[fx] hoe Bouwfonds commercial opgenomen?

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
Waar ik nu al een paar keer m'n hoofd over gebroken heb maar waar ik maar niet achter kom is hoe ze die Bouwfonds reclame gefilmd hebben :/

(Ster; zoek op bouwfonds)

Ze beginnen telkens een scene met een stilstaand beeld maar waar de camera naar achter toe beweegt terwijl het perspectief in tact blijft.
Ff simpelweg uitzoomen op een still is er dus niet bij..

Ik weet geen fok van video af maar dit maakt me heel nieuwsgierig, iemand die mij kan enlightenen? :)

www.jurgroessen.nl

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Tja ik weet ook ham&eggs van video, maar het lijkt mij waarschijnlijk dat het landschap in perspectief is opgenomen (met een 'gewone' camera) en de mensen met een hoop fototoestellen in een hele lange rij die op één moment van alle posities in die rij een foto nemen, waarna deze als frames achter elkaar worden gezet.

Vervolgens met wat advanced knippen en plakken de zooi op elkaar gooien en Bouwfonds heeft reclame...

Maja ik kan het natuurlijk ook behoorlijk fout hebben :)

Verwijderd

Wat Limhes zegt, een rij fotocameras + dmv het converteren naar een 3d scene het geheel vloeiend laten verlopen lijkt me het meest waarschijnlijk.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

bullet point heet dat geloof ik he

• Hangloozz
mjaja, jullie hebben zeker teveel The Matrix gezien :? :P

Het zou op zich kunnen idd..maar het leuke is dat de camera niet opzij/rond draait ala The Matrix maar naar achteren 'rolt'.
Dus een batterij camera's zouden elkaar in de weg staan als ze allemaal in diezelfde miliseconde die opname moeten maken...

offtopic:
eej Jaapf, wat heb jij met FLORiS? :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

eerste scene doen ze volgens mij layers... ze hebben een rail neergelegd met de camera.
Ze nemen eerst een leeg veld op....
dan nemen ze exact de zelfde scene op maar dan dat er iemand staat
dan nemen ze exact de zelfde scene op maar dan dat er iemand anders staat
dan nemen ze exact de zelfde scene op maar dan dat er iemand anders staat
enz. enz.

Heb zoiets een keer gezien met een boekenweek hoe ze boeken op een zelfde manier op een stapel konden laten verschijnen. 50 keer exact de camera het zelfde pad af laten gaan...

En bij die rijstkorrels zie je een draai in het beeld en daar kan de eerder genoemde techniek dus weer wel.. :)

Verwijderd

Hangloozz schreef op 12 november 2002 @ 23:36:
mjaja, jullie hebben zeker teveel The Matrix gezien :? :P

Het zou op zich kunnen idd..maar het leuke is dat de camera niet opzij/rond draait ala The Matrix maar naar achteren 'rolt'.
Dus een batterij camera's zouden elkaar in de weg staan als ze allemaal in diezelfde miliseconde die opname moeten maken...

offtopic:
eej Jaapf, wat heb jij met FLORiS? :)
My guess: de "achtergrond" is een filmpje van een camera die over een rails naar voren wordt bewogen. En die mensen zijn gewoon in een studio vanuit verschillende hoekpunten gefotografeerd, omgezet naar 3d, en voor de "achtergrond" gezet.

'k heb floris in mijn signature omdat ik toen net de cd had gekocht :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:04

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, heb ook ooit een keer op TV gezien hoe ze zoiets doen. Het camera-pad is vooraf gedefinieerd, en door steeds iets anders te filmen tijdens hetzelfde camera-pad kun je dit soort effecten creeeren.

• Hangloozz
ok.. dus een samesmelting van een aantal sequences.
Klinkt aannemelijk :)
Jammer dat ik geen kont van video weet anders zou ik best es zoiets willen proberen te fixen...

offtopic:
De broer van Floris is een collega van me, vandaar :)

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Hangloozz schreef op 13 November 2002 @ 10:21:
Jammer dat ik geen kont van video weet anders zou ik best es zoiets willen proberen te fixen...
Ik ken de reclame niet en de commercial laat ie hier niet zien, maar als ik de beschrijving zo lees moet het niet zo moeilijk zijn omdat zelf te maken.

Kwestie van 2 lange pc buizen, wagentje erop, stevig stafief gemonteerd en rollen maar.

Flickr

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeFeCt schreef op 13 november 2002 @ 10:31:
[...]

Ik ken de reclame niet en de commercial laat ie hier niet zien, maar als ik de beschrijving zo lees moet het niet zo moeilijk zijn omdat zelf te maken.

Kwestie van 2 lange pc buizen, wagentje erop, stevig stafief gemonteerd en rollen maar.
als jij daarmee een absoluut constant startpunt en een constante, steeds gelijke snelheid kunt maken, kan dat ja. Maar het is niet voor niks dat studio's enorme bakken met geld uitgeven aan robot-camerawagens ;)

• Hangloozz
DeFeCt schreef op 13 November 2002 @ 10:31:
[...]

ja maar dan heb je het over de techniek van het loopwerk..da's wel te fixen met een legotrein oid :)
Mijn probleem is dat ik nog nooit een videocamera vastgehad heb ;)
Eigenlijk wil ik dat zo houden maar dit nodigt uit tot experimenteren...

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hangloozz schreef op 13 november 2002 @ 11:06:
[...]
Daarvoor hebben ze statiefen ontwikkeld :)

Flickr

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Hangloozz schreef op 13 November 2002 @ 11:06:
[...]

ja maar dan heb je het over de techniek van het loopwerk..da's wel te fixen met een legotrein oid :)
Eigenlijk wil ik dat zo houden maar dit nodigt uit tot experimenteren...
Jaaaah!! En dan ook met lego kereltjes een filmpje maken :D

• Hangloozz
Limhes schreef op 13 november 2002 @ 12:30:
[...]

Jaaaah!! En dan ook met lego kereltjes een filmpje maken :D
Woei, dat is idd vet jah :D

Moet ik toch Kevenius 'ns ff lief aankijken of hij wil editten tot een cool fillempie :*

nah, dat wordt 3x nix...geen enkele ervaring en dan zo'n project...

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

nou lijkt me wel leuk om te doen hoor, gewoon een weekendje dikke lol :)

Flickr

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

|HunterPro| schreef op 13 November 2002 @ 10:35:
[...]

als jij daarmee een absoluut constant startpunt en een constante, steeds gelijke snelheid kunt maken, kan dat ja. Maar het is niet voor niks dat studio's enorme bakken met geld uitgeven aan robot-camerawagens ;)
ff insidersweetje..studios kopen die meestal niet maar huren de meeste apparatuur. veel goedkoper namelijk.

/edit

directe link naar stream: http://cgi.omroep.nl/cgi-...r/dynam/ster/ZqvuxknGS.ra :) ( insiders weetje deel 2 ) ;)

/edit 2

trouwens het idee hierachter is idd heel simpel doch geniaal. stamt af van de smirnoff reclame....ik leg vanavond als ik thuis ben heel het verhaaltje wel uit :)

[ Voor 0% gewijzigd door oh,when? op 13-11-2002 14:57 . Reden: link naar stream ]

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1