Toon posts:

Gefroce Ti 4200 crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas dus die geforce kaart gekocht, en het ding werkte eerst in windows 98 wel, maar in windows xp niet (dual boot). Bij elk willekeurig spel dat ik opstartte in windowsxp crashte het meteen, of na een paar minuten spelen, spel staat stil, ik kan er nog uit dmv. ctrl-alt-del. in windows98 gingen alle spellen als een treintje.
Nadat ik mijn pc geformatteerd en herinstalleerd had, wederom dual boot met windows98 en windowsXp had ik in beide bestureingssystemen hetzelfde probleem, alleen in windows98 werken de spellen meestal iets langer voordat ze xrashen dan in windowsxp, maar bij windows98 moet ik ook meteen resetten.
de fabrikant van de videokaart kon mij alleen vertellen, dat er wel eens IETS kapot zou kunne zijn (en bedankt), en de maker van mijn moederbord wist het ook niet )neem maar contact op met de maker van de videokaart), dus ik ben benieuwd of jullie er uit komen.

specs:
AMD athlon 1.3 gig.
OnBOARD (blaat) AC97.
pinnacle studio PCTV kaart.
family ethernet adapter
56k modempje.
VIA KT 133 chipset.

.:[MAITREYA]:.

Verwijderd

Topicstarter
"die geforce kaart" is dus: Gainward (goedkopie, amar werkt prima) Geforce TI 4200 powerpack (TV out)

.:[Maitreya]:.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

De eerste antwoorden op dit soort topics:
- Laatste Detonator drivers?
- Laatste 4-in-1 drivers?

Verwijderd

RUFFNECK schreef op 13 november 2002 @ 09:58:
De eerste antwoorden op dit soort topics:
- Laatste Detonator drivers?
- Laatste 4-in-1 drivers?
jeps vooral dat 1e is belangrijk, de standaard drivers van xp zijn nogal brak zeg maar.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tja er kunnen verschillende oorzaken zijn voor dit probleem. Even een snel lijstje met de problemen die het meest voorkomen.

- Geheugen (kun je controleren)
- VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd?
- Voeding is niet goed

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 09:57:
"die geforce kaart" is dus: Gainward (goedkopie, amar werkt prima) Geforce TI 4200 powerpack (TV out)

.:[Maitreya]:.
Moeilijk he, je post editen!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

waggeffe.. trek die pinnacle kaart er eens uit en probeer het dan nog eens. Pinnacle kaarten en geforce wilt niet altijd even hard samenwerken

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:14
lijkt mij dat of je PSU te zwak is om de GF4 te trekken of je GF4 is niet goed. Check de voltages van je PSU m.b.v. motherboard monitor o.i.d.

Verwijderd

BartNL schreef op 13 november 2002 @ 10:44:
lijkt mij dat of je PSU te zwak is om de GF4 te trekken of je GF4 is niet goed. Check de voltages van je PSU m.b.v. motherboard monitor o.i.d.
En om die reden doet hij het in Win98 wel |:(

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

Maximus

PhD i.o.

Prang schreef op 13 November 2002 @ 10:01:
[...]

Moeilijk he, je post editen!
makkelijk he spammen? O-)
post dan niet.

maar goed, volgens mij als hij in Windows98 het ook heeft dat hij de officiele drivers wel heeft gebruikt.. omdat je anders alleen maar de resolutie 640x480 hebt. Maar die VIA drivers moet je ook ff installen onder win98se

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:14
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 14:15:
[...]

En om die reden doet hij het in Win98 wel |:(
Wacht maar tot je in groep 3 zit dan leer je lezen })

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 16:06
ik heb net hetzelfde probleem met mijn gf4 ti 4200 van gainward, indien je een oplossing gevonden hebt wil je ze mij meedelen ? (k heb ook al een paar drivers geprobeerd, ander bios van op de site en agp op 2 maal gezet, niets helpt. ga in de vakantie kaart ruilen tenzij der een oplossing komt 8)7

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Het gaat nu al om 2 Gainward kaarten, misschien moet je hiervoor wel speciale drivers van Gainward voor installeren ofzo :?
Pagina: 1