Toon posts:

uitlezen van bios...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf graag een programma schrijven welke de temp van m'n processor en bijv het aantal toeren van m'n fans weergeeft... heeft iemand enig idee hoe ik met mijn BIOS kan communiceren... deze heeft namelijk ook de mogelijkheid deze info weer te geven... Ik weet dat deze info (temperaturen) onder linux in een bestand op de harde schijf wordt gezet, dit is onder windows niet toevallig ook zo???

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is en dat iemand ideeen heeft...

laat maar komme!!! ;)

check mijn mod
|
V

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

job

ik zou zeggen kijk hoe andere programma's het doen.
weet je gelijk hoe het werkt.

bijvoorbeeld speedfan.

ik geloof dat die programma's gewoon hetzelfde doen als je bios.
namelijk de informatie uit sensoren halen die op je mobo zitten.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Sisoft Sandra :)

Is gratis.

En er zijn nog wel meer proggies voor.

Waarom zou je eigenlijk zelf zo'n programma willen maken als ze er al zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
kijk hoe andere programma's het doen...
twee problemen...

- tot nu toe alleen ervaring met java (vrij veel)
- moet het programma wel open source zijn...

Verwijderd

Topicstarter
P staat toch voor programming... heb idd lang na moeten denken voor ik had besloten waar ik deze vraag zou moeten posten (welk forum)....

Heb google geprobeerd en ben er nog steeds mee bezig... en het zal ook vast wel ergens staan... maar als iedereen nou blijft zoeken tot ie gevonden heeft wat ie zoekt... dan wordt het hier een vrij dooie boel... Het nut van een forum is toch juist het overbrengen van kennis...

Anywayz... zal idd eens proberen die proggy's te bekijken... heb dit eerder al geprobeerd met ASUS pc-probe maar daar werd ik niets wijzer van...

Ik zoek rustig verder en als ondertussen iemand dit probleem al eens voor handen gehad heeft dan hoor ik graag zijn/haar oplossing!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
markieparkie, voel je niet aangesproken door mijn post aub, ik heb m al geëdit, ik las jouw post helemaal verkeerd ;)

Zal maar es naar bed gaan :O

Verwijderd

Topicstarter
Azrael schreef op 13 november 2002 @ 02:12:
markieparkie, voel je niet aangesproken door mijn post aub, ik heb m al geëdit, ik las jouw post helemaal verkeerd ;)

Zal maar es naar bed gaan :O
K dan... no hard feelings...

• job

job

je studeert toch informatica?
daar leer je toch wel programmeeer talen?

anaway speedfan is wel gratis, of het opensource is geen idee.
maar weet niet of hetgeen jij wilt haalbaar is met java.

Verwijderd

Topicstarter
Azrael schreef op 13 november 2002 @ 02:05:
Sisoft Sandra :)

Is gratis.

En er zijn nog wel meer proggies voor.

Waarom zou je eigenlijk zelf zo'n programma willen maken als ze er al zijn :?
Omdat:

- het leuk is! :)
- Ik een TFT voor in m'n kast heb zitten welke kleine letters niet heel erg goed weer geeft... Dus nu wil ik graag wat maken waardoor m'n TFT op zo'n LCD gaat lijken! Cool, niet!?!? Dus met duidelijke letters of een grafische weergave!Zit te denken aan iets met java 3d... wordt heus wel gaaf...
maar dan heb ik dus alleen een paar cijfertjes nodig waarvan ik weet dat de bios ze heeft!
Of het moet ergens beschreven staan hoe ik ze rechtstreeks van het moederbord op kan halen... lijkt me niet! :(

Verwijderd

Topicstarter
En ik maar denken dat ik hier goed zat met deze vraag en dat software algemeen meer iets was voor mensen die problemen hebben met het installeren van Office... LoL ;)
Dat soort software problemen dus...

Maargoed... toch maar blijven hopen dat iemand een idee / oplossing heeft...

Ook al si dit dan niet iest voor P&W...

• job

job

meet speedfan kan je er achterkomen welke sensoren je op je mobo hebt.
misschien dat er met google wat info is te vinden over het uitlezen van de sensoren.

ooh sorry, slaap een beetje.
tuurlijk hoort dit thuis in [PW]
sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk... dat zijn pas posts!!!

Thnx allot! Nu kan ik tenminste met een gerust hard gaan slapen en ga dat met dat speedFan ZEKER morgen uitproberen... grrrr je wordt bedankt.. dat wordt weer een dagje niet naar school! ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 02:22:
.. dat wordt weer een dagje niet naar school! ;)
Grrrrr dat heb ik nou ook, maar ik heb al TWEE WEKEN gemist omdat ik steeds maar bezig ben met dingen die ik belangrijker vind :/

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 21:49

NDF82

Doomed Space Marine

Ik ben bang dat het met java niet gaat lukken, je zul toch bepaalde registers uit moeten lezen denk ik. Mochten er libraries voor te vinden zijn gaat het nog niet met java lukken (of je moet JNI gaan gebruiken maar dan is het hele java idee weer verneukt).

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Het linux programma (wat dus ook opensource is) is lm-sensors. Dit kun je downloaden op http://www2.lm-sensors.nu/~lm78/download.html

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1