Toon posts:

RED ALERT 2 Via netwerk op inet

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruikte eerst sygate voor mijn inetsharing gebeuren en dat werkte goed voor bijvoorbeeld C&C tiberiansun.
Nu dacht ik Red Alert 2 draait op en Tib Sun engine en zal wel niet veel verschillen.
Maar die wil het niet doen. Ik kan wel met andere spelers chatten en een game vormen, amar zodra we het echte spel gaan beginnen verlies ik connectie met de rest. Tiberian Sun doet het nog wel steeds goed.

Waar kan dit aan liggen..?

b.t.w. dit probleem had ik ook met Tiberiansun toen ik nog Winroute gebruikte.

Verwijderd

Ze hebben dat hele multiplayer gedoe verkeerd aangepakt (juiste manier van multiplayer aanpak is bijv. Quake2/3) Als je locaal wilt multiplayen moet je gebruik maken van IPX/SPX.... ik gebruik dat protocol niet eens en wil het liever ook niet gebruiken. En het werkt ook nog niet eens goed.
Novell, de drijvende kracht achter IPX/SPX is zelfs over naar TCP/IP... waarom maken spellen zoals DeltaForce 2 en RA2 nogsteeds gebruik van IPX/SPX als TCP/IP een goede vervanger is. :)

Verwijderd

Afijn.. informatief verhaal, maar daar heeft die gozer nog weinig aan (denk ik).

Je moet dus bij je netwerkinstellingen een ipx-spx protocol installeren. Dan draait RA 2 gewoon :7)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 21:48 schreef Raptor20 het volgende:
Afijn.. informatief verhaal, maar daar heeft die gozer nog weinig aan (denk ik).

Je moet dus bij je netwerkinstellingen een ipx-spx protocol installeren. Dan draait RA 2 gewoon :7)[/quote]Nope...... Multiplayer locaal werkt met IPX/SPX en Internet Play werkt met TCP/IP..... dit natuurlijk om het simpel te houden hehehe ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het heel aardig van jullie dat jullie me willen helpen, maar jullie begrijpen mijn probleem denk ik niet.
Ik zal het nog eens uitleggen.

ik heb een p200mmx
en een athlon 700
die 200mmx heeft een isdn kaart(ISA)
de athlon heeft geen ISA dus geen Internet.

nu heb ik wel een netwerk tussen de 2 pcees liggen.

ik heb dus op de athlon, via het netwerk via de 200mmx op ineternet Tiberian Sun kunnen spelen met behulp van het internet sharing programmatje sygate.

Nu heb ik RA2 op de athlon geinstaleerd en die kan nu niet via dat programmatje mij op inet laten spelen omdat ik dan connectie verlies met mijn mede spelers.

dat is dus het probleem, en hoe ik over het netwerk moet Red Alerten dat weet ik wel.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Hier heb ik dus ook last van.

Ik heb een athlon 600 met geen internet verbonden met een p2-300 met wel een modem.
Internet heb ik ook met sygate geshared, en dat werkt bij alle spellen(Tiberian Sun, Unreal Tournament) goed.

Maar bij RA2 werkt het dus niet.
Als er staat Fetchin Server List dan gebeurt er niets, en staat er even later dat ik mijn inet connectie moet checken omdat ie geen verbing met de westwood servers kan maken.

Ik de readme van RA2 staat wel dat als je een firewall hebt je de poorten 1234 1235 1236 1237 moet openzetten. Dat zou mischien het probleem kunnen zijn, maar daar heb ik verder geen verstand van...

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

ik hoorde gister van iemand dat de InternetConnectionSharing van windows et wel toe laat! :) ofwel dat installen en je kan gamen! ik vonnut ook maar wazig zeker omdat et M$ is maar et werkt wel!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 00:50
Ja, maar voor dat MS inet sharing heb je weer win98 SE nodig.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Indigo heeft het juist.

Map de door indigo genoemde poorten maar eens. Ik had hetzelfde probleem. Na die portmaps werkte het bij mij probleemloos.

Mocht portmapping met Sygate problemen geven (ik ken het niet) probeer dan winroute eens.
www.winroute.com Die werkt zeker weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden.. ik zit nu nog op m'n werk, maar als ik thuis ben dan zal ik ff de oplossing posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu thuis..

Je start de server pc op (degene met direct inet verbinding)

Men neme : Sygate 4.0
Dan ga je naar Advanced > Access rules.
Nu druk je op add en vul je aan de rechterkant(detail) het volgende in:

Direction=In
Client IP=het ip adres van de andere pc.
Destport=1234
Protocol=UDP
Clientport=1234
MaxIdle time=5000
En je vinkt mastered subconnections(M)aan

Dan add je nog een rule en vul je het zelfde in alleen ipv. 1234-->1235 Destport en Clientport worden dan 1235 en de rest blijft het zelfde.

Dit doe je tot je 4 rules hebt met 1234,1235,1236, en 1237 als poort getallen.

Als het goed is moet hij het nu doen (je kunt het beste beide pcees ff opnieuw opstarten en een verbinding maken met inet via de client PC en dan pas RA2 op de client pc starten en het internet op.

