Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Lasercut, hoe is het ontwerp ?

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Waarschijnlijk ga ik een window in mijn kast laten laseren. Voor het bedrijf waar ik dat laat doen moet ik eerst een ontwerp maken van wat ik wil hebben, zodat ze kunnen berekenen wat het moet gaan kosten.

Het gaat om het zijpaneel van een AOpen HQ08. Ik heb speciaal niet gekozen voor een of ander mooi figuur, omdat ik een beetje een grote opening wil. Natuurlijk wil ik wel optimaal gebruik maken van de lasercut, dus een beetje design mag best :P Het paneel wordt na de cut antraciet of zwart gespoten, en achter het glas komt een blauwe neon. De cirkel rechtsonderin is een 70mm opening voor een 80mm Crystal Clear Blue-led 80mm fan, welke met 3 bouten wordt vastgezet.

Natuurlijk weet ik ook best dat een ontwerp totaal naar eigen smaak moet worden ontworpen, maar misschien dat jullie nog ideeen hebben die ik aan mijn eigen ontwerp kan toevoegen. Hieronder zie je wat ik nu heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27007

Wat ik dus eigenlijk wil horen is goede ideeen voor de uitvoering van deze lasercut :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

w8 ff....ga ff wat designen...want dit liet ik nie laseren maar dat dremelde ik!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Heeft niets met je vraag te maken, is gewoon een tip:

Lever je teening aan als autocad tekening in het autocad formaat.
Dit kan je al snel 2/3e aan osten schelen, omdat anders iemand bij het bedrijf die ong 70 euro per uur kost dit nog over moet gaan tekenen.
En daar waar de laserstraal langs gaat moet je zorgen dat de verf weg is, die verf laseren ze nl niet i.v.m. schadelijke gassen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Goeie tips ! Ik had al ergens gelezen inderdaad dat ik het als AutoCAD formaat moest aanleveren, en als het goed is kan CorelDRAW dat gewoon wegschrijven, dus dat moet lukken !

Ook van dat schuren had ik wel gehoord. Nahja, ik was van plan de hele kast te spuiten dus een stukje kaalschuren moet geen probleem zijn !

Ik ben benieuwd naar je design =]RaZoRbLaDe[= !!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
TheLunatic schreef op 12 november 2002 @ 23:01:
Goeie tips ! Ik had al ergens gelezen inderdaad dat ik het als AutoCAD formaat moest aanleveren, en als het goed is kan CorelDRAW dat gewoon wegschrijven, dus dat moet lukken !

Ook van dat schuren had ik wel gehoord. Nahja, ik was van plan de hele kast te spuiten dus een stukje kaalschuren moet geen probleem zijn !

Ik ben benieuwd naar je design =]RaZoRbLaDe[= !!
Het moest juist niet via corel draw gedaan worden zei die jongen waaraan ik het gevraagd heb.(hij werkt bij een lasersystemsbedrijf)
Waarom ook al weer niet weet ik niet, was niet 100% nuchter meer :X

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Misschien dat het aan de outputfilter van de toenmalige CorelDRAW lag ? Nu is er CorelDRAW 11... daarnaast kan ik ook als DXF exporteren, wat als het goed is een algemeen formaat voor 3D is. En het lijkt me zo dat AutoCAD ook wel .eps kan importeren, niet ?

edit Okay, ik ga nu weer offline (ISDN :()... als iemand nog betere designs weet of nog meer goede tips heeft, altijd welkom ! Morgen ben ik er weer :)

Verwijderd

jah heb hier ff wat gemaakt...moet je nog beetje afwerken...logo komt van TheNitWit af...heeft ooit eens een topic geopend...ik vind deze best cool...dit kan btw ook gedremeld worden, maar vind ik mooier logo....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/case-window-ontwerp.jpg

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mhh... op zich wel heel leuk, maar toch wat op aan te merken. Ik wil het raam alleen op die plaats, waar zich geen staal bevindt. Ik heb zo gauw geen foto van de open kast bij de hand, maar het raam zoals ik dat zelf heb getekend beslaat ongeveer de ruimte die maximaal te gebruiken is. Reden daarvoor is onder andere het neonlicht, wat niet verder komt dan de stalen 'dwarsbalk'.

