Toon posts:

[XP] Snelheids problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (900MHz) waar XP op draait en ondanks het feit dat ie niet bijzonder snel is, kan ik er acceptabel mee werken. :*)
Totdat ik hem in het netwerk van mijn werk prik. Want dan wordt dat ding zo belachelijk traag dat ik iedere keer op het punt sta om hem uit het raam te gooien. :r Na een zoektocht op het net heb ik meer mensen gevonden die hetzelfde probleem hebben en die gaven als tip om een key in de registry weg te halen waardoor XP niet meer constant alle pc's op het netwerk aan het checken zou zijn:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
Under that branch, select the key :
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
and delete it.

Helaas staat deze key niet in mijn registry.
Heeft iemand nog andere tips? |:(
Alvast bedankt.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoeveel geheugen zit erin?

De specs van je pc zijn behoorlijk belangrijk als je vragen over performance stelt. :)

Alleen zeggen dat het een 900 is, is niet genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 256 MB in maar ik heb het expres niet gemeld want ik ben vooral op zoek naar een oplossing om lopende processen bij het hangen aan een netwerk eruit te vissen en niet de daadwerkelijke prestatie van de laptop te verbeteren. Ook al zou dat natuurlijk ook niet mis zijn;-)

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Hoe ziet je netwerk(je) in elkaar? Werkje met DHCP of heb je vaste IP-adressen in gebruik. En misschen toch nog even de volledige spects PC,hub/ switch en Laptop.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb hier een dell inspiron 4000 600 Mhz met XP pro en het gaat als een speer, zelfs met die key erin. Ook 256MB

Heb je veel rotzoi geinstalleerd staan en heb je die recovery functie aanstaan?

Kan ik die key echt zomaar weghalen en wat zou dan sneller moeten worden (ik zit op een domein)

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een klein bedrijfsnetwerk (+-10 pc's) met vaste IP's, 100Mb netwerk, via Chello kabel naar buiten (+-200 K/s), een linux bak als firewall en een andere linuxbak als fileserver waar de compu zich aanmeldt, de laptop is een Pentium II 900, 256M, 20Gig zonder verdere bijzonderheden.
Basset:
Je kan de key zeker zonder problemen eruit halen, werkt soms prima. Recovery staat wel aan en ik wil hem eigenlijk ook niet uit zetten. Geen rotzooi.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden overigens al die onnodige weergave ellende van XP uit gezet en gericht op beste prestatie en dat scheelde al behoorlijk veel! Simpel maar wel effectief

Verwijderd

Dit kun je ook proberen :

Ga naar Deze computer - Extra - Mapopties - weergave.
Je ziet dan een hele lijst met opties.
Haal het vinkje weg voor de eerste optie : Automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken.
Als het goed is, is je Laptop nu een stuk sneller.
Laat ff weten of het geholpen heeft.

Greetzzz to u all !! ;)

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Het lijkt me een DNS probleem of wordt de PC zelf heel traag of alleen alles wat je op het netwerk doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het automatisch zoeken naar netwerk troep uitgevinkt en heb opzich wel het idee dat het een beetje geholpen heeft. In ieder geval bij het openen van programma's die nog in de cache staan en niets te zoeken hebben op het netwerk.
TimTie:
De pc zelf wordt traag, dus niet alleen als ik iets op het netwerk doe.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 07:09
nog een suggestie
zet de overbodige protocollen uit. ik neem aan dat TCP/IP wel gebruikt word. als test zou je alles behalve die uit kunnen zetten. kijken of het invloed heeft. zet ze daarna stuk voor stuk aan. op die manier kun je misschien het schuldige protocol achterhalen ( kunnen er ook meerdere zijn ).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien je er alleen last van hebt als je netwerk zit ingeplugged, past je vraag misschien beter in Network Troubleshooting en gooi ik je vraag dus over de schutting die kant op :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1