[XP] Wil niet instaleren.

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00
Ok ik ben op dit moment natuurlijk redelijk gefrusteerd heb er zojuist 3 uur aangezeten. Het is de computer van een maat van me.

De hardware:
==========
Abit KT7a
AMD Athon 1200
SDR pc133 256+256 32mb nog wat geheugen
Hercules 3d prophet radeon 8500 LE
Realtek netwerkkaartje en nog 1
Soundblaster live
Maxtor 60 gig
philips burner
noname cdrom

Het probleem:
==========
Ik stop de winXP cdrom erin. Om mijn clear geformatte computer, hij begint met het inlezen van al die dingen; NTFS fat blabla kernel. Je kent het wel. Op het moment dat ie zou moeten switchen naar het punt waar je de gebruikersovereenskomst voor je neus krijgt, nokt ie ermee. Basta nix meer. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Heel de computer leeggehaald op vid card na en overige benodigheden. Windows 98 is geen probleem. Maar als ik van win98 -> wil upgraden. Ook dan werkt het niet. WinXP home, professional en zelfs server. Geen van 3 doet het. Heb in totaal 6 cd's geprobeerd.
Dit is eigenlijk heel mijn probleem, en natuurlijk heb ik net nog even tot overmaat van ramp de voeding doorgebrand 8)7

Wie weet het antwoord op mijn vraag; Wat is er aan de hand

N.A.V de 1e reply: Ik heb meerdere cdroms geprobeerd. Ik heb heel de computer uit elkaar gehaald en helemaal perfect terug in elkaar gezet. En windows98 werkt zoals ik al zei vlekkeloos.
En het instaleren op mijn eigen pc brengt volgens mij nogal wat problemen met zich mee als je het vervolgens weer in die andere zet vanwege de 100en veranderingen die er optreden. Moederbord etc. Goed idee overigens het proberen waard

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

Probeer ff andere cdrom speler (brander) of zet die HDD ff in je eigen pc en install m via je eigen pc :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:37
Euhm, per ongeluk iets overclocked, of aggressieve instellingen op je mainboard voor memory clocking? Ik zou je BIOS DEFAULTS laden, wanneer je ULTRA-ATA 100 of 133 hebt die schijf ff terughangen aan een normale IDE poort en het dan opnieuw proberen. Dit probleem herken ik van mensen die overclocken (vooral geheugen-timing luistert nauw tijdens de installatie van XP-NL is mijn eigen ervaring, hoe vreemd het ook klinken mag)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

is ie overklokt misschien,want dat wil ook nog weleens de dwarsligger zijn...XP vind dat niet prettig.

Ook kan het allejezus lang duren voordat ie daar verder gaat....ook dat heb ik weleens gelezen en ervaren.

Ik heb verder ook eens een probje gehad met install van XP en dat was opgelost door alle kaarten uit me PCI sloten te rukken en een andere Grafische kaart in me AGP...daarna kon ik gewoon de setup etc,etx doorlopen en nu geen centje pijn meer.

En je CD van Win is wel oke?

hmmm...2 zielen 1 gedachte

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

En als je heel de cd van windows naar je harddisk kopieerd en dan probeert te installeren:?
Ik weet niet wat je met de schijf hebt gedaan aan partities maar is de partitie wel geactiveerd:?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
32 mb nog wat geheugen? Bedoel je daar een vaag dimmetje mee? Dan die er eerst uit. Behalve overklokken kan het ook brak geheugen zijn.

• ErA
Heb meerdere CD's geprobeerd. Heb bios meerdere malen gereset. Ik ga zowel dat idee van andere grafische kaart proberen, als op een andere pc instaleren. En het geheugen.

In ieder geval al bedankt voor de ideeen

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Op het moment dat ie zou moeten switchen naar het punt waar je de gebruikersovereenskomst voor je neus krijgt, nokt ie ermee. Basta nix meer. Ik heb werkelijk alles geprobeerd.
+++++++++++++++++++++++++++++++++

Je bedoeld dus dat ie blijft hangen in het zogenaamde WINDOWS SET UP....en daarna moet je dus krijgen met dat F8 gedoe!!

Dat is in de meeste gevallen idd een overklok verhaal,maar idd.....ruk eerst eens die 32 mb eruit...en desnoods haal je 1 van die ander 2 er ook uit.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• TimTie
  • Laatst online: 17-03 08:35
Ruk die PCI kaartjes er maar eens uit. en begin dan opnieuw. Mocht dat ook niet werken probeer dan eens Win2K als die wel lukt, heb zelfde probleem gehad op het Abit KT7A-RAID bord. Uiteindelijk gewoon Win2K geinstaleerd en van uit Win2K de upgrade uitgevoerd naar WinXP. Dit werkte wel. Ben nooit achter de oorzaak gekomen. Heb het bord zo snel mogelijk verkocht toen ik het kon.

• ErA
Ok Nogmaal thnx voor de info. Ik zou willen dat ik meteen aan de slag kan maar kut ow kut die voeding is nog ff dood. moet eerst zekering, die natuurlijk vastgesoldeerd zit, eruit halen morgen. Dan strip ik de heel computer alles eruit. En dan installen maar. Thnx all

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04
Idd ook ik denk dat het een overclock probleem is.

• pc_wracker
?? voeding kapot. Hoe is da gekomen.?? Misschien is er wel wat anders kapot gegaan mee dat de voeding kapot ging??

• pc_wracker
voeding kapot? Hoe is da gekomen.?? Misschien is er wel wat anders kapot gegaan mee dat de voeding kapot ging??

Verwijderd

TimTie schreef op 12 november 2002 @ 23:36:
Ruk die PCI kaartjes er maar eens uit. en begin dan opnieuw. Mocht dat ook niet werken probeer dan eens Win2K als die wel lukt, heb zelfde probleem gehad op het Abit KT7A-RAID bord. Uiteindelijk gewoon Win2K geinstaleerd en van uit Win2K de upgrade uitgevoerd naar WinXP. Dit werkte wel. Ben nooit achter de oorzaak gekomen. Heb het bord zo snel mogelijk verkocht toen ik het kon.
Jah eerst allle onnodige zooi eruit dus 1 geheugen chip gebruiken en ook alleen een videokaart, de andere dingen zoals eventuele netwerkkaart en soundkaart eruit rukken en nog eens opnieuwe beginnen

• ErA
Mijn voeding is kapot gegaan door een stomme fout. Helemaal op het einde toen ik het al 50 keer had geprobeerd. Ik trok floppy powwer cable eruit en douwde er terug in.... **zap**

Verwijderd

Zal hoogstwaarschijnlijk het geheugen zijn(die32 mb uiteraard)...Heb een tijd geleden bij Mycom gehoord dat veel moederborden problemen geven bij het gebruik van verschillend geheugen met een andere fsb.

Verwijderd

k heb het zelfde probleem als jou. Alleen dan met de pc van mijn buurjongen. Ik wordt er echt helemaal gek van. Lees anders die van mij even door. Misschien vind je er nog iets wat jou wel helpt.

Hangen bij install WinXP.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Bij een vriend van me had ik hetzelfde probleem, dan bleef ie steeds op hetzelfde moment zoals in XP NL/XP EN/Win 2k hangen... Toen hadden we de nieuwste BIOS voor zijn MoBo [ K7T Turbo Lite ] erin geflashed en toen liep het vlekkeloos :). En idd haal ff dat onnodige 32 Mb DIMMETJE eruit, en laat hem eens standaard draaien ja. :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Pagina: 1