[PhotoShop] omzetten naar 16 kleur uit pallet van 256 kleur?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Is het mogelijk met PhotoShop (7.0) een afbeelding om te zetten naar een 16 kleuren afbeelding, waarvan de 16 kleuren dusdanig uit een pallet van 256 kleuren zijn geselecteerd, dat er zo min mogelijk informatie verloren gaat?
En zo ja hoe?
(ik ben nog niet zo lang aan het fotosoepen, ik kan dus wat "domme" vragen stellen)
:)
(ff krome zin recht getrokken)

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is. Denk je maar in: PhotoShop weet niet hoe de 'verbeterde' image eruit moet zien. Stel, je plaatje bevat twee kleuren, rood en geel.
PHP:
1
2
3

Wat moet PhotoShop volgens jou dan doen? Een kleurverloop van rood naar geel maken, deze kleuren houden, of een kleurverloop van 50pixels? PhotoShop weet het iig niet, lijkt me :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hmm, niet helemaal FoOl; als je Save for web gebruikt en opslaat als GIF dan heb je de keus uit paletten tussen 2 en 256 kleuren.
Als ik dan (niet websafe) geel en rood hebt, dan bepaalt PS zelf welke geel/rood variant het dichtst in de buurt ligt van het websafe pallet :)

En ik dacht dat je dat al vooraf kon doen bij Image-->Mode-->Indexed Colors en dan kiezen voor Custom palet.
Daar kun je dan ook een range van kleuren opgeven..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 12 november 2002 @ 23:44:
hmm, niet helemaal FoOl; als je Save for web gebruikt en opslaat als GIF dan heb je de keus uit paletten tussen 2 en 256 kleuren.
Als ik dan (niet websafe) geel en rood hebt, dan bepaalt PS zelf welke geel/rood variant het dichtst in de buurt ligt van het websafe pallet :)

En ik dacht dat je dat al vooraf kon doen bij Image-->Mode-->Indexed Colors en dan kiezen voor Custom palet.
Daar kun je dan ook een range van kleuren opgeven..
:X |:(
/me moet naar bed...

Ik dacht dat topicstarter _van_ een 16kleuren image _naar_ 256 kleuren wilde 8)7

edit:
in dat geval is het natuurlijk weer een standaard vraag en mag ie wel op slot (dan kan niemand mij hier meer uitlachen ook :X ;)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

FoOL;tijd om een nick-change aan te vragen: 'sukkel' zou best passen :P ;)

anyways, voor joueen typisch gevalletje van 'niegoegelezen'...
De topicstarter kan weer verder, en een mod mag denk wel een Abus ophangen..Pelle nope, is away..willem169 nope is ook away..vertel me nou niet dat W&G stuurloos ronddrijft he? Voor je het weet nemen de n00bs de zaak over :X

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 13 November 2002 @ 00:08:
FoOL;tijd om een nick-change aan te vragen: 'sukkel' zou best passen :P ;)
[..]
[o-t]
/me heeft al een nickchange gehad 7(8)7
[/o-t]

edit:

maar gelukkig hebben we de subtitles nog :+

/me sluit achter mophor aan
Pagina: 1