Asus A7v266-E vervangen door...?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb nu een jaar een Asus A7V266-E moederbord, hier ben ik om diverse redenen niet echt tevreden over, tevens beschikt het niet over de nieuwste snufjes als USB 2.0, FireWire, etc. Verder verdenk ik het bord ervan niet al te stabiel om te gaan met mijn Adaptec SCSI controller.

Kortom: ik wil het vervangen. Mijn eisen: een goed, stabiel bord voor een Athlon XP, als het bestaat het liefst met een 64bit 66Mhz PCI slot en diverse aansluitingen (FW/USB2) on-board. Ik heb nu doodnormaal PC2100 DDR geheugen liggen, dat wil ik weer gaan gebruiken. De enige update die ik wil doen is een mobo, de CPU vervang ik als de XP2600+ cpu's in de ramsj gaan ofzo. Prijs is niet echt een issue, als het maar redelijk blijft, dus in het gemiddelde mobo segment.

Tips? Aanraders?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ff OFFtopic. ik heb hetzelfde mobo en tot op heden krijg ik hem niet op een bus van 133 dan hangt hij. XP 1700 proc btw. Hoe heb jij alles ingesteld

• Servor
  • Niet online
TrailBlazer schreef op 13 november 2002 @ 09:10:
ff OFFtopic. ik heb hetzelfde mobo en tot op heden krijg ik hem niet op een bus van 133 dan hangt hij. XP 1700 proc btw. Hoe heb jij alles ingesteld
Ik zou het nu zo even niet weten. Als ik thuis ben, wil ik wel even voor je kijken?

Trouwens, da7 64bit/66Mhz slot wil ik wel even d'r uit lichten. Bestaan er uberhaupt mobo's voor de XP met zo'n slot?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jarno schreef op 13 November 2002 @ 09:05:
Ik heb nu een jaar een Asus A7V266-E moederbord, hier ben ik om diverse redenen niet echt tevreden over, tevens beschikt het niet over de nieuwste snufjes als USB 2.0, FireWire, etc. Verder verdenk ik het bord ervan niet al te stabiel om te gaan met mijn Adaptec SCSI controller.

Kortom: ik wil het vervangen. Mijn eisen: een goed, stabiel bord voor een Athlon XP, als het bestaat het liefst met een 64bit 66Mhz PCI slot en diverse aansluitingen (FW/USB2) on-board. Ik heb nu doodnormaal PC2100 DDR geheugen liggen, dat wil ik weer gaan gebruiken. De enige update die ik wil doen is een mobo, de CPU vervang ik als de XP2600+ cpu's in de ramsj gaan ofzo. Prijs is niet echt een issue, als het maar redelijk blijft, dus in het gemiddelde mobo segment.

Tips? Aanraders?
Wat zijn dan de klachten?
- vastlopers,
- onstabiel?

* Maarten wil dit bord gaan kopen nl.

Verwijderd

Technische PMG FAQ

Ik denk dat je best wel weet dat dit soort topics (welk mobo moet ik kopen?) niet echt gewenst zijn, toch?

In ieder geval, the usual answer: lees eens wat topics / reviews, bezoek eens de websites van mobobakkers en kijk bij de specs van hun mobo's of dat aansluit op jouw wensen en eisen. Maak dan daaruit zelf een keuze; ik weet zeker dat je dat gaat lukken. Succes!

• Servor
  • Niet online
Mja, maar ik ben echt op zoek naar een bord met zo'n 64bit/66Mhz PCI slot, wat ik dus nergens kan vinden. Misschien zie ik dus een type/merk over het hoofd ofzo? Of kom je automatisch in de server-range terecht dan?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

TrailBlazer schreef op 13 november 2002 @ 09:10:
Ik heb de A7V266 zonder toevoegingen en draait nog super stabiel, ook met adaptec scsi kaart en werkende usb, op 140mhz. Staat je geheugenclock op automatisch? Als ie op FSB+33 staat kan ie eruit klappen bij 133+33=166 dat ondersteund het bord niet namelijk. Maar hij moet gewoon een XP 1700 op 133 kunnen draaien :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Jarno schreef op 13 november 2002 @ 09:17:
Mja, maar ik ben echt op zoek naar een bord met zo'n 64bit/66Mhz PCI slot, wat ik dus nergens kan vinden. Misschien zie ik dus een type/merk over het hoofd ofzo? Of kom je automatisch in de server-range terecht dan?
Iig in de workstation / server-range ja.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

http://www.giga-byte.com/products/products.htm

dit is een goed bordje. zit alles op en aan. en ken iemand die al verschillende gigabyte mobo's gehad heeft. en werkte altijd goed en stabiel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doe eens zélf wat research.. Stel wat eisen op (64bit PCI?), zoek chipsets op die daaraan voldoen, zoek mobo's met deze chipsets, zoek de specs/reviews op, doe een search op GoT naar probleemgevallen, weeg de voor- en nadelen tegen elkaat af en maak uiteindelijk als echte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze :)

Je gaat toch ook niet iemand vragen of je een Peugeot 206 of een Alfa 147 moet nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.