[RedHat 8.0] hangt of crasht terug naar login

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Hee, ik heb redhat 8.0 geinstalleerd, maar hij hangt vast, de taakbalk verdwijnt plotseling en/of hij crasht terug naar de login.

Volgens mij ligt het aan de drivers. ik heb een Nvidia Geforce4 mx440. Ik heb nu de bestanden NVIDIA_kernel-1.0-3123.src.rpm en NVIDIA_GLX-1.0-3123.rpm gedownload.

Ik heb toen gedaan rpmbuild --rebuild NVIDIA_kernel-blabla. Maar op het einde krijg ik iets van een Bad Exit en 'warning user buildmeister does not exist - using root', maw: er gaat dus iets mis.

Iemand een idee wat er mis gaat? Bijdeweg: kweet nog vrij weinig van Linux, dus niet te veel jargon :*)

(Ik zit nu weer effe onder XP, want ik heb effe geen zin meer in dat gecrash als ik een bericht zit te tikken hier :))

edit:

al gezocht hier op tweakers naar iemand met hetzelfde probleem, maar het woord buildmeister komt nog niet eens voor op got

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Als je de VESA driver probeert (in plaats van nvidia -> zie /etc/X11/XF86Config-4), is het dan stabieler? Zo ja -> dan is de nvidia driver het probleem.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:02:
Als je de VESA driver probeert (in plaats van nvidia -> zie /etc/X11/XF86Config-4), is het dan stabieler? Zo ja -> dan is de nvidia driver het probleem.
Hij staat op vesa daar, maar mijn bestand heet wel /etc/X11/XF86Config (zonder die -4)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Is het trouwens noodzakelijk dat je de goede monitor aangeeft? Ik heb een Iyama LS902A Visionmaster 1451, en heb de visionmaster 451 maar gekozen, want dat met LS902A staat nergens erbij. Ik vraag het maar voor de zekerheid, maar het zal vast geen probleem zijn.

Ik wil dus gewoon den Kernel builden, zodat ik deze kan installeren (of het ook allemaal heet, misschien kloppen mijn termen niet, effe overheenlezen dan maar :9) met rpm -ihv.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Zijn er vanavond ook geen mensen hier die me hiermee kunnen helpen?

Verwijderd

Probeer eens in console mode in te loggen, vanaf de console X te starten ('startx'), en dan als het crasht de logs van X in /var/log/XFree86.0.log te bekijken. Daar kan iets nuttigs staan :). Of post het gewoon naar hier.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Kan ik dan gewoon ctrl-alt-f1 doen en dan 'startx'? Want hij start gnome automatisch op en dan is dus al een gnome-sessie open...of moet ik deze eerst afsluiten en hoe dan?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik zit nu onder KDE, en nog geen problemen gehad, GNOME is een beetje gaar? Wanneer ik de schermen een aantal keren resize, dan vliegt ie meestal eruit...

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Boy schreef op 13 november 2002 @ 11:32:
Is het trouwens noodzakelijk dat je de goede monitor aangeeft? Ik heb een Iyama LS902A Visionmaster 1451, en heb de visionmaster 451 maar gekozen, want dat met LS902A staat nergens erbij. Ik vraag het maar voor de zekerheid, maar het zal vast geen probleem zijn...
De monitor hoeft niet in de lijst te staan. Als je 'probe monitor' doet (in dat Display-menu), dan wordt hij wel gedetecteerd (werkte bij mij wel iig). Het is alleen in zoverre belangrijk dat X de specs van je monitor weet. Je kunt die ook zelf ingeven.

Systeem

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
vandenberg schreef op 14 november 2002 @ 00:42:
[...]

De monitor hoeft niet in de lijst te staan. Als je 'probe monitor' doet (in dat Display-menu), dan wordt hij wel gedetecteerd (werkte bij mij wel iig). Het is alleen in zoverre belangrijk dat X de specs van je monitor weet. Je kunt die ook zelf ingeven.
Nee, het proben werkt niet, dan weet ie niet wat voor 'n monitor het is...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Lancer

What the......

Monitor aangeven. Let goed op de horizontale en verticale frequency ranges. Maar daar X het wel deed, lijkt me dat er niets mis is met de monitorconfiguratie.

Voor probs met de NVIDIA drivers zie []Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic. De oplossing voor je probleem staat er tussen (waarschijnlijk moet je de kernel source installeren)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ja, met de kernel en source ben ik nu bezig. Ik heb 'm onder KDE wel kunnen rebuilden...

Pagina: 1