[@Home] Bepaalde pc's kunnen elkaar niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik heb weer eens een heel vaag probleem met @Home 8)7

Op mijn @Home ip draait een webserver die door _bijna_ iedereen bereikt kan worden. Ik zeg bijna omdat er twee personen zijn die ook @Home hebben en die kunnen mijn PC gewoon niet bereiken. Niet pingen, niet tracen en dus ook niet op mijn website komen. En ik kan hun ook niet pingen... Andere mensen die in dezelfde straat wonen kunnen mijn pc wel gewoon bereiken, en ik kan hen ook gewoon pingen.

Heeft iemand enig idee waarom sommige pc's elkaar gewoon totaal niet kunnen vinden :?

Ik dacht eerst dat het misschien kwam door die rottige DNS servers van @Home, maar dan zou ik wel gewoon naar ze moeten kunnen pingen.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Dat komt waarschijnlijk omdat die mensen bij jou in de buurt wonen en een ip hebben uit dezelfde range. Verkeer tussen ip's uit dezelfde range is standaard niet mogelijk, omdat dan een verkeerde windows configuratie er toe kan leiden dat men de schijf van de buurman kan zien.

Hier staat de oplossing:
http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Bedankt! Dat ga ik zo even proberen :)

Maar die ander heeft mij ooit wel zonder problemen kunnen bereiken. Het is pas sinds een paar dagen dus. En anderen die ook een ip uit dezelfde range als mij hebben kan ik wel weer bereiken :?

Maar ja... ik zal dit eerst even proberen :)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:57
djmartyn schreef op 12 november 2002 @ 21:54:
Dat komt waarschijnlijk omdat die mensen bij jou in de buurt wonen en een ip hebben uit dezelfde range. Verkeer tussen ip's uit dezelfde range is standaard niet mogelijk, omdat dan een verkeerde windows configuratie er toe kan leiden dat men de schijf van de buurman kan zien.

Hier staat de oplossing:
http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1
eigenlijk vindt ik deze maatregel niet helemaal juist
ok, ze doen iets om de bestanden van de ander te verbergen..
maar je kan dus ook niet met iedereen contact maken...

in dat geval: LWWW (limited World Wide Web) O-)

/dev/null

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
pff dat ze gewoon windows filesharing/samba dichtgooien ipv alles :|
erg irritant vind ik dat

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:57
Unique schreef op 12 november 2002 @ 22:45:
pff dat ze gewoon windows filesharing/samba dichtgooien ipv alles :|
erg irritant vind ik dat
tja, maar dan krijg je weer gebruikers die gaan zeuren dat ze hun netbios niet kunnen bereiken, net zoals die kabelshit die de mailpoorten dicht gooiden |:(

/dev/null

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vriesdude schreef op 12 november 2002 @ 22:17:
[...]

eigenlijk vindt ik deze maatregel niet helemaal juist
ok, ze doen iets om de bestanden van de ander te verbergen..
maar je kan dus ook niet met iedereen contact maken...

in dat geval: LWWW (limited World Wide Web) O-)
nee hoor... volgens hun voorwaarden mag je helemaal geen servers draaien.. dus je hoeft die andere pc's helemaal niet te kunnen bereiken.. :P

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 22:32
Anders laat je die mensen surfen via www.megaproxy.com :)

Slache!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Enige die zeurt is @Home, ze breiden niet uit, maar beperken alles. En dan alles gaan ontkennen behalve die dingen die in de krant staan. Of die in het openbaar behandeld zijn

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Tha_TE schreef op 12 november 2002 @ 22:55:
Enige die zeurt is @Home, ze breiden niet uit, maar beperken alles. En dan alles gaan ontkennen behalve die dingen die in de krant staan. Of die in het openbaar behandeld zijn
Erm....
Dit is al sinds het moment dat @home begon als ISP, niet iets nieuws waar je over kunt gaan zeuren (want ooooh wat zijn ze slecht en traag vergeleken met chello en casema :Z )
Pagina: 1