Toon posts:

Rio wil niet van grijs scherm af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rio 500 met een extra flash kaartje 128 MB. :P firmware 2.16
Nu heb ik wederom last van een grijsscherm. Nu heb ik dat altijd kunnen redden met het riorecovery tooltje. Als je bijvoorbeeld aan het transferren was met een lage batterij spanning. ...ik ken het...

Nu echter zat er een zo goed als nieuwe batterij in en als nog flikt ie me het. ;(
De recoverytool werkte BIJNA |:( . Nadat de letters er weer fijn stonden, hoefde ie alleen nog maar te rebooten en klaar. NOT, hij kon de rio tijdens het rebooten niet meer terug vinden. Toen een keer de stekker eruit gehaald. En nou wil de firmware er niet meer inkomen.

Vol enthousiasme ging ff op internet speuren, en ik kwam daar nogal ontmoedigende info tegen. Een gast had precies hetzelfde probleem als ik, dus ik die gast een mailtje gestuurd.

kreeg ik dit terug:
Geert,
No, I never discovered a solution to repair the Rio. I have been
advised that the only way it can be repaired is to be sent back to the
manufacturer and have the chipset physically replaced.
Dave
Kl#te dus!
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er werkelijk fisieke schade aan die chipset is!!

Maar het is hier geen gathering of tweakers als we hier geen beter oplossing voor kunnen vinden. ;)

Verwijderd

Nou, ik heb het ook een keer gehad. Moest het apparaatje ECHT terug naar de dealer. En ik kan je verzekeren, dat gaat lang duren :(

Koop binnenkort de creative MuVo 128 wel :)

Creative Nomad MuVo 128MB in NL?

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik moet er dan ook maar aan geloven. :(
Ik kreeg ook een emailtje van hastec terug met de melding dat dit een bekend probleem was. Er helaas geen garantie meer op zit maar dat ik SONICblue kon bellen, en zij mij misschien helpen....

Wat zijn de de kosten als je hem naar de dealer stuurt?

Vet die MP3speler (creative nomad MuVo) :P

Verwijderd

hm, dat gekloot met die firmware ook altijd :/
kheb er helaas ook al een paar keer ervaring mee gehad... de oplossing? Van alles proberen: rio aan, batterij eruit, batterij er weer in, recovery tool derop loslaten, weer es een keer firmware flashen. En dat allemaal flink wat keertjes in random volgorde :P

Ik had het zelf ook maar erges op internet gelezen en de firmware was toch al verneukt dus het was het proberen waard. Uiteindelijk heeft het bij mij 2x geholpen: 1 keer was m'n computer vastgelopen tijdens het transferen met gevolg dat m'n rio echt niks meer deed behalve de batterij status laten zien. En een andere keer rukte ik het kabeltje er iets te snel uit waardoor hij permanent maar 54MB intern geheugen aangaf :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat proberen heeft me tot nu toe nog niks opgeleverd. :(
En ik heb dus een emailtje naar hastec gestuurd, die verwees me alleen naar sonique blue. Dus ik bel die mensen, kun je daar in 5 verschillende talen kiezen behalve nederlands. En ik had ff geen zin om mijn verhaal in het engels te houden...(of het spaans, frans, duits, ..... 8)7 )
Heeft iemand ervaring met het naar de dealer/fabrikant sturen van zijn rio 300/500/600 etc
Want ik ben nog niets wijzer :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs sonique blue gebeld. Maar die konden mij ook niet helpen... :'(
De rio kon wel gerepareerd worden. voor $100,- ja daag. :( Daar heb ik een beetje de hoop opgegeven.
Maar! Ik hoorde van iemand dat je zelfstandig de firmware eruit zou kunnen halen?? En daarna gewoon opnieuw de firmware opnieuw installeren :)
Het zou een total reset zijn, en in de handleiding staan. Maar ik heb me rot lopen zoeken, en ik kan die handleiding niet meer vinden. Op riohome heb ik wel een handleiding kunnen vinden, maar die was erg beknopt. Daar stond niets van het hierboven beschreven in.

Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?? of wel eens van gehoord?
Pagina: 1