Rambus wel of niet of toch maar ddr?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 10:42
Ik wil graag een p4 gaan kopen maar moet ik nu gaan kiezen voor rambus of voor ddr. Rambus is duur en levert weinig verschil tenopzichte van ddr en is het niet zo dat de technologie is afgestoten door intel waardoor die reepjes alleen nog maar duurder worden en ddr heeft de toekomst en hoe zit het met ddr2 , is het niet zo dat rambus dan helemaal ondergelopen wordt .De rede waarom ik voor rambus zou kiezen is omdat de snelheid nu nog hoger is en ik al 2x128(pc800) reepjes heb liggen. en dan de chipsets van intel zouden deze niet vol met bugs ;( zitten of valt dit juist weer mee

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Wel euh, ikzelf heb een Gigabyte GA-8IHXP met een Intel chipset op, zijnde de 850E.
Daarop heb ik 2 x 256mb rambus ram zitten @ 800 MHz
En dit draait heel erg lekker al zeg ik het zelf! :)
Van bugs heb ik nog niets gemerkt ...
De prijs van Rambus is natuurlijk wel minder, dat is een feit.
Als het zuiver en alleen om te gamen was had ik wel DDR genomen...
Maar met het oog op de zwaardere progs die ik draai voor school (Autodesk VIZ 4, AutoCAD, Photoshop, ...) heb ik gekozen voor Rambus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw openingspost is niet helemaal interpeteerbaar, maar volgens mij twijfel je sterk tussen RDRAM en DDR, niet? Welja, de keuze tussen die twee is nog altijd aan jou. Check een aantal P4 reviews, lees eens de RAM FAQ door over RDRAM en DDR/DDR2, weeg voor jezelf af of de prijs opweegt tegen de voor- en nadelen, etcetera.. Omdat een echte Tweaker deze keuze heus wel zélf kan maken, gaat dit topic dicht.

Oh ja, wat betreft de bugs, bedoelde je niet de i820/i840 MTH bug? Dat heeft geen ruk met RDRAM te maken.. En verder is geen enkel chipset bugvrij, maar om nou meteen te denken dat Intel chipsets "vol met bugs zitten"..

Dit topic is gesloten.