[Ben] Wanbetaler, wat gebeurt er mee.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06
Eigenlijk heel simpele vraag:

Wat gebeurd er als ik geen geld overmaak aan Ben en dus aan wanbetaling doe. Krijg ik dan gezakik of leggen ze het loodje er bij neer? Ik wil dat namelijk wel eens weten

Reply's als: "waarom zou je wanbetalen" zijn niet boeiend

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

hehehe... je krijgt een heel arsenaal incassobriefen in je postbus, geloof me! ;)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
Ze kunnen je opnemen in een of andere database van wanbetalers (ben de naam even kwijt), en dan kun je dus nergens meer een telefoon abbo afsluiten.

En als de kosten hoog genoeg zijn, komt er ongetwijfeld een incasso bureau op je af.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Phantom schreef op 12 november 2002 @ 23:28:
Ze kunnen je opnemen in een of andere database van wanbetalers (ben de naam even kwijt), en dan kun je dus nergens meer een telefoon abbo afsluiten.

En als de kosten hoog genoeg zijn, komt er ongetwijfeld een incasso bureau op je af.
Dat van niet kunnen aansluiten bij anderen, valt vaak wel mee, kheb er ervaring mee.
Zat een tijdje ook dik in de schuld bij Ben, iets van 1200 piek, incasso en alles achter me aan, maar gewoon netjes per maand afbetaald (nou ja niet elke maand, er kwam weer een regeling aan te pas :P).
In de tussentijd kon ik gewoon bij O2 aansluiten.
Maar je wordt geloof ik wel degelijk "vastgelegd" ergens.. BKR ofzow :)

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 00:27

Meller

Much to learn, you still have

BKR in Tiel??(buro krediet registratie)

Daar wil je niet geregistreerd staan hoor. Betaal beter dan gewoon.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Meller schreef op 12 November 2002 @ 23:31:

Idd :) Dat is het algemeen buro dacht ik?
Ik had wel gehoord dat na een jaar of 3, je "financiele handelingen" als het ware worden ge-erased..... maar dat weet ik niet, dus als iem. dat weet? :)

Maar weer ontopic: Incassoburo's zijn meestal wel flex, wat regelingen betreft hoor. Ze zijn er om je te "helpen" :P En wat Ben betreft, je hoort verder niks van hen.

Ik heb gehoord dat als je bij KPN wanbetaalt je gewoon thuis gebeld wordt met een vraag als "Meneer u heeft nog een bedrag openstaan, wilt u de acceptgiro morgen sturen, dan isser nix aan de hand" :P

• ErA
  • Laatst online: 16:06
ok niet doen dus. rofl :D bedankt guys. Ja osrry dsat ik hier een topic voor open. Maar ik moest even me opties bekijken :D

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
RUFFNECK schreef op 12 november 2002 @ 23:30:
[...]

Dat van niet kunnen aansluiten bij anderen, valt vaak wel mee, kheb er ervaring mee.
Zat een tijdje ook dik in de schuld bij Ben, iets van 1200 piek, incasso en alles achter me aan, maar gewoon netjes per maand afbetaald (nou ja niet elke maand, er kwam weer een regeling aan te pas :P).
In de tussentijd kon ik gewoon bij O2 aansluiten.
Maar je wordt geloof ik wel degelijk "vastgelegd" ergens.. BKR ofzow :)
dit speelt wel mee voor toekomstige dingen voor jou. Als je een creditcard ofzo wilt hebben dan kijken ze echt wel bij het BKR hoe je betaalt en of je schulden hebt enzo. Ze koppelen dat zelfs aan de postcode.

Een huisgenoot van mij wilde naar O2 om een abonnement af te sluiten en toen kreeg hij een rapport thuis dat er mensen waren geweest op dit adres die slecht betaalden en of hij een loonspecificatie wilde opsturen zodat ze kunnen zien wat ie per maand verdient en dus kredietwaardig is.
Gaat dus naderhand toch tegen jezelf en tegen huisgenoten werken.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

Nitai

Live the life you love.

ik wil niet veel zeggen, maar je wordt niet opgenomen bij het BKR, dit is alleen voor leningen, creditcards, hypotheken, etc. Er is niet alleen een negatieve registratie, maar ook positieve registratie, die gewoon bijhoudt welke leningen je hebt, etc.

