Hier krijg IK dus kippevel van.. :9~
[rml][ HK] Sfeer verpestende reacties...[/rml]
Aangezien mijn melding in "Schop een modje" direct op slot werd gezet door de moderator die in mijn ogen zelf geen gehoor geeft aan het beleid, voel ik mij enigszins tekort gedaan. Daarom hoop ik hier mijn mening kracht bij te zetten door eensgezinde gebruikers ook de kans te geven om hun mening te uiten.
Laat ik beginnen met een quote uit de policy betreft "bullshitreplies".
In mijn topic in SU spreekt deze moderator zichzelf nog tegen, ik quote:
Moderators hebben (of ze het willen of niet) een voorbeeld functie (ook al hecht deze moderator daar duidelijk geen waarde aan). Men spreekt hen nou eenmaal eerder aan op hun gedrag dat gewone gebruikers. En korte blik in de geschiedenis van de moderator HlpDsk onthuld dat ik niet de enige ben met kritiek.
Aangezien mijn melding in "Schop een modje" direct op slot werd gezet door de moderator die in mijn ogen zelf geen gehoor geeft aan het beleid, voel ik mij enigszins tekort gedaan. Daarom hoop ik hier mijn mening kracht bij te zetten door eensgezinde gebruikers ook de kans te geven om hun mening te uiten.
Laat ik beginnen met een quote uit de policy betreft "bullshitreplies".
Enkele reactie van de moderator HlpDsk leidden tot sfeerverpestende reactie in dit topic. Enkele reacties:Met andere woorden: probeer een beetje leuk en ontopic te replyen, zodat je de sfeer leuk houdt in HK. Heb je niets zinnigs te melden, blijf er dan uit weg. Wees een beetje sociaal en toon wat respect voor je mede-HKers.
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 22:01:
Lekker boeiend .. Skyline met NOS.
BreadFan schreef op 12 november 2002 @ 22:04:
[...]
Aaargh!![]()
Iemand mag toch zeggen dat ie het geen interessant filmpje vond?
Of mag er alleen maar positief gereageerd worden?
* BreadFan vind dat van die gloeiend irritante replies....
Zoals je kunt zien lokt HlpDsk toch aantal reacties uit die de sfeer negatief beinvloed.Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 22:11:
Je hoeft niks te posten dat al 10 x eerder is gepost ..
(voel de sarcasme)
In mijn topic in SU spreekt deze moderator zichzelf nog tegen, ik quote:
Als het daadwerkelijk de taak van een moderator is om topics te snoeien. Kan dit toch op een betere manier gedaan worden. Misschien met een slotje er een verwijzing naar de zoekmachine.De taak van een mod is o.a. om topics te snoeien over een onderwerp dat al vaak is voorbij gekomen. Dat de sfeer daardoro verpest wordt is nogal wiedes .. maar het topic is in de 1e plaats al overbodig. En ja ik gebruik wel eens sarcasme om dat duidelijk te maken.
Technisch gesproken is het topic an sich al sfeerverpestend. Er zijn meer dan genoeg users die zich ergeren aan het gebrek aan zoek-skillz van mensen voordat ze een topic openen
Moderators hebben (of ze het willen of niet) een voorbeeld functie (ook al hecht deze moderator daar duidelijk geen waarde aan). Men spreekt hen nou eenmaal eerder aan op hun gedrag dat gewone gebruikers. En korte blik in de geschiedenis van de moderator HlpDsk onthuld dat ik niet de enige ben met kritiek.