Nu kun je niet alleen chatten en een game maken maar ook zelfs je game spelen..
:-)

Verwijderd

Ik zit nu achter een linux gateway maar daar lukt het niet mee. Ik probeer tibirian sun te spelen maar hij forward het niet goed weet iemand welke regel ik daar voor moet intype in mijn firewall alvast bedankt ...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 21:43 schreef LOD het volgende:
Ze hebben dat hele multiplayer gedoe verkeerd aangepakt (juiste manier van multiplayer aanpak is bijv. Quake2/3) Als je locaal wilt multiplayen moet je gebruik maken van IPX/SPX.... ik gebruik dat protocol niet eens en wil het liever ook niet gebruiken. En het werkt ook nog niet eens goed.
Novell, de drijvende kracht achter IPX/SPX is zelfs over naar TCP/IP... waarom maken spellen zoals DeltaForce 2 en RA2 nogsteeds gebruik van IPX/SPX als TCP/IP een goede vervanger is. :)[/quote]Quake gebruikt een client-server engine, terwijl C&C (waaronder TS en RA2) een peer-to-peer multiplayer engine gebruiken. Dat is een groot verschil.
Waarschijnlijk had C&C wel goed met meerdere computers achter NAT kunnen werken, maar dat zou wat extra werk zijn geweest.

Waarschijnlijk staan ze geen TCP/IP toe omdat ze willen dat je WOL gebruikt.

Verwijderd

Geef mij maar client-server. Ik heb zelf 4 dedicated Quake2 servers thuis staan en dat zou ik met zulke spelen ook wel willen, maar tsja... geen client-server structuur :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar dat client-server is volgens mij een beetje heel erg lastig, omdat je dan heel erg veel servers moet hebben, want per server kunnen maar 2 of 4 spelers spelen.

Verwijderd

waar haal je dat nou weer vandaan... op de server heb je geen 3D draaien hoor. Per 100Mhz CPU en 32mb RAM kun je wel 5/10 clients aan. Bekende Quake en Half-Life servers kunnen ook makkelijk 15 of meer players aan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, dat weet ik ook wel. Ik kan op een Pentium 60 ook wel een Quake server draaien.
Maar ik had het over TS of RA2 op een server. Dat is volgens mij een heel ander verhaal.

Verwijderd

Als ik er over na denk kan het met zoveel units wel eens zwaar worden. Toch ben ik bang dat IPX/SPX een uitstervend protocol is... Novell is overgestapt naar TCP/IP zodat IPX/SPX een beetje in de kou is gezet. aangezien Windows ook naar TCP/IP is gegaan en Unix... dat weten we allemaal.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Goed nieuws voor jullie:

op de volgende link: http://www.net-games.com/network/

staat jullie oplossing (heb 't niet getest maar ik gebruikt hetzelfde proggie voor starcraft + broodwar. (nog steeds de leukste RTS).

Ik heb een oudere versie draaien op een 486 overdrive (75 of zo) met 16 mb (suse 6.0) en het draait als een trein.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Red Alert 2 is in da house!

Due to numerous requests we have speed up the development a bit and are happy to announce that FSGS now supports Westwood's Red Alert 2. Currently we didn't release a new Version of FSGS with RA2 support in it, but our mainservers already support it. If everything turns out to be working we will release a new FSGS version this weekend. We support all options Westwood Online supports (including the Buddy-List which is attached to the FSGS Watch-list). We are still working on World Domination and Quick Match support and of course you have access to all FSGS etaures/Commands from the RA2 lobby. See "/help" for an overview of commands. To play Red Alert 2 on FSGS you will need to download the new Version 3.5 of FSGS Connect (note that it got the often requested "last server" option as well. Though this is an interims release, before we release the all new Fsgs Connect^2 later this month). Just download your copy, and run it. Select FSGS.NET and RA2 and there you go.[/quote]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is inderdaad goed nieuws. Voor TS heb ik het wel eens geprobeerd, maar ik kon het toen niet aan de praat krijgen.

• Rudoli
Als je problemen hebt met het instellen dan post het hier maar ergens, ik heb er ondertussen een stuk of 5 gehad dus wel wat ervaring (weinig probs gehad trouwens).

(oeps, typo)

Verwijderd

Wat doet datprogie precies kan je dan oook goed conecten achteren een gateway

groetjes,
Jeroen

• Rudoli
Ik weet niet hoe het werkt voor RA, zoals al getypt, ik gebruik het voor starcraft. Bij starcraft is het een soort van Battle.net server (battle.net is door blizzard (de makers van starcraft) opgezet om internet games te kunnen spelen) zodat je je eigen IP netgames kan starten zonder dat er een verbinding met internet nodig is. Aangezien het IP verkeer is zou het mogelijk moeten zijn het te routeren etc. zodat je RA met je maten over internet kunt spelen.

Laat ff weten als het gelukt is, ik ben benieuwd.

Verwijderd

Ik draai een NT server met MS Proxy. Ik kan geen game opzetten op internet en dan anderen bij mij laten joinen. Ik kan wel een spel van een ander joinen en dus gewoon meespelen. Ook de quick match gaat gewoon goed.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Hey bedankt Rudoli !!
Hier was ik al een tijd op aan
het wachten.
* Horus denkt dat ie de komende tijd niet veel studiepunten gaat halen. :)

Verwijderd

Nou ik snap er ook niets van als ik via internet met 2p speel gaat alles goed maar als ik met 3of4p speel krijg ik connection lost. Ik internet met casema, maar als ik via tel ra2 speel lukt het me wel 3of4p te spelen

Verwijderd

Voor het instellen van de firewall op basis van IPCHAINS, de volgende regels toevoegen:
IPCHAINS -A input -p tcp -s 0/0 -d $1 1234 -j ACCEPT
IPCHAINS -A input -p tcp -s 0/0 -d $1 1235 -j ACCEPT
IPCHAINS -A input -p tcp -s 0/0 -d $1 1236 -j ACCEPT
IPCHAINS -A input -p tcp -s 0/0 -d $1 1237 -j ACCEPT
en nog es hetzelfde rijtje maar dan tcp vervangen door udp.

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Alles leuk en aardig, maar wat zijn dan de poorten voor TibSun, want die werkt hier dus niet goed (ping 1000 non stop) ik kan verder gewoon alles, ik werk met NT4.0 en MS proxy 2.0......

GReetz,
liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1