Bij een telefoonrekening niet betalen wordt je niet opgenomen bij het BKR maar bij EDR (www.edrgroup.nl), die heeft een bestand waar alle telefoniewanbetalers in worden gestopt en die samenwerkende telecom providers raadplegen.

Niets aan het handje, krijgt alleen en stel deurwaarders, en de incassokosten zijn wel het ergste, die rijzen de pan uit...serieus. Ik zou gewoon betalen.......scheelt een hoop gezeik.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Door Meller - Tuesday 12 November 2002 23:31

---

Wil niet lullig doen maar IEDEREEN met een of andere kredietvorm staat geregistreerd, daar doe je nix tegen en is ook niet erg. Als je een wanbetaler wordt dan krijg je een NEGATIEVE registratie bij het BKR dat is WEL erg.

btw, iedereen kan bij het BKR zijn status aanvragen, dus als je nieuwsgierig bent of je ook een wanbetaler bent ben je daar zo achter

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

Nitai

Live the life you love.

precies, zoals ik zei :) anyway, er wordt een hoop duidelijk als je naar de website van het BKR gaat. En van dat wanbetalen, dat geld dus alleen voor kredieten/leningen enzo, niet huurachterstand, niet openstaande telefoonrekeningen etc.

Heb pas nog een uitreksel aangevraagd via de bank, duurt een aantal werkdagen en wat euro's. Dan krijg je in een witte envelop thuis een uitreksel toegestuurd met je status :) Enne, ik ben cleeeaaan!! Kan ik gerust op zoek naar een mooi huis.

[ Voor 0% gewijzigd door Nitai op 13-11-2002 18:00 . Reden: typo ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

[volledig off-topic doch interessant]

Beste tweaker, ik heb een gehekel aan gemiereneuk over kleine spelfoutjes en dergelijke, maar dit gaat echt te ver...

iemand of iets LEGT HET LOODJE en niet iets als het loodje erbij neerleggen...
deze uitdrukking gebruik je ook alleen als er iets kapot gaat of iemand overlijdt...
Gebruik een uitdrukking alleen zoals ie hoort.
No flame intended, ben nou eenmaal trots op mijn moedertaal ;)

[/volledig off-topic doch interessant]

Ik kan je wel verzekeren dat BEN een DoS aanval uitvoert op je brievenbus.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35

KneoK

Not in a million lightyears

Niet betalen --> Herinnering
Nog niet betalen --> nog een herinnering
Nog niet betalen --> Afgesloten
Als je dan NOG niet betaalt dan weet ik niet wat er gebeurt.

Ik weet wel dat als je bovenstaande procedure wat vaker uitvoert dat je niet meer in het buitenland mag bellen (me meissie heeft dit dus nu... moet ze maar betalen...).

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik heb geen idee, maar ik zou het maar niet doen. Ik kon geen abbo afsluiten bij BEN, omdat ik wanbetaler zou zijn...Ik heb nog nooit rood gestaan, laat staan wanbetaler...dus ze naaien je er wel degelijk mee als je niet uitkijkt..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Kliniclown
  • Laatst online: 13-06 13:14
Ik schop deze even omhoog.

ik vindt dit wel een grappige topic.

ik ben zelf al langer dan een jaar bezig met BEN om mijn facturering rond te krijgen.

Ik betaal niet via automatische incasso, dus ik hoor elke maand netjes een factuur te krijgen met een acceptgiro bevestigd....

Maar ik heb al sinds oktober 2001 (!!!!!) geen factuur gezien
Ik krijg netjes elke maand een aanmaning met daarbij 15 Euro administratie kosten.
ik ben nu al een jaar bezig om dit recht getrokken te krijgen maar tot nu toe heeft niks gewerkt. (heb dus het afgelopen jaar al 180 Euro teveel betaald).

