Toon posts:

[WIN98] Computer kapot (stack overflow) *

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heeft de computer van m'n vader het begeven...
Omdat deze week alle deadlines zijn voor school en omdat er alleen internet op m'n vaders computer zit heb ik dus nogal een probleem... (oke dat heb ik inmiddels opgelost, maar ik wil de computer graag weer werkende krijgen...)

Het probleem:

Wanneer ik de computer opstart gaat alles goed, totdat hij bij het scherm met logo van windows 98 komt die blauwe lucht met die wolkjes... Het balkje beneden beweegt een keer, maar na 2x stopt het balkje, en hoor ik piepje... Het rode lampje van de computer blijft branden (groene trouwens ook ) en hoe lang ik ook wacht hij blijft vastzitten...

Wanneer ik de computer in veilige modus opstart krijg ik hetzelfde probleem..

Ik heb bevestiging van elke stap gedaan, maar dan krijg ik het volgende probleem:

'een interne stapeloverloop heeft deze sessie tot stilstand gebracht. Wijzig de instelling STACKS in het bestand config.sys en probeer het opnieuw.'

Ook wanneer ik scanreg.exe uitvoer krijg ik deze melding.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, zo ja, leg het zo simpel mogelijk voor me uit a.u.b. 8)7 :)

Owja, en wanneer ik de STACKS moet verhogen, hoe moet ik dat dan doen, want ik kom alleen is MS DOS, en hoe kan ik bestanden bewerken in MS DOS.

Alle oplossingen voor dit probleem zijn welkom, momenteel zit ik op school dus kan niks uitproberen, maar wanneer ik thuis ben ga ik ermee bezig.

Alvast hartelijk dank.

Verwijderd

in dos kun je intypen: edit config.sys

daar staat iets van stacks= 20 of een ander getal. Verwijder deze hele regel maar eens; dat zou zowieso moeten werken. geef maar een gil als het niet werkt :)

Verwijderd

p.s aanvulling: ga wel eerst naar je root dus c:\ dit doe je door in te typen: cd\ gevolgd door een enter

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan moeilijk gillen als internet niet werkt, dan kan ik pas morgen op school weer gillen :P

Ik las juist op microsoft dat je dit getal zou moeten verdubbelen...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verdubbelen: hangt er nogal van af wat er nu staat ;)

Lees Q145799 even door.
Samenvatting: idd stacks verhogen, TSR checken (programma's die in config.sys/autoexec.bat worden aangeroepen), hardware checken en eventueel even uitschroeven, of BIOS updaten.

Oh en welkom op GoT :)
Ik maak je topictitel iets minder schreeuwerig (de hoofdletters).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

En hoe check ik de TSR? Of staat dat op microsoft?

Hardware heb ik al gechecked, het was de netwerkaart niet, soundkaart ook niet....

geheugen was het ook niet

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

TSR = Terminate and Stay Resident. Een programma dat wordt ingeladen en actief blijft. Zoals ik zei: kijk in config.sys en autoexec.bat wat daar allemaal in staat (en post ze hier als je er niet uitkomt - aan je nickname te zien kom je van na het DOS tijdperk ;))

Maar stacks verhogen is waarschijnlijker, of nukkige hardware - schroef er dus eens zo veel mogelijk uit (vooral geluid etc).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 november 2002 @ 15:27:
TSR = Terminate and Stay Resident. Een programma dat wordt ingeladen en actief blijft. Zoals ik zei: kijk in config.sys en autoexec.bat wat daar allemaal in staat (en post ze hier als je er niet uitkomt - aan je nickname te zien kom je van na het DOS tijdperk ;))

Maar stacks verhogen is waarschijnlijker, of nukkige hardware - schroef er dus eens zo veel mogelijk uit (vooral geluid etc).
Ik zal vanavond bezig gaan! Resultaten post ik morgen weer als ik internet weer tot m'n beschikking heb. Bedankt voor de tips !

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb gekeken in de config.sys maar ik kan de stacks niet vinden, er staan 2 regels en nergens staat Stacks= blablabla

:?

Kan ik de config.sys ook gewoon verwijderen?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:38

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

lijkt me niet verstandig, je kan natuurlijk altijd de regel Stacks= toevoegen ;)

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 18 november 2002 @ 14:10:
lijkt me niet verstandig, je kan natuurlijk altijd de regel Stacks= toevoegen ;)
gewoon op een nieuwe regel stacks= blabla :?

