Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke plug van de voeding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn vraag is, nadat ik het niet zo uitgebreid heb kunnen vinden: hoe kun je zien aan welke molex connector de inverter van de ccfl moet hangen. Ik moet die van 12 volt hebben.

Heeft iemand misschien een linkje waar dit te zien is, en hoe de ccfl aangsloten wordt via de inverter aan de voeding (door bijv. een stekkertje ofzow ?). :? O-) :z
Bvb, dank !

Verwijderd

aan de gele draad in de molex, die is 12 volt en de zwarte daarnaast is de ground

Verwijderd

Topicstarter
gele draad hmmmz ok dan zal ik die ff opzoeken.... dus rood naar geel, en zwart naar zwart...

Enne btw omfg, ik zit ff met zo'n elektro schroevendraaier met zon lampje erin (weet ff de naam niet meer) en de rechterzijde en achter staat onder stroom :? Het lampje licht op :( Is dit normaal of niet ?

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
rechterzijde? en achter?

van wat,je kast ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ja van mijn kast :(

ik met mijn hand er volop en ik voel er niks van te klein voltage...

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
Ik denk dat dat niet normaal is, althans ik heb het niet.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

je pc ios zeker niet geaard, dan doet ie dit via de kast

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
denk ut..... hoe kan ik hem aarden dan ????

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
ff klein metalen draadje pakken en aan de kachel hangen ofzo

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 11:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gebruik geaarde stopcontacten of aard je kast aan de verwarming of waterleiding.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
DaRealRenzel schreef op 13 november 2002 @ 12:15:
Gebruik geaarde stopcontacten of aard je kast aan de verwarming of waterleiding.
Levensgevaarlijk, dat laatste

Verwijderd

Topicstarter
mijn stekkerdoos is geaard maar het stopcontact waar mijn stekkerdoos inzit is niet geaard
:( vandaar dus. Maar goed ff weer ontopic. De rode draad van de inverter naar de gele toe en de zwarte naar de zwarte, ok ??? dus moet ik nog een molex connectortje kopen... :( Ik ga ook beginnen aan een casemod. Moet nog mijn webcam vinden voor pics.....

(mocht ik het bovenstaande fout hebben, corrigeer ff dan :))

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:42:
mijn stekkerdoos is geaard maar het stopcontact waar mijn stekkerdoos inzit is niet geaard
:( vandaar dus. Maar goed ff weer ontopic. De rode draad van de inverter naar de gele toe en de zwarte naar de zwarte, ok ??? dus moet ik nog een molex connectortje kopen... :( Ik ga ook beginnen aan een casemod. Moet nog mijn webcam vinden voor pics.....

(mocht ik het bovenstaande fout hebben, corrigeer ff dan :))
Read the FAQ ;) ja idd zo moet het

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Best verwarrend vind ik dat altijd, zowel met die invertors, als met je fans etc etc. Altijd moet je het rode draadje aan het gele hangen (als je 12V wil hebben zoals de meeste fans etc) waarom hebben ze dan toch niet gewoon 12V rood en 5V geel gemaakt. Dat lijkt me veel logischer....

maargoed, dit is slechts een gedachtenkronkel, er zijn vast goede redenen voor.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik heb pasgeleden mijn kast via de kachel geaard! werkt perfect... het verschill tussen de ground en mn case (gemeten met multimeter) is nu 0.00000 :) eerst was het echt om te schrikken

Verwijderd

Topicstarter
Nog even dit. Ik heb een window in mijn pc, maar ik heb 4 mm plexiglas. Is dit goed, of moet het dunner zijn ivm de warmte (boven en onder zitten 50 airholes van 2 mm doorsnee naast elkaar) dus zal niet veel uitmaken (hoop ik).

En, ik heb een ccfl met inverter gekocht, en weet nu dat de inverter naar vrijwel elke vrije connector kan van de voeding, maar wat ik in de vele 'how to' workshops mis is hoe gaat de inverter richting de schakelaar die ergens buiten de pc komt, hoe wordt hij daar op aangesloten. Heeft iemand hier een schema van of iets??? Want ik loop niet graag 'te klungelen' met mijn voeding e.d. Alvast bedankt....

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15
SmauG schreef op 13 November 2002 @ 14:33:
ik heb pasgeleden mijn kast via de kachel geaard! werkt perfect... het verschill tussen de ground en mn case (gemeten met multimeter) is nu 0.00000 :) eerst was het echt om te schrikken
Ja , dat werkt inderdaad wel.

Tot een huisgenoot / familie-lid onder de douche staat en de bliksem dichtbij inslaat....

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

_Arnie_ schreef op 14 November 2002 @ 09:58:
[...]

Ja , dat werkt inderdaad wel.

Tot een huisgenoot / familie-lid onder de douche staat en de bliksem dichtbij inslaat....
lol, ben je wel opeens goed wakker onder de douche :P

maarre, over die schema's. je kan op verschillende sites schema's vinden voor dit soort dingen. probeer op google eens te zoeken naar How-to's, tutorials, en guides..

ik zal je wel effe op weg helpen dan:

http://www.ccmod.com/howto.php/10

http://www.ccmod.com/howto.php/38 (iets dergelijks kan je wel maken voor je ccfl. met de goeie switch enzo.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
thx Thadeez, daar heb ik tenminste wat aan, ik ga meteen aan de gang !!! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 10:11:
thx Thadeez, daar heb ik tenminste wat aan, ik ga meteen aan de gang !!! :)
ja ik kan natuurlijk zoals iedereen zeggen dat je moet zoeken, maar tis een kleine moeite je ook echt effe op weg te helpen. zelf ben ik ook kort geleden begonnen met modden, dus ik ken het ;) succes! en ben benieuwd naar de pics :9

Verwijderd

Topicstarter
moet nog steeds mijn webcam vinden....... :)

Verwijderd

hehe moet nog steeds ook je mod maken :P dus je hebt de tijd :)
Pagina: 1