[WinAmp 3] Erg traag vergeleken met 2.x

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 16:13
Ik heb laatst Winamp 3 geinstalleerd, maar ik heb ondervonden dat ie toch erg traag loopt vergeleken met eerdere versies van WinAmp. Vooral het opstarten en het laden van mp3's gaat echt aanzienlijk trager met de nieuwe versie. Een maat van me vond precies hetzelfde?

Heeft iedereen dit, of kan dit opgelost worden of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
GoodspeeD schreef op 13 November 2002 @ 11:29:
Ik heb laatst Winamp 3 geinstalleerd, maar ik heb ondervonden dat ie toch erg traag loopt vergeleken met eerdere versies van WinAmp. Vooral het opstarten en het laden van mp3's gaat echt aanzienlijk trager met de nieuwe versie. Een maat van me vond precies hetzelfde?

Heeft iedereen dit, of kan dit opgelost worden of wat?
Dat heeft zeker iedereen alleen afhankelijk van je specs merk je daar veel of weinig van. :)
Hij start bij mij ook een stuk trager op (TB1200, 512mb, W2k) dan 2.x maar het afspelen gaat opzich even goed.
Winamp3 is veel groter en uitgebreider dan Winamp 2.x, het is helaas niet meer dan logisch dat ie trager is geworden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even geduld hebben denk ik.
Versie 3.1 zal al een stuk sneller zijn. Als je de beta-changelogs ziet merk je dat ze daar hard mee bezig zijn.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk totaal geen verschil eigenlijk.. bij mij start ie zeer snel op.. laden van mp3's gaat ook snel.. heb er dus geen problemen mee..

maar zal inderdaad wel aan je spec van je pc liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauritsvanBaerle schreef op 13 november 2002 @ 11:39:
Even geduld hebben denk ik.
Versie 3.1 zal al een stuk sneller zijn. Als je de beta-changelogs ziet merk je dat ze daar hard mee bezig zijn.
Precies, je wil niet weten hoe winamp2 werkte toen ie net final was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
winamp 3 neem ongeveer (op elk systeem)
3x zo veel geheugen, 2x zo veel cpu usage (vooral als spectrum analyzer aan staat)

dit is een bekent probleempje en 't is ook al een x keer langsgekomen hierzo.
ik draai zelf thuis ook nog mooi 2.x zelfs al kan me systeem 3.x prima draaien

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Ik vind Winamp 2.81 zoieso lekkerder werken dan 3.0... Het enige wat fijn is, is dat winamp 3.0 echt perfect GAPLESS (dus geen stiltes tussen nummers) draait. Bij winamp 2.x hoor je toch nog een zeer korte stilte... :(

Gebruik dus Winamp 2.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat was bij mij ook. Winamp3 = weg, winamp 2.81 weer geinstalleerd. Werkt weer lekker snel nu. Best bij dat ie van mijn sys. af is. Leuk was wel dat ie met videobestanden overweg kon. Maar jah....Binnenkort misschien wel weer een herkansing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvin winamp3 lomp
ja kan niet eens es met die numlock toetsen lekker zappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
HertogJan schreef op 13 November 2002 @ 12:05:
Ik vind Winamp 2.81 zoieso lekkerder werken dan 3.0... Het enige wat fijn is, is dat winamp 3.0 echt perfect GAPLESS (dus geen stiltes tussen nummers) draait. Bij winamp 2.x hoor je toch nog een zeer korte stilte... :(

Gebruik dus Winamp 2.81
er bestaan plugins die dat vloeiend laten overgaan. of zelf een beetje xfade doen.. maar ik vind het niet mooi, heb liever stilte er tussen..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
bij mij is het er ook weer afgegaan om dezelfde reden als topicstarter.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb nu wel winamp3 omdat i kmet winamp2.xx geen wma meer kon afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch niet meer dan logisch,
1. Al genoemt het programma is groter en heeft meer functies, en neemt dus meer geheugen in.

2. de devolopers zijn de eerste plaats al bezig met de code te optimaliseren,
toen winamp2 uitkwam wat was toen de gemiddelde computer snelheid,
een p1 75?? Daar zou hij ook wel net zo snel op hebben gedraait als winamp3 nu doet op een althon 2000
Nu zitten we boven de 2 gig, dus waarom kijken naar 1% processortijd de meeste mensen (geen tweaker) vinden uiterlijk ook belangrijk en die is toch zeker beter geworden in winamp3.

