[Dell OptiPlex G1] Probleem met cdromdrive/bios

Pagina: 1
Acties:

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hoi, ik hoop dat het hier thuis hoort...
We hebben project waarbij we oude bedrijfs computers krijgen die we opknappen voor mensen die weinig geld hebben. Ik hoop dat iemand me kan helpen :o

het probleem:

Er zaten geen cdrom drives in. We hebben nieuwe cdromdrive's die we in de computers willen zetten, dat kan wel, maar elke keer als we ze dan opstarten duurt het lang voordat die opstart, en dan komt die met een foutmelding:
"Harddisk 1 Not Found" en dan moet je op F1 drukken.

Echter, bij een oude cdrom-drive (12x) geeft die totaal geen fout melding. :?

Verwijderd

Dell G1 machientjes zijn erg picky met CDROM spelers... standaard zitten er samsung drives in en die werken bijna altijd... Wij hebben ook veel G1 gehad op het werkt, echter wel standaard met CDROM speler, maar als die vervangen moesten worden, gebruikten we voor de zekerheid samsung drives..

...........maar ehh, probeer eerst eens een BIOS update, misschien dat dat helpt..

• MrOizo
Hoi, bedankt voor je reactie :) ik zal het onthouden.
Ik heb een bios update gedraait, maar dat mocht niet baten.

maybe nog iemand?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:56
Ik heb hetzelfde met een GXL 5100, maar dan met de HD drive.. ik heb hem geformatteerd en sindsdien geeft ie iedere keer een Harddisk failure aan, Press F1 to continue. Als je dan op F1 drukt gaat ie gewoon verder. Ik heb de bios al geupdate (naar versie A20) maar dat maakte geen verschil. CD-ROM spelers pakt ie echter zonder morren.

Edit: misschien ligt het niet aan de HD maar aan de CD-ROM speler - die heb ik namelijk verwisseld - dat biedt nieuwe perspectieven, ga ik nog even mee klooien

• MrOizo
nou ik moet zeggen dat hij idd bij mij steeds een foutmelding geeft, maar WEL in windows gewoon de cdrom herkent weird :?