BEN sucks

maar goed om even ontopic te blijven : de brieven die het incasso bureau stuurt zijn gewoon brieven van Ben zelf. alleen met een ander kopje erboven (heb er nu al verschillende voorbij zien komen) :(

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 17:09
Nog even een aanvulling op het BKR verhaal... pas hier mee op!!!!
Inderdaad, alle leningen worden hier geregistreerd. Pas als je niet betaalt, ben je de LUL. En dan ook flink, en wel voor 5 (VIJF) jaar....

Ik heb ooit in mijn naieviteit een printer op afbetaling gekocht via Primeline. NOOIT DOEN, Primeline zijn HONDEN! Ik heb 1 (EEN) keer niet betaald in juli 1999, dit ging om 50 gulden ofzo. Hierdoor kon ik vorig jaar alleen na veel gezeik een hypotheek krijgen, een NHG kon ik vergeten (Nederlandse Hypotheek Garantie).
Laatst wilde ik van bank wisselen (was de k*t-service v/d ABN AMRO zat en wilde terug naar de Rabo...), en daar werd ik dus NIET geaccepteerd doordat dit dus nog tot en met 2004 in die klote BKR database staat....

En dat allemaal omdat ik ooit 1 keer 50 piek een maand te laat afbetaalde... PAS DUS OP!

Let wel: dit is alleen voor leningen bij banken en/of kredietmaatschappijen, hypotheken, enzovoort. Niet om een normale betalingsachterstand.

Doe er je voordeel mee ;)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik doe ook even mee,
ik had mijn Ben rekeningen al een half jaar niet meer betaald omdat ze niet klopten, ben toen afgesloten.

Ik besloot vorige week nadat ze wel erg moeilijk begonnen te doen (aanmelding bij preventel en zo) om het toch maar even te betalen (ik had nu eindelijk ook het geld ervoor).

De dag erna was mijn telefoon weer aangesloten (zonder extra kosten).
Ik dacht, weet je wat mijn abbo loopt toch bijna af dus ik probeer het gewoon te verlengen en er een leuk telefoontje uit te slepen.

En wat schetst mijn verbazing: Vandaag bericht gekregen dat mijn aanvraag is goedgekeurd en mijn nieuwe Nokia kan komen ophalen.

Dat vind ik wel netjes van ze.

Verwijderd

Mn broer kreeg toen Ben net was begonnen, allemaal facturen die niet van hem waren......Maar ben bleef na ontelbare brieven en telefoontjes rekeningen sturen.
Uiteraard betaalde hij ze niet.
Moest hij 8 maanden geleden pas(!!!) voorkomen.
Aangezien mijn broer zijn eigen gespecificeerde rekeningen had, en omdat Ben niets kon bewijzen verder is hij "vrij" gesproken.........

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07

BKJ

hmmm....valt allemaal wel mee met bkr:

site bkr.nl:

Registratiegrenzen
Het is niet zo dat BKR letterlijk álle kredieten registreert. Er zijn zogenaamde 'registratiegrenzen', reglementaire bepalingen op grond waarvan een krediet wél of niet in de centrale kredietregistratie komt te staan.

Zo moet een krediet een looptijd hebben van tenminste drie maanden. Minimaal moet het gaan om 454 euro, maximaal mag het gaan om 113.445 euro. Verder moet het krediet zijn verleend aan een natuurlijk persoon. Over het algemeen zijn dit consumenten, maar ook kredieten aan bijvoorbeeld eenmanszaken, waarbij de directeur/eigenaar hoofdelijk aansprakelijk is, komen in de centrale kredietregistratie te staan. Daarentegen blijven kredieten aan BV's en NV's - waarbij doorgaans geen hoofdelijke aansprakelijkheid geldt - buiten beschouwing. Hypotheken komen in principe niet voor in de centrale kredietregistratie. Alleen als er langer dan 120 dagen niet is afgelost op een hypotheek, wordt deze geregistreerd. Dit is een belangrijk gegeven voor de kredietregistratie; een nieuwe lening kan in zo'n situatie onverantwoord zijn.

