Toon posts:

[NT4] Hoe install van MSN Messenger blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op me werk (een school) beheer ik o.a. een computerlokaal waar NT4 draait (upgraden over 3 jaar pas bij verhuizing naar nieuw gebouw)

Nu is deze NT4 al een heel stuk dichtgespijkerd en kan je normaal al geen spullen installeren. Maar om een of andere reden kunnen de studenten toch MSN Messenger installeren.
Weet iemand een manier om dit te blokkeren met een aanpassing in het register zodat als je die wil installeren dat hij dan een foutmelding geeft (maakt niet uit welke, als hij maar gestopt wordt).

Bij voorbaat dank

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 08:58

mindcre8r

Tradepedia

jah tuurlijk kan dat.
Maar als je slim bent (en dat ben jij natuurlijk ;) )
dan geef je die gebruikers al1 lokale leesrechten en op de server (home dir) change rechten.
Er is niks zo verneukeratiefs als een scholier :)

Maarre je houdt msn nooit tegen want sprintbiz heeft een mooie JAVA applet die prima msn via je poort 8080 toelaat, en er hoeft niks geinstalleerd te worden.

BTW als je studenten msn installeren en je hebt udp packets geblocked staan op de firewall dan moeten ze ook no een http tunnel installeren en das weer wat moeilijker.

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
Kan jammer genoeg niets aan de rechten veranderen omdat ze op de server inderdaad een homedir hebben waar ze spullen tijdelijk kunnen opslaan. Java heb ik niet geinstalleerd op de pc's om inderdaad die applets tegen te houden.
Daarnaast is onze internetverbinding verzorgd door een simpele cisco router (ISDN) waar ik niks aan mag veranderen omdat anders me chef bijzonder uit zijn naad gaat.

Vandaar dus mijn "request"

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de leerlingen eigen ruimte hebben, en dat hebben ze dus, dan valt er heel weinig tegen te doen. Misschien bestaat er nog een ander proggie als kerio personal firewall 3, deze kan namelijk programmas verbieden om andere programmas te openen. Misschien bestaat er zon programma als stand-alone om msn messenger te blokkeren...

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 08:58

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:40:
Kan jammer genoeg niets aan de rechten veranderen omdat ze op de server inderdaad een homedir hebben waar ze spullen tijdelijk kunnen opslaan. Java heb ik niet geinstalleerd op de pc's om inderdaad die applets tegen te houden.
Daarnaast is onze internetverbinding verzorgd door een simpele cisco router (ISDN) waar ik niks aan mag veranderen omdat anders me chef bijzonder uit zijn naad gaat.

Vandaar dus mijn "request"
Dan zeg je tegen die chef van jou dat hij eens een CISCO cusrsusje moet volgen of uberhaubt een boek moet gaan lezen. geef me de naam van je school eens dan leren we hem even een lesje >:) *grapje*

Je kan het mogelijk doen door een policy vanuit de resource-kit te gaan gebruiken waarbij een installatie van software onmogelijkwordt gemaakt.

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, die policy is al gebruikt en je kan ook niks installeren, maar MSN komt er doorheen, (which is weird).
Vraag me hoe die leerling dat gedaan heeft dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:24:
Hmmmm, die policy is al gebruikt en je kan ook niks installeren, maar MSN komt er doorheen, (which is weird).
Vraag me hoe die leerling dat gedaan heeft dan.
misschien andere maar niet geheel vreemde manier is eerst msn te verwijderen.. vervolgens de site waar je msn kunt downloaden blockeren.. dus www.msn.nl ect blocken.. zodat ze minder snel msn kunnen installeren.. maar dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Die router is een stand-alone kastje (ala een hub) waar ik niks in kan blokkeren, ik hang binnenkort de NT server ertussen en hoop dan ook filtersoftware gekregen te hebben van me chef. zodra ik die filtersoftware heb kan ik de inlogurl van MSN blokkeren. Maar nu wil ik alleen installatie voorkomen.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
leerlingen geen .exe's uit laten voeren ?

Verwijderd

Topicstarter
bbrother schreef op 13 november 2002 @ 11:53:
leerlingen geen .exe's uit laten voeren ?
Ook niet mogelijk, ze moeten verschillende studieprogramma's kunnen draaien.
Dit is een lastige vraag, ik weet het.

Verwijderd

Maarre je houdt msn nooit tegen want sprintbiz heeft een mooie JAVA applet die prima msn via je poort 8080 toelaat, en er hoeft niks geinstalleerd te worden.
Poort dus ook nog op slot zetten :D
Pagina: 1