Argh abit kt7-raid en tbird 900 probleem!!

Pagina: 1
Acties:

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Help!!!!!!!

Ik heb nu een week me systeem stabiel draaien.. vandaag ging het helemaal mis. Als ik windows opstart en ik click een programma dan crashed meteen het programma... alles wat opstart crashed meteen.

Het kwam omdat ik vandaag me 2e systeem ging bouwen ook een kt7-raid plank met een athlon 850.. die crashed tijdens de windows install... fatale uitzonderingen.

Ik had me eigen moederplank ff gebruikt om te testen.. nog steeds gezeik.. nadat windows installed crashed windows... weer fatale uitzondering.

Beide systemen hebben een 235 watt voeding. Dus ik naar een computer winkel hier en vragen of een 300 watt voeding nodig was maar ze zeiden van niet.

Nu heb ik 2 systemen die niet draaien :( Alle onderdelen die ik gebruik, op mobo en cpu na, zijn 100% goed!! ik heb ze getest in me celeron 400 systeem waar ik nu op zit.

Wie heeft advies voor me?

bvd.

Stephan Oudmaijer.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
KT7-Raid met een TB 850 of hoger, en dan nog zeggen ze dat een 300W niet nodig is?? Wat een k*tzaak zeg. De enige manier om dat goed te draaien is zonder geluid/video/netwerk dan heb je kans dat je voeding het nog trekt, maar 235 is écht te weinig voor een TB900!

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Stephan Oudmaijer
Wat vaag is is dat m`n eigen systeem een week lang perfect heeft gedraaid.. en nu ook niet meer wil..

morgen maar een 300 watt voeding kopen denk ik en dan maar testen.

Ik heb wel al getest met alleen videokaart + hdd + cd-rom.. dat gaat ook niet echt =[

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij mij wou ie ook niet installen... was een twiek foutje van mij. Bios resetten en alleen multiplier instellen werkte bij mij goed.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Athlon Altijd 300 WATT !!! Sommige 235 watt voedingen geven wel voldoende ampere op de 3,3 volt aansluiting, maar ga er maar standaard van uit dat het niet het geval is.

• Stephan Oudmaijer
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 21:56 schreef Demoniac het volgende:
Bij mij wou ie ook niet installen... was een twiek foutje van mij. Bios resetten en alleen multiplier instellen werkte bij mij goed.[/quote]Hey werkt bij m`n eigen systeem ook =]]

Me broer z`n sys installed alleen nog steeds niet.. die andere abit kt7-raid

crashed tijdens windows install.. zal wel kapot mobo zijn?

• Spamajor
  • Laatst online: 28-12-2025
Oelala

Ik heb al weken mijn pc'tje draaien met een 235 watt voeding hehehe :)

En er draait een Thunderbird 800@1030 met MX en Voodoo2 sli. Die trekken bijde wel aardig wat stroom en zelfs ook nog 3x 7200 rpm hd's
Dan kun je me niet vertellen dat het zo erg is.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Wat het meest voor de hand ligt is dat je je voeding veel te zwaar belast.. kijk een 235 Watt voeding levert wel eventjes 250 snap je.. maar voor hoelang.
Mijn eigen 300Watt voeding was er zelfs ineens mee gestopt.. ook rare problemen met beelduitval had ik ineens. Me Geforce DDR zal wel te veel gezopen hebben.
Me systeem zit ook nogal vol met devices en dan ook nog een tbird 900 op 1080 met 2volt en 3.8volt vio.

Ik zal maar snel ff een andere voeding checken als ik jou was
Pagina: 1