Kamer huren

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

BEN IS ECHT KLOOTSTE PROVIDER WAT BETREFT REKENINGEN.

Ik heb mijn Ben Extra 2 jaar geleden afgesloten en nog naar BEN gebeld of alle rekeningen waren betaald en ze zeiden JA en ik hoefde niets te betalen.

Nou ik heb nog brief van Incasso Bureau. Het ging om 120 euro ofzo en ik heb nog niet betaald en niks meer gehoord en laatst nog een Dutchtone abo afgesloten.

Dus betaal maar lekker niet.

Lucky Goldstar

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 23:13

Smarron

The bend

ErAdiCToR schreef op 12 november 2002 @ 23:40:
ok niet doen dus. rofl :D bedankt guys. Ja osrry dsat ik hier een topic voor open. Maar ik moest even me opties bekijken :D
Noem je dat opties ? |:(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb ook zo'n probleempje. m'n broertje heeft een abbo op mijn naam dat hij heel af en toe gebruikt als ie veel moet bellen(gratis 02 120) nou kreeg ik de rekening 85 euro te hoog(door van die leuke 90 cent per bericht smsjes die hij nooit aangevraagd heeft). is ook netjes van m'n rekening afgeschreven. heb ik dus maar terug laten halen door m'n bank. ikke bellen wat dat allemaal is. medewerker van helpdesk gaf me weinig kans maar verwees me door naar afdeling incasso ofzo. hij gaf me nog een laatste tip: bel maar naar radar ofzo :s
ik dus maar naar incasso gebeld, enige wat ze me daar konden vertellen is dat ik een brief moest sturen en veel duimen maar ook hij gaf me weinig kans.
ik heb heel weinig zin om dat bedrag alsnog te gaan betalen, maar als ik anders een deurwaarder op m'n dak krijg hoeft 't voor mij ook niet echt.
hoe hoog zijn die kosten daarvoor eigenlijk?
zou ik zoiets nog kunnen rechttrekken op een of andere manier?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 23:13

Smarron

The bend

Tja, de kosten zijn gewoon gemaakt, dus in mijn ogen maak je ook 0,0 kans. Spijtig of niet.

Zijn dat trouwens SMS-jes die je broertje ontvangt of verstuurt (domme vraag misschien, maar vraag het toch maar).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Smarron schreef op 29 november 2002 @ 10:40:
Tja, de kosten zijn gewoon gemaakt, dus in mijn ogen maak je ook 0,0 kans. Spijtig of niet.

Zijn dat trouwens SMS-jes die je broertje ontvangt of verstuurt (domme vraag misschien, maar vraag het toch maar).
hij kreeg een smsje met daarin zoiets van sms nee als je dit niet wil ontvangen.
hij heeft dat gedaan en heeft vervolgens de simkaart niet meer gebruikt(foon kapot) enige resultaat dat ik en hij van die smsjes hebben gezien is de gigantische telefoonrekening.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
tijsco schreef op 29 November 2002 @ 10:49:
[...]

hij kreeg een smsje met daarin zoiets van sms nee als je dit niet wil ontvangen.
hij heeft dat gedaan en heeft vervolgens de simkaart niet meer gebruikt(foon kapot) enige resultaat dat ik en hij van die smsjes hebben gezien is de gigantische telefoonrekening.
'K zou de simkaart eens in een andere phone proberen en kijken wat je dan dagelijks ontvangt! Want de exploitanten van sms-diensten stoppen niet automatisch met het versturen van die spam a €1,10 per bericht :(

Als je weet wat je ontvangt en van welk nummer de rotzooi komt (4747,2020,4100 etc) kun je hier kijken hoe je vervolgens de dienst moet uitschakelen...

Suc6
Pagina: 1