Toon posts:

Zwefende bestanden in NTFS bestandsysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker ;)

Ik beschik sinds september over een nieuwe pc,
alles ging goed en geen klachten totdat ik op een duistere zondag vroeg in de ochtend me bijna dood schrok.

Toen ik mn PC opstarten en het detecteren in volle gang was, verscheen bij mij MAXTOR 80GB/7200RPM een fout. het luidde iets in de zin van "please backup your hdd, important data can be lost" dus ik rebooten, en weer, na de 2e x besloot ik toch maar op F1 te drukken en verder te gaan naar het opstarten van WindowsXP.
"Gelukkig.. hij doet het nog." dacht ik bij mijzelf.

Windows XP was zo'n kleine minuut bezig en ik begon me al zorgen te maken, normaliter was ik nu al lang en breed aan het internetten..
Ongeveer op ditzelfde moment kwam het befaamde blauwe CHKDSK scherm..
Ik liet dit keurig lopen, de hele dag door was het ding aan het scannen. Na etenstijd (7 uur) 8)7 besloot ik het er toch maar eens op te wagen, aangezien hij al de halve dag aan het herstellen was op het zwefende bestand "XP~1_1.js".
Nu kreeg ik hem wel opgestart zonder de error maar chkdsk kwam en deed zijn ding weer tot 's avonds laat.. toen heb ik hem maar gestopt :O.

Ik ben gaan slapen en de volgende dag heb ik chkdsk meteen gecanceld en tot mijn grote verbazing kwam ik in Windows XP, maar toen begon het gelazer pas echt.
windows xp kon verscheidene drivers niet vinden en de meeste .inf bestanden of .ini waren corrupt.
Toen ik dit zag was ik bang dat ik een virus had..
Nu vraag ik om jou hulp beste lezer:)
Ik ben ten einde raad. ik ben bereidt om te formatteren ware het niet dat ik 30GB aan belangrijke bestanden heb..

Bij voorbaat dank, Renoud _/-\o_

Mijn Systeem:
Windows XP Professional (build 2600) +SP1
Asus p4b533
Pentium IV 2.4GHz
512Mb Werk Geheugen
Maxtor 80GB 7200/133
Nvidea GeForce IV Ti4200
SB Live!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ehmz...
dat is een smart error die je gehad hebt, ofwel schijf eruit trekken, en in een andere computer hangen als 2e schijf, en dan kopieeren is het beste
je hebt kans dat ie nog makkelijk 30gig haalt, je hebt kans dat ie na 100mb stopt, of nog eerder...

formatteren heeft dus verder geen nut, je moet gewoon terug gaan met dat schijfje naar je leverancier.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

veldmuis schreef op 13 november 2002 @ 10:07:
ehmz...
dat is een smart error die je gehad hebt, ofwel schijf eruit trekken, en in een andere computer hangen als 2e schijf, en dan kopieeren is het beste
je hebt kans dat ie nog makkelijk 30gig haalt, je hebt kans dat ie na 100mb stopt, of nog eerder...

formatteren heeft dus verder geen nut, je moet gewoon terug gaan met dat schijfje naar je leverancier.
Je gaat aan iets belangrijkers voorbij.

Wat dacht je ervan om gewoon Powermax van MAXTOR eens te draaien. Daarin zitten nog wat oplossingen om een schijf weer op orde te krijgen.

Een wat brakke kabel kan al voor een probleempje zorgen.

Let op als je voor Low Level Format kiest je in elk geval je bestanden definitief kwijt bent!

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
misschien leuk om erbij te vermelden:
ik ben verhuist, en voor de verhuizing had ik het probleem niet. pas enkele dagen erna..
zouden het misschien zwakke kabels kunnen zijn?? dat ik die effe check?

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-03 22:12
Probeer die schijf nou maar in een andere PC te hangen! Dan heb je veel meer kans. Eventueel kun je vanaf die PC wel een recovery pakket zoals Lifeguard proberen. Zolang je van dat ding boot loop je alleen maar risico om de situatie erger te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de kabels gechecked en het probleem doet zich nog steeds voor..
dan maar terug ermee.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-03 22:12
Zie bericht hier boven....
Terug gaan moet je natuurlijk wel doen, maar pas NA dat je je data terug hebt...

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 22:56
Renoud, zie Joop. Eerst powermax draaien, flink wat printscreentjes maken. Dan back-upen op een andere disk en dan gaan klagen bij je leverancier.

Echter wat ik denk, is dat jij / je verhuizer niet zorgvuldig met je compu is omgesprongen. Indien je foutmelding is " Please back-up your HDD, a failure may be imminet. All important data can be lost... " Is je HD kapot aan het gaan en heb je data in beschadigde sectoren die niet meer te repareren zijn. Deze bestanden ben je dus kwijt als je geen back-up hebt of een gost image hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Tukkie_3 op 15-11-2002 00:32 . Reden: ff wat toevoegen ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Pagina: 1