k, ben al dagen aan het conifggen en doen om RAID1 (2x60gb ide) + 1x2,5gb boot disk) goed aan de praat te krijgen, maar gaat telkens mis (software raid, eerst install debian, dan raid configgen)
nu heb ik het volgeden bedacht:
hda - 2,5gb
hdb+c 60gb
nu kan ik wel alles @ hda gaan mounten, maar dan heb ik alleen me RAID voor de website's, maar ik wil mee veiligheid mbt me config files van www/ftp/dns/mysql/apache & mail boxxes (praat over colo server)
liever geen hardware raid, ivm kast & later naar SCSI raid toe
wat zal nu oplossing zijn?
evt @ hda:
/, /boot & nog wat kleine dirs
en de rest @ me raid ? (iemand tips welke ?)
want ik kom er ook niet precies achter welke debian nodig heeft om te kunnen booten (dus welke mounts hij gebruikt VOOR het laden van de raid)
want alles @ raid op /boot na werkt nml bij mij totaal niet
heb al ruim 8 how-to's gelezen en geporbeerd, zonder suc6.......
ondertussen krijg ik er een punt hoofd van en krijg ik de neiging om ALLEEN /www in me RAID md0 te zetten, maar heb ik nix aan mbt de rest van config etc (zie hierboven)
nu heb ik het volgeden bedacht:
hda - 2,5gb
hdb+c 60gb
nu kan ik wel alles @ hda gaan mounten, maar dan heb ik alleen me RAID voor de website's, maar ik wil mee veiligheid mbt me config files van www/ftp/dns/mysql/apache & mail boxxes (praat over colo server)
liever geen hardware raid, ivm kast & later naar SCSI raid toe
wat zal nu oplossing zijn?
evt @ hda:
/, /boot & nog wat kleine dirs
en de rest @ me raid ? (iemand tips welke ?)
want ik kom er ook niet precies achter welke debian nodig heeft om te kunnen booten (dus welke mounts hij gebruikt VOOR het laden van de raid)
want alles @ raid op /boot na werkt nml bij mij totaal niet
ondertussen krijg ik er een punt hoofd van en krijg ik de neiging om ALLEEN /www in me RAID md0 te zetten, maar heb ik nix aan mbt de rest van config etc (zie hierboven)
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu