Toon posts:

DHCP met Win2k Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb hier een Kabel connectie en nu wil ik een 2e netwerkkaart in m'n pc stoppen en dan die aan een HUB gooien en daardoor internet gaan sharen.

Da's allemaal leuk en aardig maar de mensen waar ik het mee share hebben laptops die gebruik maken (voor op school) van een DHCP server om het IP en de gateway toe te wijzen. Kan ik nu ook met Win2K een DHCP server maken (en zo ja, zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij in de goede richting te wijzen) om dit te realiseren???

grtz...

Verwijderd

2K pro kan dit niet, hebbie server voor nodig.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
ICS heeft een ingebouwde mini-dhcp server, dus dat werkt gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ICS als in Internet Connection Sharing???

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Ja. ICS op professional werkt echter alleen met een dial-up adapter, en niet met NIC's. Zou dus even op tucows kijken als ik jou was als je geen w2k server kan/wil draaien.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

waarom vul je het niet static/handmatig in??gateway op 192.168.0.1 en voor de overige een range opgeven en subnetmask
en dan installeer je netswitcher op je clients zodat ze makkelijk van netwerk profile kunnen wisselen...net zo makkelijk ;)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
gewoon winroute ofzo, dat heb ik ook.

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 11:32 schreef whistler het volgende:
ICS als in Internet Connection Sharing???[/quote]Yep: als je ICS installeerd zul je zien dat je een DHCP servertje kunt (moet) configuren <a href=http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q234/8/15.ASP>Zie hier!!<a/>

ps in de titel van dit bericht staat:
The information in this article applies to:

Microsoft Windows 98 Second Edition
iets verder kun je lezen dat hefzelfde geldt voor Win2k ;)

Verwijderd

Ik gebruik Sygate om een DHCP server te draaien

Werkt perfect
Alles automatisch toegewezen zoals het moet

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb 'toevallig' ook een laptop van school (hebbe we het hier over de TUe toevallig? :)) en ik heb met sygate (3.1) ook een dhcp server draaien voor als ik die hier in me hub aanplug, en zo kan ook meteen alle andere pcs die hier komen meteen draaien, lekker makkuluk dus

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 12:04 schreef Krazzy het volgende:
waarom vul je het niet static/handmatig in??gateway op 192.168.0.1 en voor de overige een range opgeven en subnetmask
en dan installeer je netswitcher op je clients zodat ze makkelijk van netwerk profile kunnen wisselen...net zo makkelijk ;)[/quote]netswitcher :?.. expleen further

Verwijderd

Topicstarter
Vinny: netswitcher? Doe us meer info?

Overload: jah maar alle links voor SyGate voor Win2k zijn dood, zowel bij Tucows als CNet

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 11:51 schreef afterburn het volgende:
Ja. ICS op professional werkt echter alleen met een dial-up adapter, en niet met NIC's. Zou dus even op tucows kijken als ik jou was als je geen w2k server kan/wil draaien.[/quote]Owja ?? sinds wanneer kan dat niet meer dan? toch nog niet zo heel lang geleden, m'n pa zit beneden nog steeds te internetten hoor? :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

neem winroute, is idd vet handig, ook als DHCP server en firewall.

Mijn iRacing profiel

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Gewoon ICS van W2K gebruiken, zit er al bij, is dus gratis, werkt eenvoudig en goed. Ook op dialup en op nics.

Leuke lamp, overigens !!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kunt gewoon bij je Inet-adapter op 'delen' klikken. er word dan automatisch een DHCP server op de andere nic geinstalleerd, en DNS/IP/NAT forwarding ge-enabled.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1