Toon posts:

Reparatie discman, kan dat ergens?

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Min sony cd-walkman (een discman dus) type D-EJ715 heeft rare kuren gekregen. Aantal buttons (stop, forward en sound) voelen ook net aan of je ze niet meer kan indrukken. De cd gaat meteen draaien als klepje dichtzit en geen enkel knopje reageert verder dan, ook volume niet. Als hold aanstaat dan staat er constant hold in het schermpje. Ook hebben enkele LED's het begeven in het 1e nummerieke getal. Volgens mij heeft die dus op een of andere manier een oplawaai gekregen en zijn contacten niet meer correct in de klep van de discman (waar de knopjes opzitten).

Reparatie lijkt wel nodig, maar wie kan nu een discman repareren? Het ding was sony's duurste gewone (dus geen mp3) discman model van zomer 2000. Geen garantie dus meer maar wel kaduk ding. Wat nu?

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:40

Aidix

Geluidspietlut

weggooien en geen sony meer kopen? ;)

reparatie = DUUR dat sowieso.
Beter zelf ff open maken en kijken of het erg obvious is en anders gewoon wegkeilen en een goed merk kopen.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

nieuw kopen
reparaties buiten garantie zijn dik kassa voor reparatie bedrijven. Je zou um, als ie er nog heel netjes uitziet, kunnen aanbieden bij Sony voor een coulance reparatie maar reken er maar niet op.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Je kan hem altijd ff naar Correct in Rotterdam Noord of naar Sony in Badhoevedorp brengen.

Bij Correct kan je hem inleveren voor reparatie en als je hem niet wil laten repareren betaal je alleen behandelingskosten (of helemaal niks als als je afstand doet van het apparaat, wie wil er nou een kapot apparaat gebruiken)
Je kan Correct Service Center altijd even bellen op 010-4618525

[edit] Reparatie HOEFT niet duur te zijn trouwens

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou proberen dat ding zelf proberen open te schroeven en kijken wat er aan de hand is. Als je zelf niet zo handig bent kun je iemand vragen die er handiger mee is.
Repareren=duur en voor dat geld kun je vaak bijna een nieuwe kopen. Of je biedt hem ter reparatie aan, en het blijkt dathij niet gemaakt kan worden, dan moet je onderzoekskosten betalen, en sta je met lege handen :/

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep..nieuwe kopen..
maar eerst proberen zelf open te schroeven

je bent vaak nu 25 euro onderzoekskosten kwijt.. en dan nog de manuren..

is het niet waard

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Niet repareren, zet het op hold en koop zo een afstandbedieningkje ervoor.
Als het inderdaad het duurste model is, dan heb je zo een ingang ervoor.

Verwijderd

Die knop je zitten gewoon vast, effe uit elkaar schroeven en dat die knopjes terug douwen, is zo gedaan, maar je moet het wel een beetje rustig aan doen anders mol je alles, en das ook niet de bedoeling :) :9~

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
wettelijk gezien moet je leverancier van het apparaat ook een gedeelte van de kosten
voor zijn/haar rekening nemen. Ik meen 25%. Ga is naar je dealer en laat je niet snel
afschepen, want daar komt het bekende zinnetje "ik mag toch verwachten dat een
discman langer dan 2 jaar meegaat" waarschijnlijk sturen ze hem op naar sony en
delen ze de kosten met jouw!. (mocht het niet lukken, vraag is wat rond naar bonnetjes
van mensen die ook zo'n ding hebben (heb ik altijd al een site van willen maken, garantie-
fake.nl ofzo ;-))

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
ben je al verder met je project excelsior ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Pagina: 1