Toon posts:

verbinding pc<=>laptop wil niet vlotten [medium ontkoppeld!]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb altijd een netwerkje gehad tussen deze pc en m'n laptop, om m'n bestandjes eenvoudig over te zetten. Tevens kon ik met m'n laptop via deze pc via een router weer het internet op.
Sinds dat ik deze 'gewone' pc geformatteerd heb wil 't niet meer lukken.

XP ziet de laptop niet en andersom ook niet, krijg een kruisje rechtsonder de 2 schermpjes-icoontje. ze zien elkaar niet dus. Bestanden worden op deze pc gedeeld. nix mis met de kaarten, nix mis met de kabels, alles hardware is gewoon oke.

vanuit de router gaat een kabeltje naar deze pc. een ander netwerkkaartje heeft verbinding met de kaart in me pc via ander kabeltje. Wanneer ik internet-kabel direct in m'n laptop doe werkt internet gewoon.

Wanneer ik tussenkabeltje van pc naar laptop laat gaan zien ze elkaar dus niet, wanneer ik op de laptop dan ipconfig uitvoer dan krijg ik de melding:

"status van medium ................: medium ontkoppeld.

er is dan dus geen ip toegekend o.i.d. gewoon helemaal GEEN info.
zodra ik weer internetkabel er rechtstreeks in doe zie ik gewoon de ip'nummers e.d.

wie o wie kan me verder helpen

Verwijderd

Eerst de alledaagse dingetjes controleren, testen met andere kabel, ICS aanstaan, Allebei de pc's in dezelfde range etc.

Verwijderd

drivers voor 2e netwerkkaartje goed geinstalleerd??? (standard windows driver is niet altijd goed hé!!!)

Verwijderd

Topicstarter
kabel is getest, kaartjes ook. ICS is? het was overigens geen probleem om 2 laptops aan elkaar te koppelen die zien elkaar meteen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:38:
kabel is getest, kaartjes ook. ICS is? het was overigens geen probleem om 2 laptops aan elkaar te koppelen die zien elkaar meteen...
ICS=Internet Connection Sharing

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is een goede, dat probeerde ik inderdaad maar bij het delen van het netwerkkaartje welke aangesloten is op de router krijg ik:
foutmelding opgetreden tijdens inschakelen van internet-verbinding delen.

kan i'net-verb. delen niet inschakelen
er is reeds een lan-verb. geconfigureerd met het ip-adres dat voor automatische ip-adressering nodig is.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Deel je wel de goede verbinding?? Probeer anders eens de netwerkkaart die naar je laptop gaat op een ander IP-adres dan 192.168.0.1 te zetten en dan nogmaals proberen ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
ik deel de verbinding die naar de router (dus het internet) gaat.

wanneer ik een ip instel bij de netwerkkaart<=> laptop dan krijg ik vóór de eerdergenoemde foutmelding het bericht:

"als internet-verbinding delen is ingeschakeld, wordt deze lan-adapter ingesteld op het gebruik van ip-adres 192.168.0.1. de computer kan hierdoor de mogelijkh. tot het maken van everb. met andere computers in het netwerk verliezen. als deze andere pc's beschikken over statische ip-ad, moet u de computers zodanig instellen dat deze hun ip-adresse autom. verkrijgen. weet u zeker dat u i'net-verbinding delen wilt inschakelen JA/NEE

na 't klikken op JA verschijnt wederom de foutmelding die ik al eerder kreeg

dit is echt heel vreemd. Vorige keer dat ik windows xp installeerde ging gewoon alles helemaal automatisch en zag deze pc de laptop direct. het enige verschil is dat nu de NL'se versie van xp erop staat en toendertijd engelse dus
Pagina: 1