieke ID's (integers).
Nu moet ik ongeveer een query hebben die bijvoorbeeld zo gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT K.* FROM KLANTEN K, KLANT_MOD KM WHERE KM.KLANT_ID = K.KLANT_ID AND KM.MODULE_ID = 1 AND KM.MODULE_ID = 3 OR KM.MODULE_ID = 6 |
Dit levert uiteraard een lege result set op en kan dus logisch gezien gewoon niet
Ik gebruik trouwens MySQL i.c.m. Delphi.