Toon posts:

Radeon zonder fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de fan van mijn Radeon ViVo de grote boosdoener qua geluidsoverlast is, heb ik deze uitgezet.

Mijn vraag is of dit qua temperatuur kwaad kan als ik alleen 2D applicaties draai?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 23:25:
Aangezien de fan van mijn Radeon ViVo de grote boosdoener qua geluidsoverlast is, heb ik deze uitgezet.

Mijn vraag is of dit qua temperatuur kwaad kan als ik alleen 2D applicaties draai?
mwa kan ie vast wel hebben ik zou zeggen check het af en toe ff maar ga dr maar vanuit dat dat ding er niet voor niks op zit natuurlijk al zal ie zo ook wel redelijk op temp blijven

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meten = Weten.
En als het niet kan er een groter koelblok opzetten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Helemaal uitzetten en alleen de standaard heatsink erop laten zitten lijkt mij niet ok. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld de fan op 7v of 5v zetten, dat scheelt ook in de herrie. Als je helemaal geen fan erop wil hebben kan je het bijvoorbeeld proberen met een grote heatsink op de gpu.

Op welke manier en met welke koeling erop het nog wel gewoon werkt is eigenlijk vooral een kwestie van proberen, maar in 1x de fan uitschakelen lijkt mij niet echt verstandig :)