(Ik gebruik nog steeds 2 omdat hij stabiel is en mijn processor tijd niet boven de 1% laat uitkomen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Bij mij is winamp3 ook langzaam. ik blijf mooi bij winamp 2 O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar ik vind 3 toch echt veel sneller dan 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Ik denk dat ik binnenkort ook maar weer terug ga naar 2.81
En dan nog een nadeel van 3, ik kan mijn toetsen van m'n logitech keyboard niet meer gebruiken.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 16:42:
Kan aan mij liggen, maar ik vind 3 toch echt veel sneller dan 2!
Ik merk ook totaal geen verschil.. maar goed heb dan wel een snelle pc.. maar dan nog.. werkt voor mij gewoon perfect.. en ja meer geheugen gebruik.. ach.. als je 512 mb geheugen hebt.. dat meestal maar voor de helft of nog minder wordt gebruikt maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

heb 3 en geen probs hier tbird 1400 256 ddr. maar ik vindt deze een stukie fijner.
maar boven @ p 1 166 blijft winamp 2 x erop staan.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 22:17
>GeBas je kan gewoon je play/pause stop forward keys blijven gebruiken, je moet alleen je players.ini effe aanpassen. als je wil kan ik het wel voor je posten/mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind winamp 3 wel handig door de medialibary op me athlon xp 2000+ op me MSI KT4 plankje 256mb 333mhz ddr....processor verbruik 3 procent! (is toch redelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook Winamp 3 draaien en merk echt wel dat ie een stuk trager is dan 2.x. Ik weet nog niet of ik terug ga, ik zie het nog wel. Maar 3 hangt ook best wel vaak moet ik zeggen, dus de kans dat ik terugga, is best groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op mijn PC 3 geinstalleerd, maar na een uurtje er toch maar weer afgepleurd, was zoooooooo langzaam! Nouja is overdreven, maar het werkte niet zo lekker als 2.x. En zo heel veel voordelen had het nou ook weer niet (vond ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

megaleo

Special member

Ik heb ook winamp 2.8 weer geinstalleerd en 3 weggedaan. Ik vond het vooral irritant dat je de toets j niet meer kon gebruiken. :( Die gebruikte ik nogal eens om ff snel een nummer op te zoeken. Maar hij was wel net zo snel als 2.8 bij mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

WinME schreef op 13 november 2002 @ 17:04:
>GeBas je kan gewoon je play/pause stop forward keys blijven gebruiken, je moet alleen je players.ini effe aanpassen. als je wil kan ik het wel voor je posten/mailen
Heel graag!!! gbastiaan@hotmail.com

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier loopt ie lekker snel, mischien ietsje minder dan 2.x maar hij is wel een stuk mooier. En dan heb ik nog 256mb SDRAM ook.
Winamp opstarten duurt iets minder dan drie seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Cyphax schreef op 13 november 2002 @ 11:34:
[...]

Dat heeft zeker iedereen alleen afhankelijk van je specs merk je daar veel of weinig van. :)
Hij start bij mij ook een stuk trager op (TB1200, 512mb, W2k) dan 2.x maar het afspelen gaat opzich even goed.
Winamp3 is veel groter en uitgebreider dan Winamp 2.x, het is helaas niet meer dan logisch dat ie trager is geworden.
Ik heb een Athlon 2000 +, 512 MB DDR Ram, etc. etc. En ik merk het toch echt hoor. Maat van me heeft een P4 2.4 GHz en die heeft precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd zelfs Media Player 9.0 RC0 is sneller.....

Maarjah wordt wel verholpen hoop ik voor ze ;)

