gezocht: soort van screen voor x

Pagina: 1
Acties:

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
oi! :P

Ik zoek iets waarmee ik programma's voor X op mijn server kan laten draaien, output naar client sturen, en waarmee ik die programma's ook kan detachen zodat het door blijft draaien op de server, geen output naar de client geeft maar ik het later wel weer kan attachen zodat het beeld weer naar de client gaat. bestaat zoiets?

tering wat een zin :P
zal wel niks van te begrijpen zijn... dan maar een voorbeeldje ;)

ik start op de server pan op, de output gaat naar een client. dan wil ik de client uitzetten maar wel gewoon blijven downloaden. dus moet het door blijven draaien op de server...
maar de volgende dag als ik de client weer aan zet wil ik het beeld weer terug krijgen zodat ik kan zien of alles goed is gedownload... kan dit?

PSN: Houtvlot

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Misschien gewoon VNC :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Zijn zat programma's voor... Exceed, Reflection X..Maar VNC zou ook wel moeten werken ja

Pvouput live

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn er ook programma's die je gewone lokale X-sessie in de wacht kunnen zetten.

Bitje Alla XP stijl?

VNC is wel grappig, maar je werkt dan altijd remote, terwijl ik een programma zoek dat juist alles lokaal aankan, en eventueel ook remote sessies in de wacht kan zetten....
(Zou dit met een andere login deamon moeten?)

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel ervaring mee, maar ik meen dat deze functionaliteit in X zelf zit, het is immers een server. Dus zou je de het client programma (op de server) naar X (op de client) moeten laten connecten. Zal wel iets voor inzitten, denk ik.

ik ben hier eigenlijk ook wel erg benieuwd naar :-)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
x0rfbserver en krfb doen wat je wilt

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

TheGhostInc schreef op 13 november 2002 @ 15:41:
Zijn er ook programma's die je gewone lokale X-sessie in de wacht kunnen zetten.

Bitje Alla XP stijl?

VNC is wel grappig, maar je werkt dan altijd remote, terwijl ik een programma zoek dat juist alles lokaal aankan, en eventueel ook remote sessies in de wacht kan zetten....
(Zou dit met een andere login deamon moeten?)
in de wacht zetten... bedoel je locken?

xlock (xmorelock)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Helaas, allemaal nog niet wat ik zoek:

Ik zoek een programma waarmee een X sessie door kan lopen zonder dat er een fysieke verbinding voor openstaat.

Dus stel ik ben aan het downloaden onder inlog naam "TheGhostInc", dat ik die sessie in de wacht kan zetten.
Dan krijg ik weer een login scherm, als ik daar "TheGhostInc' + pass invul kom ik weer terug bij mijn eigen desktop.
Maar als ik dan als root wat moet configgen kan ik ook als root inloggen.

Is het zo duidelijker wat ik wil? :)

Verwijderd

niet wat je zoekt... maar downloaden dmv wget <url> & ?? (altijd root zijn is mijn persoonlijke voorkeur :P)
Pagina: 1