Zonde van beleid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Naar aanleiding van het topic: Icewind Dale II

Waarom worden dit soort topics gesloten. Aan de ene kant kan ik er wel inkomen, maar aan de andere kant totaal niet.

Ik kom al een tijdje op GoT en in het begin vond ik de grote kracht van spielerij juist de topics van Baldur's Gate II en neverwinternights. Juist omdat hier ook andere oplossingen naar boven komen. Ik weet ook wel dat de bedoeling is om die hele grote
topics tegen te gaan, maar ik vind dit zo'n grote dooddoener. Die link kan ik zelf ook wel vinden. Het gaat mij er mede om om zo met elkaar het spel door te lopen. Dat dit ook heel goed kan bewijst het topic van Baldur's Gate II wel.

Even heel simpel gezegd: Wat heb ik nu nog op spielerij nog te zoeken? helemaal niks toch. Je mag niet over oplossingen praten, want daar zijn walktrough's van. Je mag alleen maar over spellen praten over hoe cool ze zijn. Is leuk, maar heeft echt helemaal niks te maken met tweakers (in mijn ogen dan). Dingen uitproberen op diverse manieren, elkaar oplossingen aanreiken en elkaar verder helpen, dat versta ik onder tweakers. Maar ja, volgens mij vind op dit moment niet iedereen dat.
En daarom vind ik dit zonde van het beleid.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:03

Snow_King

Konijn is stoer!

Als iedereen zomaar topics zou openen over zijn problemen of vragen dan zou de spielerij een grote on overzichtelijke rotzooi worden.

Een niet te modden boel.
Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja je beginpost nodigde er niet echt toe uit om het spel echt te bespreken oid moet ik eerlijk zeggen. Je vraagt alleen naar een oplossing voor een probleem, en ja daar zijn die walktrough's voor. De vraag die je stelt heeft imo ook niet echt veel met tweaken te maken dus.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Dat zal heel prima, ik heb ook aangegeven waarom ik het wel begrijp, maar ik kan die jongen (of meisje, niet gekeken) verder helpen. Hij kan mij weer verder helpen en zo creeer je (in meer of mindere mate) een band. Dat was de kracht van tweakers. Dit is (in mijn ogen) een grote dooddoener. Ik kan hem nu niet helpen en op mij komt tweakers nu heel kil over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja het beleid is er niet voor niets gekomen, GoT is er voor mensen die eerst zoeken en dan posten. We hebben er weinig aan als er allerlei topics geopend worden die ook makkelijk te vinden zijn op het inet. Als je aangeeft dat het ook niet in zo'n walktrough staat en verteld wat je al gedaan hebt om het op te lossen kan het prima.....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:03

Snow_King

Konijn is stoer!

ja, dat klopt wat je zegt, maar snap je ook dat met een forum met zo veel users je dat gewoon niet toe kan laten?

het zou dus echt een grote topic lijst worden, dat wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoals je ongetwijfeld gemerkt zult hebben is Spielerij een paar weekjes terug gesplitst in twee delen. Namelijk in Spielerij - Games & Discussies en Spielerij - Problemen & Vragen. Het eerste forum is voor al je game gerelateerde gebabbel, van Arkanoid tot Zelda en het tweede forum is voor alle vragen over crashes, vastlopers en doodlopers.
Voor gewoon simpel gebabbel over hoe leuk het is kan je terecht in het ene forum. In het andere forum kan je terecht als je vastzit. En net als op de rest van GoT geldt daar dus ook dat je niet zomaar je vragen kan stellen, maar zelf ook wat gedaan moet hebben. En dat is gedaan om niveau te creeëren, wat tot een paar weken terug nogal ver weg was.

Helaas zorgt dat er dan wel voor dat sommige vragen snel beantwoord worden en dat dat dus niet tot een 'band' leidt. Maar om dat te krijgen zou je er inderdaad misschien even voor moeten gaan zitten en een leuke topic opening schrijven. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Harm op 12-11-2002 21:45 . Reden: layout veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft valt dit onder een vraag die via een WalkTrough makkelijk is te vinden. En iedereen die IWD of BG speelt kent www.gamebanshee.com uit zijn hoofd ;)

Het is een topic dat vanwege de deling in SPV thuishoort maar ook veels te eenvoudig is om open te blijven. De meerwaarde voor de andere users is niet echt hoog.

Topics als "hoe bestrijd ik een Lich?" in SGD (discussie) vind ik dan veel interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Ik begrijp je punt, en dat kan ik begrijpen. Het beleid is er om dingen beter te kunnen leiden. Maar het grote nadeel vind ik dat topics waaruit een heleboel discussie kan voortkomen (ik bedoel: er werd meteen nog een vraag gesteld.... en dat ging in de andere genoemde topics ook zo) Er komt dus veel goede respons op. Wat ik dus gewoon heel erg zonde vind is het feit dat je niet meer over verschillende manieren van aanpakken kan praten. Ik bedoel : ik denk dat ik overnieuw moet beginnen, iemand anders zegt, nee dat kan zo,een ander zegt zo. Je hebt dan een soort van discussie EN een soort band. en motiveert weer om andere dingen uit te proberen EN niet onbelangrijk, terug te gaan naar GOT om te kijken of er al andere oplossingen zijn.

* dit antwoord was voor alfred bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 21:49:
Wat mij betreft valt dit onder een vraag die via een WalkTrough makkelijk is te vinden. En iedereen die IWD of BG speelt kent www.gamebanshee.com uit zijn hoofd ;)

Het is een topic dat vanwege de deling in SPV thuishoort maar ook veels te eenvoudig is om open te blijven. De meerwaarde voor de andere users is niet echt hoog.

Topics als "hoe bestrijd ik een Lich?" in SGD (discussie) vind ik dan veel interessanter :)
Klopt, maar ik kan niet verder: Wat staat er niet aan klikbaar bij gamebanshee....
de walktrough van icewind dale II ;) (of ik doe iets helemaal fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mohy: er zijn er nog veel meer hoor :D www.sorceror.net bijvoorbeeld.
Maar je begrijpt wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. 80% van alles hier is wel te vinden op Internet. Moet het forum dan maar opgedoekt worden? Ik ben het met de topicstarter eens dat je op GoT elkaar gewoon verder probeert te helpen, en niet alleen maar babbelt over dingen die nergens over gaan (de "gewone" topics over games, met screenies enz enz).
Pagina: 1