En Sonique 2 alpha is ook al sneller trouwens, dat wordt nog wel wat moois als die zo door gaan met Sonique 2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ik heb heel even 3 gehad, en ik vond het: Kortom Uitermate Teleurstellend zegmaar ;)
winamp 2.81 draait hier met een extreme piek van 1% (heel soms zelf 2%) maar meestal minder dan 1% cpu usage.
3 die erhm gebruikte zegmaar 10% standaard!!!!
Nou dan weet ik het wel hup weer terug naar 2.
Ook vond ik de layout stukken minder en al die extra opties werkten ook niet lekker.
Winamp2 werkt gewoon perfect.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Voor de mensen die klagen over snelheidsproblemen:
21-oct-2002 christophe
fixed a small bug in XmlReader
reduced loading time by ~500ms by optimizing XmlReader & VarMgr
reduced loading time by ~400ms by optimizing stuff in guitree.cpp
optimized ~300ms at loading time from imageLoader::requestSkinBitmap
removed xml parsing library stuff from bfc. use api->xmlreader_* for parsing xml files
added Thread::setPriority function
moved startup filetypes registration into its own thread for speed
fixed HUGE crash/slowness/memory weirdness bug in XmlReader
fixed uninitialized vars in TimerMultiplexer and Font
Hij laadt inmiddels al 1.2 seconden sneller. En dat merk je ook. Deze build is alleen niet public. Je zult moeten wachten op de volgende versie. Vandaag zal het Beta News worden ge-update tot build 491 en ik weet dat dat er goed uit gaat zien ;). Of ze de build zelf ook releasen weet ik niet. Ik ga der in idergeval ff mee spelen.

Verwijderd

Het enige waar ik zo'n hekel aan heb met 3, is dat deze geen Jump File meer ondersteunt...

• GoodspeeD
Ik heb ook na een week ofzo weer mooi 2.81 geïnstalleerd.

Sommige van de oude plugins waren namelijk ook niet compatible met 3.00, zoals de Shoutcast Broadcoast plugin.

Verwijderd

Ik heb 3.0 er misschien eeen weekje opgehad, maar het werkt gewoon nog niet lekker
bij snel nummer titels wijzigen e.d. doet tab knop het niet en zo zijn er allemaal van die kleine performance dingetjes die ik gewoon nog mis :(

Verwijderd

Een hele week? Na 2 dagen was winamp 3 bij mij al exit.

Verwijderd

Windamp 3.... opgegaan als rook... --> /me nu weer Winamp 2

Verwijderd

Interessante woordkeus...

/me gaat die onthouden

Verwijderd

Als je meer dan 1000 mp3z in je lijst hebt, duurt het weer dertig seconden voordat ie speelt, bovendien kan je niet makkelijk zoeken. De j en de F3 toets doen het ook niet.
Winamptwee is klik & pleej
Ik dacht eerst dat een stel naapers voor de lol winamp3 ffkes hadden geprogd en op een website gezet, zonder de echte winamp makers op de hoogte te stellen.
Maar het wordt vast flink verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee ze zijn inmiddels wel bijde public gemaakt...

Winamp 3.0 Build #491
en
Winamp 3.0 Build #490

Maar klaag aub. niet over deze builds en download ze op eigen risico. Het zijn (internal) builds waarvan bekend is dat er bugs inzitten en dat ze niet goed zullen werken. Dus echt bedoeld voor component/skin developers en de mensen die graag experinenteren met dit soort dingen.

Om de scrip errors te fixen (Audio -> Directsound, Audio -> waveout, Audio -> CD playback):
Van de plug-in developer:
script error fix (at least for all my xmls): http://www.blorp.com/~peter/temp/wasabi.player.zip - i hope you know where to put these files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winamp 3 klinkt beter dan winamp 2. Wat ik nu gedaan heb is winamp 3 over winamp 2 geinstalleerd en ben gewoon winamp 2 blijven gebruiken. Dus wel de snelheid van winamp 2 maar ook de verbeterde geluidskwaliteit van winamp 3 omdat die dll's geshared zijn.
Werkt perfect ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, even voor de duidelijkheid, het geluid is identiek!

Bronnen:
http://forums.winamp.com/...ad.php?s=&threadid=106409 (Let hier met name op commentaar van CraigF en een output developer Peter).
http://forums.winamp.com/...ad.php?s=&threadid=112981 (Let hier met name op commentaar van Aus, 1 van de Winamp 3 developers).

IRC (Peter, zie link 1):
[13:36] <zZzZzZz> they share the same SOURCECODE, not binaries
[13:36] <zZzZzZz> meaning that what they got is identical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 18-09 19:38
Ik heb dezelfde problemen als alle andere posters hier, ik blijf eerst nog mooi bij 2.* en later als 3* beter is ga ik toch maar over, ik wil trouwens mijn mooie skins ook niet kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:10

smallboy

N/A

Bij mij werkte winamp 3 ook erg langzaam, maar dat ligt wel zeker aan de specs (wat wil je met een amd k6-2 333@300 :) ).

Winamp 2 doet genoeg voor mij, mp3's afspelen, videobestanden gebruik ik wel andere proggies voor.
Pagina: 1