Daarnaast geeft dit logo niet veel inzicht aan de binnenkant van de kast. Ik vind het wel leuk om te kunnen zien wat er allemaal in zit zeg maar, en daarvoor is een grote opening nodig. Het is absoluut niet zo dat ik je voorbeeld niet waardeer, integendeel !! Ik ben errug blij dat je me dit in elk geval maakt, want het geeft wel aan dat een logo laseren OOK wel mooi is... misschien moet ik toch maar 'es op zoek naar een logo die aan mijn eisen voldoet, met andere woorden, een logo waarbij veel ruimte open zou zijn...

Wel bedankt voor je inzet !!

Als opzetje heb ik zelf ook nog onderstaand gemaakt. Het is een wat 'speelsere' uitvoering van het bovenstaande raam.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27019

edit ben ik TOCH weer online gekomen he 8)7 :D

Verwijderd

zoek hier eens een logo tussen, heb ik dat ene ook vandaan..had eerst met die draak gekloot, kan ook ;) :

[rml][ DIY] Een paar Case Window ideen...[/rml]

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik kan het echt niet laten om dit nog even hier neer te zetten :+

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27025

@RaZoRbLaDe: Ik zal morgen 'es op m'n gemak een kijkje nemen in dat topic ! Ondertussen zou ik graag wat meningen horen over dit ontwerp :P Ik zal even wat uitleg er bij geven.

Het plaatje wat je ziet is The Ringmaster, dat heeft te maken met ICP, een 'band' waar ik fan van ben :) Die is gemaakt van glass-etch folie, een folie die wel licht doorlaat, maar toch zeker niet transparant is. Je krijgt zeg maar het effect van gestraald glas. Het blauwe komt van een neon, vandaar ook een stuk lichter aan de linkerkant. De cirkel rechtsonder, dat is die fan met blauwe ledjes.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Waar ga je dit doen??

Ik heb ook wel intresse

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
die oni window is phat! goed man razorblade!

Verwijderd

Waarom niet een vet logo design van ICP laten maken ?

( >:) ICP = Insane Clown Posse >:) )

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ICP = 1337 :) heeft een hele tijd levensgroot op onze school gestaan :)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

Degene waar ik mee samenwerk moet alle lasercuts in EPS formaat hebben. Dit heb ik tot hiertoe enkel gezien in PS7 en coreldraw.

Verder moet je goed opletten voor de fout die veel mensen nogal eens maken: Als je bvb een O of iets dergelijk laat uitlaseren dat het binnenstuk er ook uitvalt...klinkt natuurlijk logisch maar toch word dit regelmatig over het hoofd gezien.

Verder weet ik uit ondervinding dat de lak van een aopen één van de weinige is die onbeschadigd kan blijven. (als de cut snel genoeg uitgevoerd wordt)

8)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 03:37:
Waarom niet een vet logo design van ICP laten maken ?

( >:) ICP = Insane Clown Posse >:) )
Heb ik ook aan zitten denken, maar alle logo's waar ik aan het zitten denken hebben kerntjes (Ligone schrijft er al over, hierboven), dus dat gaat niet zo mooi worden !

@Ken : Bij een bedrijf in Hedel, ik zal je wel meer info geven hier als ik zelf meer weet ! Ben voorlopig eerst even bezig met het design. Maar ik zie dat niemand zijn/haar mening geeft over mijn eigen ontwerp ;( Is het dan echt zo slecht ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

ik heb eiegenlijk alleen een simpel tipje: zorg voor zoveel mogenlijk dunne en kleine fragiel deeltjes, want dat rechtvaardigt het laseren tenminste :) grote ramen e.d kun je idd beter dremelen, want ik denk dat laseren best duur is right?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

He....ik doe een zelfde mod AAARGHHHH ook een HQ08 waar al een window is uitgedremeld (ook aan de bovenkant) en die ik zwart ga painten (spuiten lukte niet) dis nie leuk ik ga wat erbij verzinnen (o ja ikke heb al een blauwe ccfl erin zitten)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
BaRF schreef op 13 november 2002 @ 09:12:
ik heb eiegenlijk alleen een simpel tipje: zorg voor zoveel mogenlijk dunne en kleine fragiel deeltjes, want dat rechtvaardigt het laseren tenminste :) grote ramen e.d kun je idd beter dremelen, want ik denk dat laseren best duur is right?
Dat had ik eigenlijk ook al in mijn hoofd :P Maar, ik zou niet weten waar ik die kleine fragiele deeltjes vandaan moet halen, en of ik dat wel mooi vind :)

Verwijderd

TheLunatic schreef op 13 november 2002 @ 00:06:
Ik kan het echt niet laten om dit nog even hier neer te zetten :+

[afbeelding]

@RaZoRbLaDe: Ik zal morgen 'es op m'n gemak een kijkje nemen in dat topic ! Ondertussen zou ik graag wat meningen horen over dit ontwerp :P Ik zal even wat uitleg er bij geven.