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Normale waarde was volgens mij STACKS=9,256

Verwijderd

Topicstarter
The Genie schreef op 18 november 2002 @ 14:23:
Normale waarde was volgens mij STACKS=9,256
Klopt

Verwijderd

Computer Kapot (Stack Overflow)
LOL

Welke soft heb je laatst geinstalleerd voor het probleem ontstond ..
Of heeft je vader misschien wat bestandjes verwijderd ?
Dit zijn zo weer van die probleempjes die absoluut niet vanzelf komen !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:42:
Computer Kapot (Stack Overflow)
LOL

Welke soft heb je laatst geinstalleerd voor het probleem ontstond ..
Of heeft je vader misschien wat bestandjes verwijderd ?
Dit zijn zo weer van die probleempjes die absoluut niet vanzelf komen !
Op die computer installeer ik nooit wat... maar hij bleef wel hangen toen ik ging afsluiten, hij ging niet vanzelf uit zoals normaal.... Maar dat had ie wel vaker en daarvan ging de compu nooit kapot...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
je kunt heel goed autoexec.bat en config.sys verwijderen hoor, windows gebruikt die alleen voor dos-programma's, dus als je die niet draait heb je geen probz. Het kan ook wel zijn dat je die stacks ook kan vinden in win.ini of system.ini. Die kun je ook gewoon openen met edit. Staan wel in windows/system dacht ik. (dan doe je cd windows\system)

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op 18 November 2002 @ 14:53:
je kunt heel goed autoexec.bat en config.sys verwijderen hoor, windows gebruikt die alleen voor dos-programma's, dus als je die niet draait heb je geen probz. Het kan ook wel zijn dat je die stacks ook kan vinden in win.ini of system.ini. Die kun je ook gewoon openen met edit. Staan wel in windows/system dacht ik. (dan doe je cd windows\system)
ik zal het als ik thuis ben proberen, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu weet ik het echt niet meer hoor....

ik heb de harde schijf in m'n andere pc gedaan, daar hetzelfde probleem dan (alleen heet het dan 'schijffout' in plaats van stacks probleem....) Dus het is duidelijk dat het aan de harde schijf ligt en niet aan de hardware e.d.

Ik heb m'n belangrijke documenten en de mail overgeplaatst naar mijn eigen computer, dus ik dacht kan ik eindelijk formatteren....

Wanneer ik format c:\s kies zegt ie dat er te weinig geheugen is....

Dus ik probeer format c: maar dan krijg ik de STACKS foutmelding...

Nou ja dan maar vanaf de cd rom windows installeren, maar ook daar na een tijdje de STACKS foutmelding....

Ook wanneer hij naar beschadigde clusters zoekt komt de foutmelding....

Oke, is er nog een oplossing of moet ik een nieuwe HD kopen... Wie helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :? ;(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Dus het is duidelijk dat het aan de harde schijf ligt en niet aan de hardware e.d.
Harde schijf = hardware :Y)

Had je dezelfde IDE kabel gebruikt? Probeer anders eens een andere voor het geval dat die brak is. En check even je master/slave settings.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 25 november 2002 @ 17:49:
[...]

Harde schijf = hardware :Y)

Had je dezelfde IDE kabel gebruikt? Probeer anders eens een andere voor het geval dat die brak is. En check even je master/slave settings.
Nee, ik heb gewoon de instellingen van mijn eigen computer zo gelaten en daar de harde schijf van m'n vader in gedaan, daar werkte het ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Tijd voor een nieuwe HD dus blijkbaar?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Je hebt niet goed afgesloten zeg je? Gooi er dan es scandisk overheen, es kijken of hij bad clusters vindt. Misschien is er wel net een bad cluster ontstaan op de plek waar je opstartbestanden zitten. Dus: scannen, cluster fixen en opstartbestanden terugzetten, vanuit veilige DOS-modus.

[ Voor 5% gewijzigd door Millennyum op 27-11-2002 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Millennyum schreef op 27 November 2002 @ 12:30:
Je hebt niet goed afgesloten zeg je? Gooi er dan es scandisk overheen, es kijken of hij bad clusters vindt. Misschien is er wel net een bad cluster ontstaan op de plek waar je opstartbestanden zitten. Dus: scannen, cluster fixen en opstartbestanden terugzetten, vanuit veilige DOS-modus.
Ja er zit een beschadigde cluster in, ik heb scandisk al gedaan, maar nog voordat ie bi jde beschadigde cluster komt stopt ie met scannen en komt er de STACKS foutmelding dwars door de scandisk...
Pagina: 1