HDcooler vervangen door ander Cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb een IBM HD van 20 gb, jaartje oud. Nu maakt deze enorm veel geluid, een irritante hoog geluid. Dat komt neem ik aan van de cooler die dan ín de HD moet zitten want als ik hem zo bekijk kan ik geen cooler vinden (heb ik dat goed)
Nou zou ik deze cooler (die er dan in zou moet zitten) door een andere cooler die stiller is, en die op de buitenkant zit...

Is dit mogelijk?

b.v.d. AM

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Er zit geen cooler in een Harddisk.

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:37
AmRuLeZ schreef op 12 november 2002 @ 23:19:
Ik heb een IBM HD van 20 gb, jaartje oud. Nu maakt deze enorm veel geluid, een irritante hoog geluid. Dat komt neem ik aan van de cooler die dan ín de HD moet zitten want als ik hem zo bekijk kan ik geen cooler vinden (heb ik dat goed)
Nou zou ik deze cooler (die er dan in zou moet zitten) door een andere cooler die stiller is, en die op de buitenkant zit...

Is dit mogelijk?

b.v.d. AM
die HDD inpakken met rubber of geluidsdempende matten. Rubber voorkomt dat trillingen worden doorgegeven aan het frame van de kast. De kast kan namelijk het geluid versterken.
Behang je kast met geluidsdempende matten om overige klanken binnen te houden.

Edit: Hurricane, Tweaker Wannabe is met een A en niet met een E... dus dan is het 7\v/34k3r \v/4nn4b33 /Edit

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

offtopic:
Thnx

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:22
Als je je HD inpakt kan hij wel flink warm worden, wat de levensduur van de HD nadelig beiinvloed. Het hoge geluid wat je hoort is het motortje dat in je HD zit, er zitten naar dat ik weet geen coolers in je HD. Er zijn wel HD coolers te koop, maar deze zet je op je HD of in je 5,25 slot.

Verwijderd

zoals hurricane al zei er zit geen koeler in een harddisc.. ook een beetje krap dan allemaal...

je zou het in een special hdd geluidsdempend hdd protector kunnen doen ik edit later wel ff de site die moet ik eerst weer opzoeken

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
okey tnx, weet iemand waar ik van die rubbertjes kan krijgen voor minder trillingen?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Zoek maar eens op doorvoerthules (evt. bij conrad op kabeldoorvoer rubber ofzo)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.