Het plaatje wat je ziet is The Ringmaster, dat heeft te maken met ICP, een 'band' waar ik fan van ben :) Die is gemaakt van glass-etch folie, een folie die wel licht doorlaat, maar toch zeker niet transparant is. Je krijgt zeg maar het effect van gestraald glas. Het blauwe komt van een neon, vandaar ook een stuk lichter aan de linkerkant. De cirkel rechtsonder, dat is die fan met blauwe ledjes.
ziet eruit alsof hij al helemaal klaar is.
maar ziet er zeker gaaf uit, zou hem zo doen! cker weten

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat dacht je van deze, hier ben ik ook mee bezig... :D

Afbeeldingslocatie: http://web.tiscali.it/ItaliaCuba/images/bacardi.jpg

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ligone schreef op 13 November 2002 @ 07:26:
Degene waar ik mee samenwerk moet alle lasercuts in EPS formaat hebben. Dit heb ik tot hiertoe enkel gezien in PS7 en coreldraw.
EPS is het bestandsformaat van Adobe Illustrator. Sommige programma's, zoals Paint Shop Pro kunnen dit wel opslaan, maar dat levert files op die niet gebruikt kunnen worden (voor window etches niet iig). Misschien dat Photoshop het wel kan, aangezien die ook van Adobe is :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Demoniac schreef op 13 november 2002 @ 10:14:
[...]
EPS is het bestandsformaat van Adobe Illustrator. Sommige programma's, zoals Paint Shop Pro kunnen dit wel opslaan, maar dat levert files op die niet gebruikt kunnen worden (voor window etches niet iig). Misschien dat Photoshop het wel kan, aangezien die ook van Adobe is :?
EPS (Encapsulated Post Script) is een formaat van Adobe, niet van Adobe Illustrator. Het is de standaard geworden voor Vector Graphics. Een goede EPS (lijnen bestand dus) maak je inderdaad niet met een programma als Photoshop, maar met een vector based stukje software als CorelDRAW of Adobe Illustrator. EPS is in zo goed als elk professioneel grafisch software pakket in te lezen en weg te schrijven. Daarom is het ook een standaard :P
Tidaku schreef op 13 november 2002 @ 10:09:
Wat dacht je van deze, hier ben ik ook mee bezig... :D

[afbeelding]
Mooi, kruisje ! :D Niet zo origineel he ;)
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:00:
[...]

ziet eruit alsof hij al helemaal klaar is.
maar ziet er zeker gaaf uit, zou hem zo doen! cker weten
Kijk ! Meningen :) Zo wil ik ze hebben, negatief mag natuurlijk ook !

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat dacht je van deze, hier ben ik ook mee bezig...

[afbeelding]

Mooi, kruisje ! Niet zo origineel he
Dat viel me ook net op, en het plaatje dat er eerst stond kan ik niet meer terug vinden... dus dan maar mijn case ontwerp... :D:D

[ Voor 8% gewijzigd door Tidaku op 14-03-2017 12:22 ]

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

TheLunatic schreef op 13 November 2002 @ 09:02:
[...]

@Ken : Bij een bedrijf in Hedel, ik zal je wel meer info geven hier als ik zelf meer weet ! Ben voorlopig eerst even bezig met het design. Maar ik zie dat niemand zijn/haar mening geeft over mijn eigen ontwerp ;( Is het dan echt zo slecht ?
OK is goed

Ik wil deze op mijn zijpaneel hebben :)

http://www.ftpip.com/~picserver/getpicture.php?id=3341

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ga nu ff mijn tekening goed maken met de maten enzo erbij, dan gaat die morgen als offerte aanvraag door de fax !

Pagina: 1