Toon posts:

Geforce2 tv-out werkt niet onder win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Point of View Geforce 2 MX 400 "TV-output ready" detecteert geen TV-out onder windows 2000.
Bovendien detecteert de nVidia driver ook geen TV Encoder chip in het eigenschappenschermpje. (zie screenshot http://iwink.nl/nvidia.gif). Volgens mij zonder onder het IRQ de naam van de TV encoder moeten staan.

De aansluting (SVHS op SVHS) moet wel in orde zijn, het is een nieuw model TV en ik heb de PC herhaaldelijk aan en uit gezet terwijl de TV op het kanaal stond en de stekkertjes goed ingeplugd.

Ik heb het hele internet ondertussen al gedownload en gelezen :+ maar ben nog geen steek verder. Ook TVTool werkt niet, deze kan ook de TV encoder chip niet vinden.

Nu is mij het vreemde gevoel bekropen dat er misschien wel helemaal geen TV Encoder chip in zit... Zou daar "TV-output ready" op slaan? Maar waarom dan wel een TV-out uitgang erin bouwen?

Iemand enig idee?

Verwijderd

Probeer eerst eens wat andere drivers ?

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

precies.... neem de Nvidia drivers eens...
ik heb een geforce 2 MX met Nvidia drivers ipv de asus dingen en nu
werkt het perfect..
Eerst ging het beeld uit als tv-out aan stond

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Detonatorrrrrr!!!! Het is inderdaad zo dat veel drivers van fabrikanten zelf wel eens wat problemen veroorzaken, ken het probleem zelf namelijk ook. Nieuwste detonator er over heen en weg zijn je problemen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 09:59:
Detonatorrrrrr!!!! Het is inderdaad zo dat veel drivers van fabrikanten zelf wel eens wat problemen veroorzaken, ken het probleem zelf namelijk ook. Nieuwste detonator er over heen en weg zijn je problemen :D
precies, zoek gewoon eerste de juiste driver voor je kaart ;)

Verwijderd

hoi ik heb ook hetzelfde probleem met mn mx 400(club 3d). ik heb de nieuwste detonator op gedaan maar hij ziet niet dat ik mn tv op heb . erg irri is dit :S mischien is er een trick of zo om het aan het praat te krijgen :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:07:
hoi ik heb ook hetzelfde probleem met mn mx 400(club 3d). ik heb de nieuwste detonator op gedaan maar hij ziet niet dat ik mn tv op heb . erg irri is dit :S mischien is er een trick of zo om het aan het praat te krijgen :S
/me nu nog een keer alleen dan in GOT-taal inplaats van msn-taal :?

je bedoelt dat je tv niet gezien wordt :? of ziet hij je tv-out niet?? probeer eens je vraag beter op te schrijven zodat iedereen het snapt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vanaf het begin de nVidia Detonator drivers gehad. Eerst de een-na-nieuwste, nu de nieuwste... maar dat schijnt niet echt te helpen. Bovendien ZIJN er geen drivers van de fabrikant, aangezien die gewoon doorverwijst naar nvidia.com...
(zucht)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 10:29:
Ik heb dus vanaf het begin de nVidia Detonator drivers gehad. Eerst de een-na-nieuwste, nu de nieuwste... maar dat schijnt niet echt te helpen. Bovendien ZIJN er geen drivers van de fabrikant, aangezien die gewoon doorverwijst naar nvidia.com...
(zucht)
Probeer eens op www.Drivers.com daar staat een zeer uitgebreide drivers verzameling van elk pc onderdeel. Misschien hebben ze daar de juiste driver. ( Drivers worden daar door gebruikers neergezet, en voorzien van commentaar. Erg handig )

Verwijderd

Lijkt me wel een goeie redenering, maar lijkt me een beetje kut, Dan ben je toch ook niet helemaal goed bezig als je het dan wel helemaal klaar maakt maar je hebt er geen flikker aan.
het lijkt mij dat je dat ding zo aan de praat moet krijgen met een paar drivers, waar die zitten weet ik niet |:(

Verwijderd

Topicstarter
bij drivers.com komen ze ook vooral aan met de nVidia drivers, wel in alle soorten en maten. Ook nog een ander drivertje, maar zoeken op de fabrikant (Point of View) levert 0,0 op.
Maar weer even proberen dan...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm de enige driver NIET van nVidia blijkt ook niet voor de Geforce 2 MX 400 te zijn. Dus die proberen we dan ook maar niet. Het lijkt met niet zo zinvol om oude nVidia drivers te gaan proberen, terwijl ik de nieuwste heb, of wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook het testje gedaan uit de FAQ van nVidia, waarbij ik de PC aanzet zonder monitor aangesloten, maar met de TV in de juiste stand. Ook dan verschijnt er niks op de TV. Is m'n TV Encoder niet gewoon defect? Of zou 'ie er uberhaupt niet inzitten?

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 12:06
Probeer ff of hij soms wel met TvTool werkt. Dat programmatje kan wonderen doen ;)

http://specs.tweak.to/2902

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:01:
Ik heb trouwens ook het testje gedaan uit de FAQ van nVidia, waarbij ik de PC aanzet zonder monitor aangesloten, maar met de TV in de juiste stand. Ook dan verschijnt er niks op de TV. Is m'n TV Encoder niet gewoon defect? Of zou 'ie er uberhaupt niet inzitten?
Als ik teruglees welke fratsen je al allemaal hebt uitgehaald..ben bang dat hij niet zo tvout ready is als erop staat, ik hoop dat je nog garantie hebt, want dit wordt een RMA gevalletje.
sjeng1978 schreef op 13 november 2002 @ 11:01:
Probeer ff of hij soms wel met TvTool werkt. Dat programmatje kan wonderen doen ;)
Hij zegt niet voor niets in zijn openingspost dat Tvtool niet werkt... l

Verwijderd

Topicstarter
euh nee.. de tvtool werkt inderdaad ook niet. heb de kaart er net even uitgeschroefd en onder de loep genomen. er zit een chrontel ch7007a-t chip op, die zou tvtool moeten herkennen. blijkbaar dus toch wel TV-out enabled, maar werken doet 'ie nog niet. overigens past ie ook niet zo goed in m'n AGP, hij schiet er makkelijk uit en kan niet vastgeklikt met het palletje (dat ik overigens zonet half heb afgebroken :( ).
Dus misschien dat 'ie gewoon onvoldoende contact maakt om de chip te herkennen...
Pagina: 1